Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bustent Herzog Primus

vragen over de T5
Plaats reactie
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Bustent Herzog Primus

Bericht door dio5 »

Geen idee of het hier thuis hoort, maar heeft iemand ervaring met de Herzog Primus bustent voor aan de achterklep?

http://www.henkvandervelde.nl/oscommerc ... 9sbfldl966

Ik gebruik mijn T5 nogal eens om in te slapen of op campings en zo'n achtertent zou ideaal zijn om te koken bij slecht weer...

Any opinions?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Bustent Herzog Primus

Bericht door matje86 »

zie viewtopic.php?f=3&t=20047&p=115652&hili ... nt#p115652" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Bustent Herzog Primus

Bericht door johnny van de voorde »

Kijk ook eens over de grens :

ruime keuze in verschillende tenten met filmpjes over "zet hem op" !

succes !
John
http://www.devoortgang.nl/Bustenten%20e ... uifels.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Bustent Herzog Primus

Bericht door chv »

Dat kan een stuk goedkoper. Wij hebben van Reimo een achterkleptent gekocht voor 99,- euro.
En vervolgens gemodificeerd door drukknopen te bevestigen aan de tent en aan de binnenzijde van de achterklep.
In 120 seconden bevestigd inclusief uit de bagageruimte halen.
Dit is de link:
http://www.reimo.com/de/90013-kabine_fu ... _vw_t4_t5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens gebruiken wij hem voor afleg/condensvrij houden van de kampeerspulletjes 's nacht en voor de ventilatie (kunnen we slapen met de achterklep open)
Voor koken tijdens slecht weer lijkt hij me niet zo geschikt i.v.m brandveiligheid. Met slecht weer zitten we trouwens lekker binnen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Re: Bustent Herzog Primus

Bericht door dio5 »

Bedankt voor de reacties.

Die van Reimo is idd een stuk goedkoper.

Brandveiligheid is niet zo'n probleem denk ik. Met slecht weer bedoel ik regen of sneeuw, maar geen storm - dan wacht ik wel met eten tot die is gaan liggen ;)

Binnen zitten is niet altijd even evident. Ik heb wel een primitief bed erin, maar niet echt een tafel met zitplaatsen e.d.

Zo'n klep is dan echt ideaal om de regen/beetje wind tegen te houden zodat ik toch niet binnen onhandig moet zitten klooien...
Gebruikersavatar
iMacJack
Berichten: 177
Lid geworden op: 13 mei 2007, 10:49
Locatie: Monster

Re: Bustent Herzog Primus

Bericht door iMacJack »

Wij hebben zo'n tent staat in 2 minuten ideaal.Over de achterklep plaatsen en 4 haringen erin ,bij veel wind 8. Goede kwaliteit .


Ontdekt u de eenvoudigste manier van kamperen, sinds de tent bestaat: in slechts 5 minuten vergroot u uw VW-bus met de innovatieve achterklaptent Primus in een klein vakantiehuis. Snel en eenvoudig opgebouwd, wordt hij over de achterklap gespannen. Er is geen frame nodig, omdat de achterklap die funktie over neemt. Voor een goede ventilatie en een aangenaam ruimteklimaat zorgen het grote muskietengaasvenster met klep en het ronde muskietengaasvenster met klep in de linker zijwand.



Gr. Jack
Plaats reactie