Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe kan ik zien of mijn T5 getuned is

vragen over de T5
Plaats reactie
Tamar
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2009, 18:35

Hoe kan ik zien of mijn T5 getuned is

Bericht door Tamar »

Ik heb een T5 volgens de RDW is het een versie met 86 pk, maar daar hebben we er nog 1 van staan maar de eerste is echt stukke sneller hoe kan ik zien of er een ander motorblok in ligt of dat deze getuned is?
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Hoe kan ik zien of mijn T5 getuned is

Bericht door quercusgarden »

Als je vol gas geeft en je je voorruit er vandoor ziet gaan en zelf achterblijft op je stoel dan weet je zeker dat hij getuned is :knipoog
Onzin natuurlijk, volgens geeft het uitlezen van de boordcomputer door bv de dealer of iemand met een VAGcom je de nodige info.
Jibb
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:28

Re: Hoe kan ik zien of mijn T5 getuned is

Bericht door Jibb »

Zijn het exact dezelfde bussen? Allebei enkel cabine kort / lang of is 1 de lange versie of heeft er 1 een dubbel cabine. Zo ja dan is het gewichtsverschil aanzienlijk en heb je gelijk de verklaring voor het snelheidsverschil.

Kreeg laatst als leen auto ter vervanging van mijn T5 86 pk enkel cabine kort een T5 105 pk lang dubbelcabine mee, de vervangende T5 was niet sneller, eerder langzamer, dan mijn T5.

Ander punt van aandacht is de bestuurder. Als de bestuurder van de andere bus een rustige rijder is en jij rijdt sportief dan zal de respons van de andere bus altijd anders zijn.
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Hoe kan ik zien of mijn T5 getuned is

Bericht door robindekeiser »

zet m op een testbank, dan weet je het! is niet uit te lezen
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Plaats reactie