Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Er werd in het verleden al meermaals over gediscussieerd , dat dure 2-massa vliegwiel dat regelmatig wel eens kapot gaat ...
Er is een oplossing voor verkrijgbaar : een "vast" vliegwiel , dus uit 1 stuk , kan niet meer kapot gaan.
Verkrijgbaar van VALEO .
"Solid Flywheel Conversion Kit
The Solid Flywheel Conversion Kit has been developed to replace the Dual Mass Flywheel which suffers from such high failure rates. Because the Dual Mass is being replaced by a single Mass Flywheel you can expect greater durability and when the clutch is due for replacement there is no need to change the Flywheel so savings in the long term can be vast. Each kit will come with solid Flywheel, Clutch kit, bolts & fork where needed. Some vehicles that Conversion kits are fitted to also require a concentric slave cylinder which needs to be purchased separately."
Kost in Engeland nog geen 300 pond , dat is dan voor de complete kit : vast vliegwiel, koppeling,drukgroep ...
Onderdeel nummer van de conversiekit passend voor de ACV motor : 336441010
http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volks ... 840bfc96a8
Had ik het vroeger geweten , ik had ook zo'n kit gemonteerd ipv een nieuw 2-massa vliegwiel .
Er is een oplossing voor verkrijgbaar : een "vast" vliegwiel , dus uit 1 stuk , kan niet meer kapot gaan.
Verkrijgbaar van VALEO .
"Solid Flywheel Conversion Kit
The Solid Flywheel Conversion Kit has been developed to replace the Dual Mass Flywheel which suffers from such high failure rates. Because the Dual Mass is being replaced by a single Mass Flywheel you can expect greater durability and when the clutch is due for replacement there is no need to change the Flywheel so savings in the long term can be vast. Each kit will come with solid Flywheel, Clutch kit, bolts & fork where needed. Some vehicles that Conversion kits are fitted to also require a concentric slave cylinder which needs to be purchased separately."
Kost in Engeland nog geen 300 pond , dat is dan voor de complete kit : vast vliegwiel, koppeling,drukgroep ...
Onderdeel nummer van de conversiekit passend voor de ACV motor : 336441010
http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volks ... 840bfc96a8
Had ik het vroeger geweten , ik had ook zo'n kit gemonteerd ipv een nieuw 2-massa vliegwiel .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
icm met een vag chip lijkt me dat niet zo`n goede oplossing, een vast vliegwiel zal zeker iets langzamer wegrijden voordat het op gang is. (toch ?)
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Een vast vliegwiel gaat prima hoor!
En zeker bij een gechipte motor .
En zeker bij een gechipte motor .
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Euh ... al of niet gechipt heeft niks met het vliegwiel te maken hoor ...dennisvt4 schreef:icm met een vag chip lijkt me dat niet zo`n goede oplossing, een vast vliegwiel zal zeker iets langzamer wegrijden voordat het op gang is. (toch ?)
Het vast vliegwiel vervangt enkel het dure en slijatgegevoelige 2-delige vliegwiel.
Doet verder niks aan de prestaties
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Je mag aannemen dat dat vaste vliegwiel even zwaar is als het originele 2MV,
waardoor het "optoeren" even snel gaat ?
waardoor het "optoeren" even snel gaat ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Pascal-141 schreef:Euh ... al of niet gechipt heeft niks met het vliegwiel te maken hoor ...dennisvt4 schreef:icm met een vag chip lijkt me dat niet zo`n goede oplossing, een vast vliegwiel zal zeker iets langzamer wegrijden voordat het op gang is. (toch ?)
Het vast vliegwiel vervangt enkel het dure en slijatgegevoelige 2-delige vliegwiel.
Doet verder niks aan de prestaties
als dat vaste vliegwiel zwaarder is dan komt je motor langzamer op toeren
met een originele vw chip komt de motor toch al langzaam op gang , waarschijnlijk is ie wel even zwaar, maar of het goed is is een tweede daar ging de vorige discussie ook al over
- Ron Mokum 383
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
- Locatie: Amsterdam
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Kost in Engeland nog geen 300 pond , dat is dan voor de complete kit : vast vliegwiel, koppeling,drukgroep ...
Onderdeel nummer van de conversiekit passend voor de ACV motor : 336441010
Pascal dit is voor een ACV motor, is dit nr. ook voor een AJT motor, ik denk het niet ?
Gr.Ron.
Onderdeel nummer van de conversiekit passend voor de ACV motor : 336441010
Pascal dit is voor een ACV motor, is dit nr. ook voor een AJT motor, ik denk het niet ?
Gr.Ron.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Tis jammer genoeg van Valeo. Hier heb ik geen goed ervaringen mee bij de 4 cilinder motoren, heb er 8 stuks weer uitgehaald en vervangen door Sachs i.c.m een oem (vast)vliegwiel.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Pascal-141 schreef:Er is een oplossing voor verkrijgbaar : een "vast" vliegwiel , dus uit 1 stuk , kan niet meer kapot gaan.
Verkrijgbaar van VALEO
Hoeveel kan er niet goed zijn aan een vast vliegwiel ?jos_br schreef:Tis jammer genoeg van Valeo. Hier heb ik geen goed ervaringen mee bij de 4 cilinder motoren, heb er 8 stuks weer uitgehaald en vervangen door Sachs i.c.m een oem (vast)vliegwiel.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Ja ik heb nu ruim een jaar ook een vast Valeo setje er in. Doet het prima hoor. Ik heb alleen het idee dat de motor wat sportiever aanvoelt. Dwz het motorblok schudt iets meer bij stationair toerental. Maar dat is me het prijsverschil wel waard geweest.
Meer foto's op T4 koppeling
Meer foto's op T4 koppeling
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Gaat niet zozeer om het vliegwiel, gaat om de koppelingsset. Om te beginnen kan deze minder(te weinig) koppel aan en ben je verplicht weer een Valeo te monteren bij slijtage (of verbranding) daar het vliegwiel een afwijkende maat heeft.pluuke schreef:Pascal-141 schreef:Er is een oplossing voor verkrijgbaar : een "vast" vliegwiel , dus uit 1 stuk , kan niet meer kapot gaan.
Verkrijgbaar van VALEOHoeveel kan er niet goed zijn aan een vast vliegwiel ?jos_br schreef:Tis jammer genoeg van Valeo. Hier heb ik geen goed ervaringen mee bij de 4 cilinder motoren, heb er 8 stuks weer uitgehaald en vervangen door Sachs i.c.m een oem (vast)vliegwiel.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Ron ,Ron Mokum 383 schreef:Kost in Engeland nog geen 300 pond , dat is dan voor de complete kit : vast vliegwiel, koppeling,drukgroep ...
Onderdeel nummer van de conversiekit passend voor de ACV motor : 336441010
Pascal dit is voor een ACV motor, is dit nr. ook voor een AJT motor, ik denk het niet ?
Gr.Ron.
ja hoor , voor de AJT motor bestaan ze ook : http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volks ... 4e3e04386f
kost zelfs nog minder dan de kit van de ACV : 186pond
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Ron Mokum 383
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
- Locatie: Amsterdam
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Pascal, thanks.
Gr.Ron.
Gr.Ron.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
vvt tuning is er ook niet kapot van beetje kopel dr op en slaan door
terwijl de nm er nog niet op de max van de aangegeven waarde van de fabrikant staat
maar ook hier is een versterkte plaat te verkrijgen van dit merk die tot 600 nm gaat
de gewone is tot 415 nm
mijn voorkeur ligt ook bij sachs
mvg ronald
terwijl de nm er nog niet op de max van de aangegeven waarde van de fabrikant staat
maar ook hier is een versterkte plaat te verkrijgen van dit merk die tot 600 nm gaat
de gewone is tot 415 nm
mijn voorkeur ligt ook bij sachs
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: 2-massavliegwiel vervangen door vast vliegwiel
Volgens mij kun je elke andere willekeurige plaat monteren op dit vliegwiel, en hoef je niet per sé een valeo plaat te gaan gebruiken.
Heb ooit zelf een 2-massavliegwiel vervangen op een 1,9tdi door een vaste, en daarop de standaard plaat van een corrado vr6 gemonteerd.
Niet vanwege de afwijkende maat, maar vanwege het hogere koppel dat ie aankon.
Maar goed, meten is weten hé..
Overigens heeft een lichter vliegwiel op een diesel geen merkbaar voordeel door het gewicht. Dit ivm het toch al hogere koppel en het relatief lage toerental.
Heb ooit zelf een 2-massavliegwiel vervangen op een 1,9tdi door een vaste, en daarop de standaard plaat van een corrado vr6 gemonteerd.
Niet vanwege de afwijkende maat, maar vanwege het hogere koppel dat ie aankon.
Maar goed, meten is weten hé..
Overigens heeft een lichter vliegwiel op een diesel geen merkbaar voordeel door het gewicht. Dit ivm het toch al hogere koppel en het relatief lage toerental.
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!