Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aandrijfas automaat T5 stuk

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door HP Hulscher »

Terug van weggeweest, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb een T5 automaat 130pk van nov. 2007, ik heb 'm nieuw gekocht. In maart 2008 reed ik op de snelweg en ineens begon de auto te schudden alsof mijn wiel eraf ging lopen. Meteen gestopt, kon niets vinden. Ineens was het euvel weer verdwenen en dan was het er ineens weer. Bij de dealer wist de monteur meteen wat er aan de hand was. Er zit blijkbaar ergens een plaatje om olie of vet tegen te houden, en dat springt er dan ineens uit, waarna de problemen beginnen. Dan springt 'ie er weer in, en dan is er niets aan de hand lijkt het. Anyway, met een bus van een paar maanden wordt zoiets meteen gerepareerd. Maar vorige week had ik ineens hetzelfde probleem. Weer naar de dealer, die verhuisd is naar Koog aan de Zaan. Op de brug zagen we idd dat de aandrijfas weer krom was, weer hetzelfde probleem. We zijn minder dan 2 jaar verder, dus ik zeg garantie. Maar nu hebben ze een regel, vertellen ze me, dat ze niet aan garantie op garantie doen. Via coulance aanvraag wilde VW dan nog 70 % van het onderdeel voor rekening nemen, maar ik moet nog steeds 257 euro neertellen. Ik geloof niet dat ik me hierin kan vinden. Iets dat stuk gaat aan een nieuwe bus, blijkbaar bekend is bij de monteurs (dus zwak onderdeel of zo) gaat binnen 2 jaar weer stuk. Afgezien van het feit dat dat niet mag voorkomen bij een bus van bijna 30000 euro, kan ik me niet vinden in de stelling dat ik elke 2 jaar een dergelijke uitgave moet doen omdat VW geen oplossing kan vinden voor z'n eigen ontwerpfout. Iemand met hetzelfde probleem?

groet,
HP
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door quercusgarden »

Volgens mij is het consumentenrecht hier toch vrij duidelijk in dat je van een product als een aandrijfas bij normaal gebruik mag verwachten dat deze langer meegaat dan 2 jaar met normale km verloop!
Dat vw zich probeert zich te verschuilen achter hun Algemene Voorwaarden is misplaatste munitie.
Tevens blijkt ondermeer uit de vele meldingen op dit forum dat dit probleem vaker voorkomt dan normaal.
Het zou vw en Pon sieren om eens wat service gerichter met hun klanten om te gaan.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: aandrijfas automaat T5 stuk -UPDATE-

Bericht door HP Hulscher »

De garage verschuilt zich achter de onderstaande tekst. Daar staat dat dezelfde garantieperiode (fabrieksgarantie van 2 jaar) ook geldt voor betaalde reparaties. De 1ste keer is dit defect (omdat de bus 3 maanden oud was) kostenloos verholpen. Als ik er iets voor had betaald, zou het dit keer blijkbaar gratis zijn, want dan zou de garantietermijn van 2 jaar gelden. Nu heb ik toen wel een vervangende auto gehad waar ik voor moest betalen. Eens kijken of we daar wat mee kunnen. Maar het is van de zotte! Ik heb dinsdag een afspraak bij de advocaat. Wordt vervolgd!




Elke Volkswagen bedrijfswagen is een kwaliteitsproduct dat met zorg is samengesteld. U mag er dan ook veel van verwachten: veiligheid en zekerheid. Mocht eronverhoopt toch iets mis zijn, dan kunt u vertrouwen op de solide waarborgen van de Volkswagen fabrieksgarantie. Bij uw nieuwe Volkswagen bedrijfswagen krijgt u een fabrieksgarantie van twee jaar zonder enige kilometerbeperking. Dezelfde garantieperiode geldt - ook zonder kilometerbeperking - voor betaalde reparaties die uw Volkswagen bedrijfswagendealer uitvoert, en op alle hiervoor benodigde originele Volkswagen-onderdelen. Over de diverse garantiebepalingen vertelt de Volkswagen bedrijfswagendealer u graag meer.
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door quercusgarden »

Succes toegewenst!
Het is wel tekenend voor VW dat het op deze manier moet.
Helaas zelf ook mijn ervaringen waar je weinig vertrouwen van krijgt.
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door Adrie 260 »

:ikrij VW
Garantie :bifun
Service :ie
Laat me niet lachen.
Dit is mijn laatste!
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door Henk250 »

Adrie 260 schreef::ikrij VW
Garantie :bifun
Service :ie
Laat me niet lachen.
Dit is mijn laatste!

Ben het met jullie eens.
De dealers zijn arrogant,erg duur,en niet voor rede vatbaar.
Ik rij hem af(hoop ik) en zoek dan wat anders.
Iveco schijnt ook goed te zijn,waarbij je zeker de Hyundai H300 niet
moet vergeten.

Bij de laatste grote beurt (60k) hebben ze de computer niet goed gereset,en dus zeurt
hij nu na 12500km over een beurt.
Als je belt,doen ze alsof het je eigen schuld is,waarbij je je bus een halve dag achter moet laten
om HUN fout op te lossen.
Geen vervangend vervoer,tenzij je betaald.
Van M****L moet zich schamen.

:muur :muur

Als ik kan,ga ik naar Oirschot,naar de VW garage.

Service met een glimlach.

:yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Damy

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door Damy »

Haha Pon en service...lach me dood...
VW (VAG groep) is qua garantie en coulance een lachertje aan het worden, Ze proberen alles maar dan ook alles om eronder uit te komen...1 van onze bussen stond vorig jaar met een kapotte waterpomp nabij Parijs...vol in de garantie...zie zelfs dan maar eens je onkosten vergoed te krijgen!! Is uiteindelijk wel gelukt na wat "dreigen" om naar de rechter te stappen.
Maar ze keerden echt eerst de complete bus om om te kijken of er niet 1 onderdeel opzat die niet door VW was geplaatst bij onderhoud terwijl de stempels gewoon in het boekje stonden... :nuts :nuts
:alarm :alarm :alarm
Indien je zeker bent van je gelijk moet je niet meer in discussie gaan, gewoon gelijk melden dat je er "werk" van gaat maken...en dat Radar en de consumentenbond smult van dit soort verhalen... :yes
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door Donald4Motion »

Henk250 schreef:
Adrie 260 schreef::ikrij VW
Garantie :bifun
Service :ie
Laat me niet lachen.
Dit is mijn laatste!

Ben het met jullie eens.
De dealers zijn arrogant,erg duur,en niet voor rede vatbaar.
Ik rij hem af(hoop ik) en zoek dan wat anders.
Iveco schijnt ook goed te zijn,waarbij je zeker de Hyundai H300 niet
moet vergeten.

Bij de laatste grote beurt (60k) hebben ze de computer niet goed gereset,en dus zeurt
hij nu na 12500km over een beurt.
Als je belt,doen ze alsof het je eigen schuld is,waarbij je je bus een halve dag achter moet laten
om HUN fout op te lossen.
Geen vervangend vervoer,tenzij je betaald.
Van M****L moet zich schamen.

:muur :muur

Als ik kan,ga ik naar Oirschot,naar de VW garage.

Service met een glimlach.

:yes
Nou,

Mijn ervaringen met DE vw garage oirschot zijn zeker wel minder tot ronduit aso!

3x terug geweest om mijn Bi-Xenon te laten stellen, deed het niet goed.

2 Velgen buiten mijn schuld om gescheurd, gewoon afgepoeierd met een goedkope smoes oftwel 'sterkte'

1 Band na 8000 helemaal op omdat ze de schroefveren niet goed gesteld hadden. zou mijn eigen fout zijn en hij zag dat wel vaker dat mensen na zo'n kilometer stand terug kwamen voor een nieuw setje, Right!.

Wagen moeten laten uitlijnen omdat hun na monteren van 20inch velgen de bus niet hadden uitgelijnd.wijkte ver buiten fabrieksmarge af, en da's een hoop.

Knippers zijkant raakte lek, condens.

Achterlicht units lek, condens.

De rest van de wagen houdt het langer vol omdat dat geen produkte van DE vw garage oirschot zijn.
Heeft me zomaar 1200euro gekost op nieuwe spullen binnen een aantal maanden en tig keer heen en weer rijden voor J.l*l. oftewel geen garantie.

Maar ervaringen kunnen verschillen :winter
tom
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:20

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door tom »

Ik kan me goed de ergenis indenken als je wat aan je t5 hebt en het niet naar behoren word opgelost, en erger nog je probleem word niet of ondeskundig opgelost. Ben er dan ook van overtuigd dat er meer probleemlose dan probleem t5's rondrijden. Het lijkt nu net als je bovenstaande verhalen leest dat het een klote auto is met alleen gezeik (sorry voor deze uitspraak) en dat er geen daeler is die iets goed kan doen.
Nee, ik heb een fantastische daeler namelijk de Bruijn in schoonhoven en ik word er super behandeld op een uiterst correcte manier.
Ben ook nog steeds super tevreden over mijn t5 en vind het ook nog steeds een geweldige auto.
Met andere woorden er zijn ook heel veel tevreden t5 rijders die wel een goede betrouwbare daeler hebben.

Tom ww nr 199 :driveT5
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: aandrijfas automaat T5 stuk

Bericht door Harry4motion »

Ik ben ook super tevreden over mijn T5 hoor :jumpklap
Hoop wel dat het zo blijft.....
Ik heb echter ook wel slechte ervaring met VW dealers, Wittebrug is zelfs een keer uitgeroepen tot slechtste dealer van het jaar of zoiets. Ik vind ze inderdaad ook arrogant.
Ik breng hem gewoon bij de garage om de hoek, die doen alle merken, ik ken die gasten, en ze hebben me al vaker goed geholpen.
Ik heb daar toch gewoon een beter gevoel bij. :driveT5
Plaats reactie