Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spiralen Transporter of multivan , verschil ?

vragen over de T5
Plaats reactie
floater
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2007, 17:56

Spiralen Transporter of multivan , verschil ?

Bericht door floater »

Beste,

Volgens de foto's herken ik bv een verschil tussen de spiralen van een multivan en van een transporter . Kan dit ?

Ligt de multivan std lagerdan de transporter ?

Heeft een verlaagde multivan meer comfort in de veren ?

Pff.. heb nu veren van K&W en krijg de rode verf er niet af ? Iemand een tip.. zelfs zandstralen is een hel.

Bedankt voor het lezen.

groeten,

Ben
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Spiralen Transporter of multivan , verschil ?

Bericht door ferry395 »

Hoi

Mijn multivan lag standaard geloof ik 2 of 4 cm lager als een transporter.

Mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Spiralen Transporter of multivan , verschil ?

Bericht door heemskerk »

floater schreef:Beste,

Volgens de foto's herken ik bv een verschil tussen de spiralen van een multivan en van een transporter . Kan dit ?

Ligt de multivan std lagerdan de transporter ?

Heeft een verlaagde multivan meer comfort in de veren ?

Pff.. heb nu veren van K&W en krijg de rode verf er niet af ? Iemand een tip.. zelfs zandstralen is een hel.

Bedankt voor het lezen.

groeten,

Ben
Hoi Ben,

Klopt scheelt een 3cm. Ik vraag mij wel af of dit zowel voor als achter gelijk is. Zet eens een Multivan en een transporter naast elkaar dan zie je dat de Transporter - mits leeg natuurlijk - aan de achterzijde wat 'hoger op de poten' staat. De Multivan is meer horizontaal afgeveerd. Ik vraag mij af of het laadvermogen van een Multivan gelijk is (kan zijn) aan dat van een Transporter? Over het mogelijke verschil in veerkarakter kan ik je niets vertellen.

Wanneer de K&W veren zijn gepoedercoat is dat er lastig af te krijgen, ik heb de klok horen luiden dat er wel een middel is dat ook poedercoating kan verwijderen. Eens informeren bij een bedrijf gestraald wordt denk ik?
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Spiralen Transporter of multivan , verschil ?

Bericht door Kobus »

Sommige poedercoat blaas je er met glasparel al af, andere zit echt vast. Als je dit gaat stralen kan het door de warmteontwikkeling gaan "stropen". Als je het er echt helemaal af wilt hebben moet je het chemisch laten ontlakken. Het wordt dan echt brandschoon. Als je ze daarna weer laat poederen of lakken moet je ze wel eerst even lichtjes aanstralen om goede hechting te krijgen.
Effe googelen maar....
stop the rat race
Plaats reactie