Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 turbo opgeblazen

vragen over de T4
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

T4 turbo opgeblazen

Bericht door kurt »

hallo allemaal

net terug van vakantie en de t4 heeft het uitstekend gereden top met al die bagage
vooral de stijle wegen top

maar zo als jullie weten had ik me turbo voor de vakantie opgeblazen terug weg van duitsland
in juni
en toen had ik geen tijd om op te schrijven wat de oorzaak was van de opgeblazen turbo
jeps zoals de meeste het al zeiden van de chiptuning bleek jammer genoeg waar te zijn
en ik maar vol houden hij is goed gechipt bij T..... ik zal de naam niet meer zeggen heb ik zat gezegt van dat ze goed waren maar nu achteraf blijkt ze hebben helemaal geen verstand van chippen
de turbo is letterlek gesmolten aande kant van de uitlaat
ik had de t4 weer na ze gebracht om de origenele chip in te zetten en hun maar vol houden dat het niet door de tuning kwam
maar goed als je het gewent bent om de 180 pk wat rijdt de 150 pk toch traag zeg
toen heb ik gelezen op de forum en ben ik 4 dagen voor me vakantie naar JD engineering gegaan
en me verhaal vertelt over het op blazen van de turbo en het roken van de t4 bij 180 km op de duitse snelweg
en hij zij ik ga het doen en hij gaat niet roken gaan we test rit maken als die rookt haal ik hem weer er uit
en ja hoor gecipt door JD en test rit gemaakt de t4 rookt absoluut niet en wat test gedaan bleek me brandstof pomp niet op tijd [ hier over nogmaals bedankt aaan JD ]
me brandstof pomp heeft de volkswagen dealer op tijd gezet
en naar vakantie gegaan met een opgelucht gevoel en een t4 die helemaal niet meer rookt zelf
beter dan de 150 pk software toen rookt die ook bij doortrekken maar nu helemaal niet meer en zelfs bij 200 km geen rook meer en ik hoefte me niet te schamen aan de andere weg gebruikers
vanwege de rook voorheen

ik zeg nu nix meer ik zal voortaan wel goed opletten waar en naar wie ga met de t4
maar de t4 is top geworden dank zie JD engineering in lochum bedankt jongens en nogmaals bedankt ,ik heb dank zei jullie en pretig vakantie achter de rug gehad zonder stres en zonder rook


mvg KURT
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Mastodont »

Tja, deze "tuner" is al vaker besproken hier op wjw.
Sommige blijven erbij dat ie het heel goed doet...... :muur

Jij hebt je lesje wel geleerd, ten koste van je portomonee :bonk
Hopelijk blijven door dit bericht en andere berichten mede weetjewellers dit soort narigheid bespaart
en gaan ze naar een topper zoals JD of JB.....

Top dat je wagen het weer fijn en zonder walmen doet !!! :yes

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Kurt, Jammer van je turbo en je geld natuurlijk maar het kon ook een hele tijd goed gegaan zijn toch :yingyang

JD heeft je wagentje dus weer lekker lopend gemaakt, dat moet wel een genot zijn :ikrij

Je kan nu ook wel met een gerust hart even gassen op de Autobahn :toppie


Ik vind dat de tuner best genoemd mag worden zodat anderen er iets van opsteken, maar dat is aan jou :wjw
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Ron---63--- »

De software van JD is echt gewoon goed. Heb ik er ook in zitten. Mijn turbodruk is ook mechanisch aangepast, is iets wat de meeste "tuners"niet doen. Die rammen andere software erin en vangen de euro's.

Ik heb al zo'n vermoeden welk bedrijf het was................

Wel zonde dat je bus toch weer te koop staat Kurt !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Blij dat alles weer prima rolt met je T'tje Kurt....

en die ene tuner.....(die waar ik je over gemaild heb Ron, inderdaad) kan weer een negatief verhaal aan de min-kant toevoegen, en mijn idee over dat bedrijf wordt alweer bevestigd.............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Elan »

Jongens, waarom noemen jullie niet gewoon de naam? Ben wel erg benieuwd..
Misschien heb ik hem daar ook wel laten chippen, al begint die niet met een T.
Ik heb hem laten doen bij Geert van chipmeister, dus geen T.
Bedoelen jullie soms Tunex? Lees er wel eens wat van, maar als hier niemand de naam durft te noemen, wat wordt er een ander lid dan wijzer van?


Trouwens, hoe zijn jullie bevindingen over Geert zijn software?
Mijn bevindingen zijn goed, al moet ik zeggen dat mijn bus met een ambulance erachter en met volgas vanaf de 3200 toeren ook wel wat roet..
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Pim 328 »

Moet zeggen over chipmeister dat mijn bevindingen goed zijn.
Maar het enige nadeel bij 190 km/u rookt die behoorlijk.
Maar mag niet klagen want de absolute topsnelheid is 207 km/u (via Tomtom)

Moet er ook bij zeggen dat de katalysator er tussenuit is en dan gaat die ook al extra roken en het werkt natuurlijk ook niet mee dat de uitlaat tussen de middendemper en einddemper kapot is.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Mastodont »

Hey Kurt,

Ik keek even op de site van T*n*x en zag dat je daar ook je (rij) ervaring kan opschrijven in een soort gastenboek.
Lijkt me goed, leuk en leerzaam als je daar eens wat van je verhaal en ervaringen opschrijft !!

Ben benieuwd of het daar te lezen wordt en te lezen zal blijven...... :ie
ik gok van niet natuurlijk.

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Multivan Generation »

inderdaad daar ben ik ook wel eens benieuwd naar...
Eerlijke voorlichting, daar gaat het om... :toppie

Niet alleen "ophemel verhalen"
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door kurt »

nou ik wil er niet op in gaan om in de gastenboek wat op te schrijven
ik doe het hier dan weten we bij :wjw
en ik heb ook ervaring met chiepmaster ik had me t4 in 2002 bij hem laten tunen en was er niet blij mee want op de duiste baan bij hoge snelheiden veel rook achter toen had ik het weer laten verwijderen

@Ron ik weet dat het zonde is om de t4 weg te doen omdat ik hem helemaal naar wens heb gemaakt en echt top rijdt maja ik had je gemaild waarom ik het weg doe
maar ik doe hem alleen weg als ik de waarde voor terug krijg



mvg KURT
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Elan »

..dus de chipper die op T.... had moeten staan is Chipmeister, of begrijp ik dat nou verkeerd?
Ik bedoel, is je turbo stuk gegaan nadat ie dáár is gechipt, of bij een ander?
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Ron---63--- »

Volgens bedoelt iedereen Tunex maar niemand wil dat zeggen hahahaha
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door Elan »

Ik snap niet waarom niemand die naam durft te noemen..
Dit is toch een forum om elkaar te helpen of te behoeden voor slechte producten/diensten?

Ik heb er ook ooit een VW laten chippen bij Tunex, en geen problemen mee gehad.
Zelfs aan de laptop gehangen bij Lucas van het TDI forum, en alle waarden uitgelezen. Niks mis mee volgens hem, en alle waarden in de kenvelden waren gewoon netjes. Niet alleen turbodruk of brandstofhoeveelheid verhoogd, maar alles in correcte normen.
Hij zei letterlijk dat er meer gerennomeerde tuners slechtere waarden op nahielden.

Was wel een 1,9 TDi, dus weet niet of het bij een 2,5 TDi ook goed is ofzo. Misschien verschilt het wel per motorcode.
Na veel snuffelen en diverse mails hoorde ik dat hij software van Digitec monteert. Toch ook niet de erste de beste lijkt me!

Wel ben ik het er mee eens dat het daar een beetje een onprofessioneel boeltje is. Je krijgt die Peter (die hem chipt) ook bijna niet te zien.
een of ander jong gastje demonteerde mijn computer toen, en nam deze mee naar boven naar het kantoor waar det 'tunen' plaatsvond.
Naderhand proefrit gemaakt met laptop eraan (waarop hij keek, en niet ik) om te kijken of alles in orde was.
Nogmaals, géén gezeik mee gehad, en ook diegene die nu met die auto rijdt niet. Eerlijk is eerlijk.

Moet ook bekennen dat ik er meer negatieve verhalen van hoor als positieve, maar dat zijn ook veel mensen die alleen meepraten en er nog nooit iets hebben laten doen..
Er zijn zelfs nog meer tuners die dezelfde software als hij gebruiken, maar dat wordt nogal stil gehouden.
Er zijn immers niet zoveel tuners die de software zelf schrijven/ontwikkelen ook al zeggen ze van wel.
Alleen van Jd weet ik het zeker.
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door kurt »

@elan ik heb de naam Tunex eerder vermeld in de zin dat die goed is dit dat maar nu zie ik
dat ik fout was
de turbo is door turbo hoet nagekeken en de uitkomst was dat het door het foutieve tunen was
nu kan ik zeggen dat het door Tunex kwam

en met chipmeister heb ik in 2002 ervaring mee gehad en maar 1 week gereden en de chip weer uit laten halen beviel me niet



mvg Kurt
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: T4 turbo opgeblazen

Bericht door quercusgarden »

de turbo is door turbo hoet nagekeken en de uitkomst was dat het door het foutieve tunen was
nu kan ik zeggen dat het door Tunex kwam
Als je dit op hun site zet is dit de eerste negatieve "rijervaring" die vermeld wordt.
Hier worden kennelijk geen fouten gemaakt :jumpklap., of ze hebben een goede Spamfilter :knipoog
Plaats reactie