Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe remblokken

vragen over de T5
Plaats reactie
smeagel
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2007, 08:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

nieuwe remblokken

Bericht door smeagel »

hallo
ik heb nieuwe rem blokken gemonteerd, heb de remcilinder terug gedrukt (beheerst).
na deze aktie remt de auto voor geen meter meer, iemand enig iede wat er aan de hand kan zijn ?
ik heb de remmen we nog ondlucht om te zien of dit het probleem was, maar tevergeefs.
het rem pendaal pakt ook erg diep.
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: nieuwe remblokken

Bericht door herman94 »

hoi
welke remblokken heb je vernieuwt voor of achter voor kun je ze namelijk terug drukken de cilinders achter niet daar moet je ze al draaiend terug drukken dus niet gewoon drukken dan gaan ze naar de klo...
herman 94
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: nieuwe remblokken

Bericht door CARVER »

Tja, dat is niet zo mooi denk je wat uit te sparen! Maar het probleem zo even te tackelen, dat gaat niet zomaar. Zoals Herman al aangaf moet de achterste remcilinders met een draaiende beweging worden terug gedrukt, omdat in deze cilinders ook de handrem functie werkzaam is. De vraag is wat heb je allemaal los gemaakt, ik mag toch wel aannemen dat je de remleidingen niet hebt losgemaakt. Verder is het zo wat voor je remmateriaal, welke kwaliteit?, ik blijf een voorstander van orgineel mijn ervaring is dat met veel inmitatie remmat; het slecht gesteld is, vaak sponzige remwerking. De vraag is dan ook hoe heb je remcilinders ingedrukt? welk soort remblokjes?, alles goed ontlucht? is dat allemaal okè dan zou je bijna gaan denken aan de hoodremcilinder of de remdrukverdeler( waar je vulpotje op gemonteerd zit). Dus is er nog wat werk aan de winkel succes en sterkte.....
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: nieuwe remblokken

Bericht door Rolf T5 54 »

Ik neem aan dat het de voorremblokken zijn??
Indien dit het geval is kan het zijn dat de remschijven versleten zijn en daardoor taps toelopen. De versleten remblokken waren daarop ingesleten. Dan raakt het nieuwe remblok de schijf en moet daarna kantelen om de volledige schijf te raken dit geeft een sponzig gevoel.
Wat ook nog het geval kan zijn dat er vervuiling in de remvloeistof zat en die zit nu bovenin. Ik draai altijd een ontluchtingsnippel los en druk dan de zuiger terug en vul later remvloeistof bij.

Sterkte en suc6
smeagel
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2007, 08:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Re: nieuwe remblokken

Bericht door smeagel »

het gaat dus om de voor remmen
ikheb de schijven vervangen met het merk bosch, en de blokken ook bosch.
ik heb de rem cilinder terug gedrukt met een schroevedraaien, en het bak je open gezet
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: nieuwe remblokken

Bericht door heemskerk »

smeagel schreef:het gaat dus om de voor remmen
ikheb de schijven vervangen met het merk bosch, en de blokken ook bosch.
ik heb de rem cilinder terug gedrukt met een schroevedraaien, en het bak je open gezet
Huh.. Ik ben ook benieuwd naar de oorzaak, daar leren we weer van. Maarre.... remolie is toch sterk hygroscopisch dan is den dop eraf toch niet verstandig... En niet nodig ook dacht ik me te herinneren..
B :werkaanT4
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: nieuwe remblokken

Bericht door Rolf T5 54 »

Hoe is ie nu ?? :ie Remt ie nog een beetje??
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: nieuwe remblokken

Bericht door edjeraketje »

Weinig reactie, hoop niet dat ie bij een boom op zit :nuts
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie