Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vergrendeling slaap- zitbank

vragen over de T4
Plaats reactie
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door koekie520 »

Door intensief gebruik zijn de kabels, die in de slaap- zitbank van m'n CC de slotjes omhoogtrekken, gesneuveld. Ik had al gemerkt dat ze de laatste weken erg stroef gingen en nu tijdens een weekendtrip in Duitsland zijn ze gesprongen. Kunnen er van dit mechanisme onderdelen besteld worden, of moet ik gaan knutselen? Ik heb er nog niet naar kunnen kijken want door het gepruts in het donker heb ik m'n duim er bijna afgesneden.
greetz
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door Roger B. (11)61 »

de voorstoelen van een 3deurs golf 2 en golf 3 hadden ook staalkabels tussen het handgreepje opzij van de stoel en de haak onderaan die de vergrendeling verzorgde, die kabels kon je gewoon voor niet te gek veel geld bij de dealer halen, goede lengte en juist bevestigingshaakjes eraan, even de bekleding van de rugleuning omhoog stropen en kabel vervangen.

Neem aan dat het bij jouw bank ongeveer net zo zit, je kunt natuurlijk ook aan de knutsel met een handremkabel van een fiets en van die tonnetjes, maar ik zou lekker die goede kabel kopen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door matje86 »

ik heb een stoel van een t5 gesloopt en dit kwam er uit, weet nie of da past
Afbeelding
ps tegels zijn 30 bij 30 :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door Multivan Generation »

Matje,
had jij die Multivan bank nog liggen?
Zo ja, daarin zitten in het frame toch ook staaldraden voor de ontgrendeling... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door matje86 »

heb alleen frame verder zit er niks aan
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door Multivan Generation »

@ koekie,
bedoel je in de rugleuning om de rugleuning los te krijgen,

of om het zitgestel te ontgrendelen zodat het naar voren kan schuiven?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door matje86 »

die heeft een slaapbank uit een camper peet , geen multivanbank
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door koekie520 »

@MG: Het gaat om de vergrendeling voor het voor- en achteruit schuiven

Het gaat idd over een camper, ik dacht dat CC de gangbare afkorting was voor een California Coach
Ik heb er vandaag nog niet naar kunnen kijken, maar dat ga ik morgen zeker doen. De kabels zijn gebroken in de buurt van de hendel, die in een opbergvak vlak onder het zitvlak hangt.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door Leo45 »

Meenemen naar een fietsenmaker en kijken of hij met de brokstukken nog een andere kan maken, mocht de fietsenmaker niet genoeg lengte hebben dan hebben sommige botenbedrijven waar ze buitenboordmotoren enzo servicen nog wel langere.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door koekie520 »

Gisteren heb ik de bank uit elkaar gehaald. De kabeltjes, 2 dus, hebben aan 1 kant een oogje om aan de slotpin te schroeven en aan de andere kant een gebogen staafje. Dat had ik ook al eens gezien aan de gaskabel van mijn grasmaaier, dus ik naar de plaatselijke verkoper van tuinmachines. Universele gaskabel met identiek staafje kostte me 6 euro. Straks terug in elkaar zetten.
Bedankt voor de behulpzame reacties
greetz
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door Multivan Generation »

wil je meteen foto's maken?
kan namelijk ook nuttig voor anderen zijn :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door koekie520 »

'tzit allemaal terug in elkaar, maar ik zal zondag als ik eraan denk even het frontje er terug af halen om een foto te maken.
greetz
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door wilko »

Even dit oude onderwerp naar boven gehaald. De zit/slaapbank van onze California gaat niet meer voor of achter uit. De hendel voor de vergrendeling voelt ook heel slap aan. Weet iemand hoe ik dit weer kan verhelpen?
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door Egbert&Manon »

Spuit ten eerste maar eens teflonspray of wd40 op de vergrendelingspennetjes die in de rails gaan.
Ze zitten links_ en rechts op de hoeken, zichtbaar nadat je de zitting opgeklapt hebt.

Meestal gaan ze weer los zitten na een beetje gewurmel.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Vergrendeling slaap- zitbank

Bericht door wilko »

bedankt voor je reactie Egbert,
Ik heb de 2 pennen ingespoten met wd40. Maar even afwachten. Ik kan de pinnen een beetje bewegen maar niet voldoende om de bank te ontgrendelen. Wat gebeurd er als ik de boutjes waarmee de kabel vast zit aan de pen los draai? Kun je de pennen dan met de hand omhoog drukken of zit er veer op. Ben eigenlijk naar een beschrijving en plaatje hoe die zaak in elkaar zit en hoe je bij de bevestiging van de kabel aan de handel kan komen. Ben blij dat het nu thuis gebeurd en niet als je op vakantie bent zeg. Je kunt niet meer in het kastje en je bed beneden beslapen wordt ook lastig...... niet goed voor de vakantie sfeer schat ik zo in.
Plaats reactie