Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

meer power

vragen over de T5
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

meer power

Bericht door ruud23 »

Na de verhitte discussies over PK's, banden, raceauto's en vrouwen alsmede een hysterische lachpartij :wjw krijg ik de vraag nauwelijks mijn strot uit, maar toch.
Ik rij al 4 jaar zeer tevreden rond met mijn T5 met 105 pk. Nu ga ik er binnenkort 2 ton achter hangen. In Nederland zal dat lang goed gaan, maar ik ben bang dat ik door de Alpen heen moet dat de 105 pk te weinig zijn. Ik ga geen nieuwe bus kopen dus dat wordt tunen, maar ik wil voorkomen dat ik vervolgens de ene turbo na de andere koppakking moet vervangen.
Wat is de meest save manier van tunen en weet iemand een vertrouwd adres?
Groet!
Ruud
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: meer power

Bericht door Donald4Motion »

JDengeneering DE shizzle in TDI tuning

http://www.jdengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; :toppie
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: meer power

Bericht door Danny »

denk je dan dat ie mechanisch sterker gaat worden van tunen?? die koppakking blijft dezelfde hoor...

en wat dacht je van gewoon rustig de Alpen over te rijden met je 105 pk zonder problemen of moet ik nou straks geloven dat elke vrachtwagen ook moet gechipt worden omdat die langzamer bergop gaan. :bonk

Tunen is één er duurzamer en sterker van worden is nog een ander gegeven.

Grts Danny
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: meer power

Bericht door harry t5 191 »

Door de bergen met 105 pk gaat best hoor!
Oké,als het echt omhoog gaat zul je een versnelling terug moeten schakelen maar je komt er echt wel.