Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
HELP FOUTMELDING!
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
HELP FOUTMELDING!
Beste weetjewellers,
Ik heb een egr plaatje gemonteerd bij mij t5 1.9 102 pk.
En wat denk je?
FOUTMELDING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb het plaatje weer verwijderd maar blijf op het display zien,
Abgass werkstadt! (en in de klok het gele motortje) :alarm
Moet ik nu naar de dealer of is er een manier om het zelf te resetten?
Wie weet dat? Alvast bedankt!
Ik heb een egr plaatje gemonteerd bij mij t5 1.9 102 pk.
En wat denk je?
FOUTMELDING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb het plaatje weer verwijderd maar blijf op het display zien,
Abgass werkstadt! (en in de klok het gele motortje) :alarm
Moet ik nu naar de dealer of is er een manier om het zelf te resetten?
Wie weet dat? Alvast bedankt!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- hein uut mooi drenthe
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
- Locatie: mooi drenthe
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: HELP FOUTMELDING!
Heb je het egr-plaatje wel op de juiste plaats gemonteerd en heb je ook aan beide zijden van het plaatje nieuwe pakkingen gemonteerd?harry t5 191 schreef:Beste weetjewellers,
Ik heb een egr plaatje gemonteerd bij mij t5 1.9 102 pk.
En wat denk je?
FOUTMELDING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb het plaatje weer verwijderd maar blijf op het display zien,
Abgass werkstadt! (en in de klok het gele motortje) :alarm
Moet ik nu naar de dealer of is er een manier om het zelf te resetten?
Wie weet dat? Alvast bedankt!
Door lekkage in het turbocircuit kun je foutmeldingen krijgen.
Het resetten wordt door de meeste dealers kostenloos gedaan. Het is in een paar minuten gebeurd.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
EGR
Hallo allemaal,
ik heb dus hetzelfde probleem na het plaatsen van een egr plaatje
ook deze foutmelding, ik heb het plaatje ook weer weggehaald,
alleen vraag ik me nu af of dat egr verhaal voor de nieuwste type' s T5 nog wel opgaat?
Ik heb overigens een 130pk, het is wel duidelijk merkbaar als dat plaatje ertussen zit in lage toeren, jammer dat hij eruit moest of kan je wellicht gewoon doorrijden met deze storingmelding??
bedankt maar weer, groetjes Jeffrey TIMMER
ik heb dus hetzelfde probleem na het plaatsen van een egr plaatje
ook deze foutmelding, ik heb het plaatje ook weer weggehaald,
alleen vraag ik me nu af of dat egr verhaal voor de nieuwste type' s T5 nog wel opgaat?
Ik heb overigens een 130pk, het is wel duidelijk merkbaar als dat plaatje ertussen zit in lage toeren, jammer dat hij eruit moest of kan je wellicht gewoon doorrijden met deze storingmelding??
bedankt maar weer, groetjes Jeffrey TIMMER
Re: EGR
Klaarblijkelijk signaleert het motormanagement bij motoren met orgineel roetfilter dat de egr onderbroken wordt. Er zitten waarschijnlijk één of meerdere druksensoren in het egr-circuit. Je zou in principe deze druksensoren moeten omzeilen.timmer schreef:Hallo allemaal,
ik heb dus hetzelfde probleem na het plaatsen van een egr plaatje
ook deze foutmelding, ik heb het plaatje ook weer weggehaald,
alleen vraag ik me nu af of dat egr verhaal voor de nieuwste type' s T5 nog wel opgaat?
Ik heb overigens een 130pk, het is wel duidelijk merkbaar als dat plaatje ertussen zit in lage toeren, jammer dat hij eruit moest of kan je wellicht gewoon doorrijden met deze storingmelding??
bedankt maar weer, groetjes Jeffrey TIMMER
ik ben maar een simpele spuitcabine reiniger , maar wil heel graag wetem wat een egr plaatje is en waar het voor dient???
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
egr-plaatje
Op moderne motoren zit een egr-regeling. Deze brengt een klein gedeelte van de uitlaatgassen via het inlaatspruitstuk weer terug naar de cilinders. Hierdoor daalt het zuurstofgehalte tijdens de verbranding en daarmee daalt ook de verbrandingstemperatuur. De vorming van NOx in het uitlaatgas wordt hierdoor verminderd. NOx zorgt voor het ontstaan van smog in de atmosfeer.
Een motor heeft de egr-regeling technisch gezien dus niet nodig. Alleen vanwege de milieu-eisen is de egr voorgeschreven.
Door de egr-leiding tussen uitlaat en inlaatspruitstuk met een plaatje af te sluiten neemt het zuurstofgehalte tijdens de verbranding toe en krijg je iets meer vermogen en iets minder roetvorming. Bijkomend voordeel is, dat je inlaatspruitstuk niet meer vervuild met roet uit de uitlaatgassen.
Een egr-plaatje is dus illegaal, maar je motor loopt er beter door.
Een motor heeft de egr-regeling technisch gezien dus niet nodig. Alleen vanwege de milieu-eisen is de egr voorgeschreven.
Door de egr-leiding tussen uitlaat en inlaatspruitstuk met een plaatje af te sluiten neemt het zuurstofgehalte tijdens de verbranding toe en krijg je iets meer vermogen en iets minder roetvorming. Bijkomend voordeel is, dat je inlaatspruitstuk niet meer vervuild met roet uit de uitlaatgassen.
Een egr-plaatje is dus illegaal, maar je motor loopt er beter door.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
egr
Hoi,
Heb gevraagd aan de t4 specialist en kreeg als antwoord,bij de nieuwe types
kun je geen egr plaatjes meer gebruiken.
De software is niet te omzijlen dus konstant een fout melding.
Jammer maar helaas,hij liep veel mooier met een plaatje!
Dus allemaal bedankt voor het meedenken.
Heb gevraagd aan de t4 specialist en kreeg als antwoord,bij de nieuwe types
kun je geen egr plaatjes meer gebruiken.
De software is niet te omzijlen dus konstant een fout melding.
Jammer maar helaas,hij liep veel mooier met een plaatje!
Dus allemaal bedankt voor het meedenken.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
harry t5 191 schreef:Bedankt Roni,
Heb een half uur de spanning eraf gehad,
helaas helpt het niet
half uurtje is te kort had dezelfde foutmelding ( had nog niet alles gelezen, lekker slim he?)maar wel plaatje geplaatst in multivan 128KW automaat.
Dus foutmelding. heb de stroom er ruim 4 uur vanaf gehad en weg was de foutmelding.
Groetjes DickyDick
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen