Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

JHD

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
JHD
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2010, 20:16
Locatie: Hoofddorp

JHD

Bericht door JHD »

Na een maand rustig het forum doorzoeken en veel geleerd te hebben is het nu eens tijd om mij voor te stellen...

Ik ben Jan-Hindrik, 33 jaar oud en woon momenteel in Hoofddorp. Mijn vriendin (Marije) en ik zijn since vorige week de trotste eigenaars van een T4 DC KWB 88pk lange neus uit 2003. Silver metallic. 170,000 op de teller en ziet er ERG nog goed uit voor een bus van 7 jaar oud. Wij reizen graag in binnen en buiten land om te wandelen en fietsen.Dus veel mee altijd. Voor ons is, na een peugeot partner te hebben gehad, de T4 een mooie stap vooruit qua comfort en luxe.

Wij hebben kort na aanschaf ontdekt dat onze T4 al vanuit VW (PON vermoed ik) gechipt is. Leuke verassing. Ik vond hem al pittig aavoelen voor een 88pk. Nu is dit natuurlijk niet weinig vermogen, maar een T4tje is best zwaar :lach .

Afgelopen weekend de EGR dicht gemaakt en de behuizing van de EGR en stop klep grondig gereinigd. Dit heeft een positief effect gehad in de lagere toeren. Rustiger lopen en iets meer feedback met gas geven. Volgende stappen zijn de uitlaat en luchtfilter aanpakken. Uiteindelijk ook een IC monteren. Beetje het standaard verhaal eigenlijk. Wellicht van de zomer, de verstuivers aanpakken met een upgrade kit uit de UK. Ik ben namelijk ook lid van de T4 forum in Engeland en die zijn intensief bezig met de AJT's en zogenaamde "power projects". Vaak een beetje overdreven (AJT's met 150+pk), maar er staat interessante info tussen.

Ik verwacht niet heel veel vragen op het forum te hoeven stellen gezien het extreem aanbod aan informatie. Even zoeken levert vaak al de nodige info op!

Binnenkort zal ik een paar foto's plaatsen.

groeten uit Hoofddorp,

Jan-Hindrik
Laatst gewijzigd door JHD op 08 feb 2010, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2003 KWB/DC 88pk
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: JHD

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Jan Hindrik! :zwaai

Lekker als met een paar redelijk eenvoudige ingrepen je bus een stukje lekkerder gaat lopen hè?
Succes met de volgende ingrepen!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: JHD

Bericht door GerJol 716 »

:wjw Hier op de site.

Altijd leuk om er weer iemand bij te hebben die zich interesseerd in de techniek achter de bus.
Ook weer makkelijk om info te delen dus. :toppie

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: JHD

Bericht door Donald4Motion »

Welkom op :wjw :toppie
Plaats reactie