een bak gaat ook niet zomaar stuk maar na 7 jaar werken en vaak diverse mensen die er mee rijden dan wil het wel.
en een vw pokke duur ik vind het wel mee vallen hoor voor minder dan 16000 rij je al vw( daar zit de zelfde bak in als jou dure pokke bus)
Danny schreef:Een argument dat toch totaal geen steek houd, koop een pokkedure VW bus die je na 4 jaar best weer verkoopt want dan valt ze uit mekaar, komen er zware kosten. Lachwekkend, als elke bedrijfsauto maar gebouwd is om slechts 4 jaar mee te gaan wat dan met de T5 California of Multivan de gezins/ vakantieauto. elke 4 jaar je auto verkopen daar doe je heel erg zelden een "zaak" aan. Verkopen voor de prijs van 't oud ijzer en opnieuw flink wat neertellen voor een bus.wat verwacht je nou na 7 jaar, het zijn bedijfswagens die gaan er meestal tussen 3 en 5 jaar weer uit, iederen weet dat je dan de kosten krijgt
Ook al is deze 7 jaar en heeft ze 150.000km een versnellingsbak is een onderdeel dat niet zomaar stuk mag, ik kan best leven met koppelingen, starters alternatoren etc. al dan niet gelinkt aan verschillend gebruik. veel lange stukken of een stadsrijder die 50 keer start op een dag.
Een versnellingsbak kan stuk 't is maar mekaniek maar de laatste tijd is VW er kregelig en zoeken ze voor 't minste excuses of draaien ze de kosten in je nek.
Hoedanook je kan er je bus niet voor verkopen en daarna rijd ze weer als vanouds met een nieuwe bak eronder, garantie zou ik -en kan je ook- niet verwachten na die tijd maar toch zie je maar dat iedereen het tegenwoordig al als normaal beschouwd dat bepaalde onderdelen stuk gaan die eigenlijk zouden moeten berekend zijn op hoge kilometerstanden of staat dat in de handleiding na 4 jaar remolie vervangen en stilaan te koop aanbieden...
gelukkig is de mijne nog heel al ben ik na een rit met de Crafter deze week erg gesteld op het rijgedrag van deze laatste.
grts Danny