Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanjagerweerstanden
-
Re: Aanjagerweerstanden
Weerstand is 0 Ohm bij een goede zekering.
Zit ook in serie bij het verwarmingselement van bijv. koffiezetapparaat en friteuse.
Ter bescherming van de omgeving gaat deze stuk bij een te hoge temperatuur.
Waarschijnlijk heeft jouw groene weerstand niet goed in de luchtstroming gezeten en is te warm geworden.
Is deze iets verschoven tijdens je motortransplantatie?
Deze groene weerstanden zitten ook in afzuigkappen en kunnen ontzettend heet worden, als ze niet goed in de luchtstroming zitten.
Egbert
Zit ook in serie bij het verwarmingselement van bijv. koffiezetapparaat en friteuse.
Ter bescherming van de omgeving gaat deze stuk bij een te hoge temperatuur.
Waarschijnlijk heeft jouw groene weerstand niet goed in de luchtstroming gezeten en is te warm geworden.
Deze groene weerstanden zitten ook in afzuigkappen en kunnen ontzettend heet worden, als ze niet goed in de luchtstroming zitten.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
50euro????
maak er dan maar angstaanjagerweerstanden van..........
maak er dan maar angstaanjagerweerstanden van..........
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
- Roger B. (11)61
Deze weerstand zit vrij solide in het luchtkanaal achter je dashboardkastje.... ik weet niet hoe jij een motor uit, en inbouwt....maar ik doe dat niet via het interieur dus Nee, daar zijn we met de motortransplantatie niet in de buurt geweest (mijn dashboardkastje zat voor vandaag al anderhalf jaar op de zelfde plek)Egbert&Manon schreef: Waarschijnlijk heeft jouw groene weerstand niet goed in de luchtstroming gezeten en is te warm geworden.
Egbert
Ook kun je de weerstand in het lucht kanaal niet noemenswaardig anders plaatsen dan zoals ie zat en zit.... dus denk dat het gewoon na 14 jaar en 395000 km inmiddels een keer op is.........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Roger bedankt voor de info, en als je de waarden die je gemeten hebt, van de oude weerstand zijn dan kom ik tot de volgende conclusie.......de weerstand is nog goed ,
alleen de warmte zekering is kapot, ik heb even gekeken, als het goed is komt op A de plus 12v te staan,
en A en E staan met elkaar in verbinding,
E geeft de plus weer door via de warmte zekering, en dan hou je nog 3 contacten over voor de 3 standen.
Groeten Ton.
alleen de warmte zekering is kapot, ik heb even gekeken, als het goed is komt op A de plus 12v te staan,
en A en E staan met elkaar in verbinding,
E geeft de plus weer door via de warmte zekering, en dan hou je nog 3 contacten over voor de 3 standen.
Groeten Ton.
Bij een climatronic zit een andere module:SCOTT schreef:Is dat ook idem bij een cilimatronic?
- Bijlagen
-
- DSC02315-2.jpg (83.49 KiB) 3257 keer bekeken
Groet, Oskar.
Oscar, dat is een betere deze heeft tenminste koel elementen, het lijkt wel een stekelvarken
- Ron Mokum 383
Roger, heel goede info. met foto's toppie.
Gr.Ron
Gr.Ron
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
Oke, dank je Roger en Oskar.
Was gewoon een weetjewel vraagje, voor als ik ooit het zelfde euvel aan de hand heb waarnaar ik moet uitkijken.
Vroeger bij mn golf 4 ook de weerstanden moeten vervangen, en zag er ook soortgelijks uit als dat 'groene ding' :)
grtzz
Was gewoon een weetjewel vraagje, voor als ik ooit het zelfde euvel aan de hand heb waarnaar ik moet uitkijken.
Vroeger bij mn golf 4 ook de weerstanden moeten vervangen, en zag er ook soortgelijks uit als dat 'groene ding' :)
grtzz
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Heeft iemand de foto’s nog van Roger? In dit artikel stonden ze, maar ik kan ze niet meer openen.
Mijn aanjager doet het soms in alle standen wel, en nu ineens weer helemaal niet.
Wil dus graag kijken waar alles zit en wat er aan mankeert.
Mijn aanjager doet het soms in alle standen wel, en nu ineens weer helemaal niet.
Wil dus graag kijken waar alles zit en wat er aan mankeert.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk