Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijcamera

vragen over de T5
Plaats reactie
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

achteruitrijcamera

Bericht door jayvw »

Hello wjwers

Ik ben momenteel bezig met m'n achteruitrijcamera, alles zit al op de juiste plek gemonteerd. Ik heb echter 1 probleem, om m'n radio automatisch op camera te doen switchen heb ik een kabeltje nodig waar 12 V op komt wanneer ik hem in achteruit zet. Heeft er misschien iemand enig idee waar onder het dashboard ik deze kan vinden ? Het kan toch niet dat ik dit signaal helemaal bij m'n achterlichten moet gaan halen...... Alle tips zijn welkom :alarm

greetingzzzzzzz...
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: achteruitrijcamera

Bericht door edjeraketje »

Hallo er zit onder je bestuurdrsstoel ook een aantal connectors waarin o.a een draad zit voor het achteruit signaal. Weet alleen de kleurcode niet.
Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jayvw »

Nice dan weet ik al ongeveer waar ik moet zoeken morgen de multimeter eens bovenhalen. Bedankt voor de tip ik laat iets horen als ik het kan vinden misschien dat nog iemand er dan wat aan heeft;

gtz jay
Kolkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2007, 16:47
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Kolkhuis »

kijk maar eens naar deze advertentie dit is voor de doe het zelfer VW rijder een must om te hebben ......

http://link.marktplaats.nl/304721761" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb hier al heel wat uitgehaald :driveT5
165 PK (130pk) T5 2005
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Re: achteruitrijcamera

Bericht door pee »

hier zit het signaal onder bestuurderstoel 8-polige lichtgroene stekker pin 3 groen- zwart

Nood aan diverse signalen speed ......................
Mail me :yes
Mvg,
Pee
Lisboa

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Lisboa »

jayvw schreef:Hello wjwers

Ik ben momenteel bezig met m'n achteruitrijcamera, alles zit al op de juiste plek gemonteerd. Ik heb echter 1 probleem, om m'n radio automatisch op camera te doen switchen heb ik een kabeltje nodig waar 12 V op komt wanneer ik hem in achteruit zet. Heeft er misschien iemand enig idee waar onder het dashboard ik deze kan vinden ? Het kan toch niet dat ik dit signaal helemaal bij m'n achterlichten moet gaan halen...... Alle tips zijn welkom :alarm

greetingzzzzzzz...

Hee, achteruitrijcameraatje aan het monteren en ook handig met de fotocamera?
Schiet eens een paar plaatjes als je zin hebt, ik denk dat er hier wel een paar gegadigden zijn die ff willen meekijken.
Het onderwerp komt regelmatig naar voren, misschien wel iets om toe te voegen aan tips en trucs voor de T5.

Groeten,

Luuk
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jayvw »

m'n cameraprojectje heeft deze week wat stilgelegen, maar met deze tips kan ik morgen wel aan de slag om het af te werken ik zal wat fotootjes nemen en later deze week een poging doen om ze hierop te krijgen dat moet wel lukken. Het is anders niet zo moeilijk hoor alleen wat zoeken om die kabels helemaal vanuit de klep naar voren te trekken de spanning haal ik van het achterlicht zo kan ik ook kijken zonder in achteruit te staan.

bedankt voor de tips I'll be back !!

greets jayvw
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door noorwegen »

Ook ik ben erg benieuwd naar die achteruitrijcamera. Ben namelijk zelf op zoek naar zo'n camera maar weet eigenlijk niet goed wat voor type ik moet kopen. Dus foto's en een beoordeling zou leuk zijn.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
NiekT5
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2010, 21:08

Re: achteruitrijcamera

Bericht door NiekT5 »

hallo,

ik heb een achteruitrij camera gekocht die in de kenteken verlichting komt te zitten!
http://www.car-electro.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

kan iemand mij vertellen hoe ik deze aan moet sluiten? en in wel licht ik hem het beste kan plaatsen?
linker zit meer ruimte als in het rechter licht namelijk..

ik weet niet waar de rode draad in de deur moet komen.
en de zwarte in de deur ook niet?

wie kan mij helpen??

mvg Niek
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door alfagek »

zou hem in de rechter stoppen, zit de camera een beetje in het midden van de auto.

Wel een goede tip overgens :yes

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie