Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

reservewielsteun op achterdeur / klep

vragen over de T5
Plaats reactie
Jan Rap
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2008, 08:55

reservewielsteun op achterdeur / klep

Bericht door Jan Rap »

Bestaat dat voor de T5? reservewielsteun zou op de klep of achterdeur moeten kunnen, maar ik kan er niets over vinden. De Duitse politie zou het hebben...

Wie weet er meer over?
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: reservewielsteun op achterdeur / klep

Bericht door Kobus »

Mocht je het willen doen, raad ik je aan om je deur aan de binnenzijde fors te verstevigen! Zo'n compleet wiel is vrij zwaar en danst over iedere bult in de weg mee, met als resultaat dat ie je hele plaatwerk uit z'n fatsoen trekt.
stop the rat race
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: reservewielsteun op achterdeur / klep

Bericht door vaniac »

Het plaatwerk van de achterklep is tamelijk zwak, getuige de vele deuken als gevolg van het dichtduwen die ik bij veel T5's zie. :ie :ie :ie :ie :ie
Verder is het reservewiel inclusief een eventuele bevestigingssteun een te zware belasting voor scharnieren en slot. Zeker als je vaak over slechte wegen rijdt. Ik zou de klep met rust laten.
Jan Rap
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2008, 08:55

Re: reservewielsteun op achterdeur / klep

Bericht door Jan Rap »

Ik heb een oud draadje op een Duits forum even aangezwengeld en daar kreeg ik ook reacties. Voor de volledigheid van dit forum polaats ik het draadje zodat iedereen deze info ook tot zich kan nemen:
(om de foto's te kunnen zien met je aldaar ingelogd zijn)

http://www.t5-board.de/board/t5-news-in ... ktuer.html
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: reservewielsteun op achterdeur / klep

Bericht door Guus NLB »

Als het je uitsluitend om het aanzicht te doen is kun je ook overwegen een lege polyester reservewielhoes/kap/bak op je achterklep of deur te monteren. Die heb je in verschillende maten en wegen vrijwel niks.
Plaats reactie