deed hij niets meer.draaide 2 x rond en alles sprong op nul.
bij doorstarten gaat alles hard tikken en de meters vallen uit
wat kan dat wezen?
accu kapot????
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Sommige 12 volt onderdelen kunnen niet tegen een piek van 14,5 volt.dennisvt4 schreef:waarvoor van beide auto`s alles aanzetten ?
en hoe gaat dat dan als de accu van zo'n auto vol is met lopende motor (en de boordnetspanning 14,5 volt is?) kunnen die componenten dan ook niet tegen die spanning?Egbert&Manon schreef:Sommige 12 volt onderdelen kunnen niet tegen een piek van 14,5 volt.dennisvt4 schreef:waarvoor van beide auto`s alles aanzetten ?
Het ene automerk is daar gevoeliger voor dan de andere.
Egbert
Als sommige onderdelen niet tegen een piekspanning kunnen, hoe moet het dan gaan als de dynamo van die wagen zelf ook 14,5 volt levert?Egbert&Manon schreef:Sommige 12 volt onderdelen kunnen niet tegen een piek van 14,5 volt.dennisvt4 schreef:waarvoor van beide auto`s alles aanzetten ?
Het ene automerk is daar gevoeliger voor dan de andere.
Egbert
Zoals anderen al aangegeven hebben, is je accu te leeg om op te starten.henk106 schreef:bij starten vanmorgen,na een week te hebben stil gestaan
deed hij niets meer.draaide 2 x rond en alles sprong op nul.
bij doorstarten gaat alles hard tikken en de meters vallen uit
wat kan dat wezen?
accu kapot????
Dit wordt vooral gedaan omdat je niet weet of de accu van de te starten motor stuk is!Rotor schreef:Als sommige onderdelen niet tegen een piekspanning kunnen, hoe moet het dan gaan als de dynamo van die wagen zelf ook 14,5 volt levert?Egbert&Manon schreef:Sommige 12 volt onderdelen kunnen niet tegen een piek van 14,5 volt.dennisvt4 schreef:waarvoor van beide auto`s alles aanzetten ?
Het ene automerk is daar gevoeliger voor dan de andere.
Egbert
Je krijgt eerder een spannings val, omdat er ineens veel stroom afgenomen word.
En Roger je was me net voor........