Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Noodstand met t4 150 pk

vragen over de T4
Plaats reactie
amc_zwolle

Noodstand met t4 150 pk

Bericht door amc_zwolle »

Gisteren liet mijn trouwe t4 mij wel even schrikken.
Wij hebben een vw t4 150 pk,en gisteren waren wij nog laat een bestelling aan het bezorgen.
En op de terugweg hield de auto eerst een keer in,en later ging het gloeilampje branden.
En ging in de noodstand lopen leek het wel.,toen ik hem aan de kant zette,en aan en uit deed was het weer goed.
Wat zou dit zijn.
Gr Dennis AMC :T44EVER
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door René »

In dit soort gevallen zul je moeten uitlezen,
Hoe reed je met de auto, was je aan het versnellen?
Constante snelheid en toen trad de storing op?

Als het goed is staat de storing nog in de ECU.

René
amc_zwolle

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door amc_zwolle »

Hallo Berrie en Rene.
Ik reed in de 5 de versnelling op de snelweg,toen ik reed rond de 120 km en wou in versnellen.
Toen sprong die in een keer in noodstand.
Eventjes ervoor deed ie bijna hetzelfde ,maar toen hield de auto in.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr Dennis
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door JanpeterJ »

We hebben hier hetzelfde gehad met een 1.9tdi Touran, richting wintersport.
Was twee jaar geleden dus de details weet ik niet meer. Het gebeurde toen de bergen begonnen. Eerst inhouden, maar we waren flink beladen, dus ff terugschakelen en het zal wel goedkomen.. uiteindelijk reden we daar dus in z'n twee. (of drie) Ik was aan het rijden en met 40 a 50 per uur op de snelweg is geen pretje, gelukkig was het overdag en zeer rustig op de weg. Er was daar natuurlijk net ff geen goeie vluchtstrook en ik had geen zin om hem, berg op, op een smalle vluchtstrook te zetten. Wel kwam er snel een parkeerplaats. Daar gebeld met Nederland en het boekje erbij gepakt.

De eigenaar van de auto was degene die belde, het verhaal was niet helemaal duidelijk, maar het kwam erop neer dat er iets gereset moest worden, kon met de zekering, maar ging vanzelf na een paar minuten.

Daarna er nooit meer last van gehad, auto is in Nederland nog wel langs garage geweest, weet niet precies wat het was en of er wel naar gekeken is, maar heeft weinig tot niks gekost. (anders had ik het wel gehoord)
Of je er veel aan hebt weet ik niet, maar het lijkt hetzelfde probleem en dan kan je er in ieder geval rustig mee blijven rijden.
(ik zou trouwens ook precies willen weten wat het nou was hoor)

ps. zou het aan de (andere/Franse) Diesel kunnen liggen. (herinner me dat dat toen gezegd werd als mogelijke oorzaak, maar kan ook zijn dat dat een onzin verhaal was) :muur
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door René »

amc_zwolle schreef:Hallo Berrie en Rene.
Ik reed in de 5 de versnelling op de snelweg,toen ik reed rond de 120 km en wou in versnellen.
Ik ga er even vanuit dat je dus gas gaf waardoor de motor meer turbodruk zou moeten gaan geven.
Hoe is het met de N75 gesteld?
De N75 regelt de turbodruk tot de gevraagde hoeveelheid en gaat hierna (bij een overschot) deze afregelen. Indien dit niet gebeurd of te langzaam, dan gaat de auto in noodloop om de motor te beschermen tegen te hoge druk van de turbo.

Zitten alle slangen van het vacuum systeem goed aangesloten? Kan me herinneren dat de 150pk motor niet standaard in deze auto aanwezig was.

René
amc_zwolle

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door amc_zwolle »

Alvast bedankt, Berrie en rene.
Precies wat jullie zeiden ,daar lag het aan.
Gr Dennis
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door René »

:toppie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Noodstand met t4 150 pk

Bericht door Charles 1065 »

Zo weer een extra korting in Zwolle voor Berrie en Rene :T44EVER :gekte :gekte
Geintje :bifun
Plaats reactie