Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gaat niet zo goed met T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Glenn Geerlings 900
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:08
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Gaat niet zo goed met T5

Bericht door Glenn Geerlings 900 »

Volgens mij gaat het niet zo lekker met de T5 als ik hier af en toe lees.Volgens mij kan ik beter in mijn T4 blijven rijden. :ikrij
Mijn dag komt nog wel , even geduld.
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

heb nu 180000km in 4 jaar gereden met mijn 88pk T4 en heb alleen bij 28000 km een slippende koppeling gehad.
dit is door de dealeronder garantie vervangen.
verder nooit geen problemen.
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

dit is ook pas mijn eerste probleem in 2 jaar en ruim 2 ton op de teller..dus valt toch wel mee
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Niet mijn eerste probleem, wel eerste GROTE probleem in nog geen twee jaar bij 240.000 km.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Crafter courier,

Valt mee?????????????????
2 jaar en dan een nieuwe bak? :muur :muur :ie
Hoop toch echt dat die van mij het een poosje langer volhoudt,
anders is er toch echt een kwaliteits probleem bij VW :groteogen

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ik denk als je de ,,klachten,, af zet tegen de verkochte aantallen van de T5, er een percentage uitrolt, dat de 1% nog niet eens haalt.
Tuurlijk is het beroerd als het je overkomt, maar ben er van overtuigd, dat VW over het algemeen niet een hoger gemiddelde heeft, dan een ander automerk,als het om klachte gaat.
Tuurlijk, de Jappaners scoren over het algemeen beter, maar die zijn zo slim om zelf weinig te investeren in techniek, dit laten ze over aan de collega,s, zodat zij een nieuw systeem kunnen aanpassen, waardoor er relatief weinig klachten meer zijn.
De kinderziektes zijn dus door de Europese fabrikanten opgevangen.
Als opperhoofd Henk ! er een forum zou bijplekken, waar alleen maar tevreden rijders hun verhaaltje mogen doen, zal dit tot overbelasting van de side lijden.
Kortom,neem de klachten op diverse side,s niet met een korreltje zout, maar probeer door de bomen het bos te zien.
Ik rijd nu mijn 2e T5, en als ik mijn klachtelijst zou moeten omschrijven, kom ik niet verder dan een los zittend schroefje van mijn sproeiertankje.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Ben Monteur bij de dealer en kan maar 1 ding zeggen.
De T5 heeft heel weinig gekke dingen, die staat weinig in de werkplaats.
Je hebt altijd wel eens auto die iets geks heeft maar de T5 is een auto die niet echt storingsgevoelig is.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

En de automaat van de T5 is van JAPANSE MAKELIJ....... :ie
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

Sorry Painter ,maar de duitsers lopen achter bij ontwikkelingen ,en zeker bij motoren ,europeanen kijken bij HUN af .
Kijk als een t5 nog steeds klachten heb / heeft als toen ze uitkwamen ,tja vind ik een kwalijke zaak ,en 1 procent ?echt niet.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

koppositie

Bericht door vaniac »

Daan schreef:Sorry Painter ,maar de duitsers lopen achter bij ontwikkelingen ,en zeker bij motoren ,europeanen kijken bij HUN af .
Kijk als een t5 nog steeds klachten heb / heeft als toen ze uitkwamen ,tja vind ik een kwalijke zaak ,en 1 procent ?echt niet.
Wat techniek betreft lopen de Japanners hoofdzakelijk voorop bij de hybride-technieken. Ze maken alleen de fout om hierbij in te zetten op benzinemotoren. Deze zijn momenteel iets schoner qua uitstoot van stikstofoxiden. Maar als het terugdringen van de CO2-uitstoot c.q. zuinigheid de hoogste prioriteit krijgt is dat alleen te realiseren met dieselmotoren. De Duitse autobouwers van VW/Audi/Porsche, BMW en Daimler-Chrysler werken allemaal aan hybride-diesels met Bluetec en SCR-systemen die enorm zuinig zijn en daarbij veel schoner dan benzinemotoren.
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Hoi Harry,
2 jaar en dan wel met ruim 2 ton op de teller. Kijk naar patrick courier bijna 2 jaar en ruim 2 ton op de teller.....!!! Daar doen de meeste hier op het forum 6 jaar over...En ik zeg niet dat het een klein probleem is maar voor de rest heb ik geen problemen gehad....en dit zal heus wel een oorzaak hebben, en misschien valt het mee. De garage moet hem nog bekijken...
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Bericht door teevijf »

als iedere tevreden T5-gebruiker daarover hier zou posten ontploft de server binnen 10 minuten
goed nieuws is geen nieuws
kijk maar eens naar het journaal
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

tuurlijk glenn,
koop geen T5! daar heb je alleen maar problemen mee, zoiets heb je met een T4 niet! kijk maar eens op de t4 forum,,, alleen maar goede berichten! :bifun :bifun :bifun

kortom,
wat voor merk/model je ook koopt, je koopt een stuk techniek. en techniek heeft de vervelende eigenschap dat het wel eens stuk wil.
maar merendeels gaat het (uiteraard) goed met de techniek.

ik denk idd als iedereeen die tevreden is over z,n T5 reageerd,,, dat de server het wel ff warm krijgt. (net als bij alle tevreden T4 rijders die reageren!)

neem gerust van me aan, ik heb inmiddels m,n 2e T5, en koop evt als het moet, zo weer een T5.
het is gewoon een goede bus. :jumpklap :jumpklap :jumpklap



groetjes,


henkiepenkie
Glenn Geerlings 900
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:08
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Bericht door Glenn Geerlings 900 »

henkiepenkie schreef:tuurlijk glenn,
koop geen T5! daar heb je alleen maar problemen mee, zoiets heb je met een T4 niet! kijk maar eens op de t4 forum,,, alleen maar goede berichten! :bifun :bifun :bifun

kortom,
wat voor merk/model je ook koopt, je koopt een stuk techniek. en techniek heeft de vervelende eigenschap dat het wel eens stuk wil.
maar merendeels gaat het (uiteraard) goed met de techniek.

ik denk idd als iedereeen die tevreden is over z,n T5 reageerd,,, dat de server het wel ff warm krijgt. (net als bij alle tevreden T4 rijders die reageren!)

neem gerust van me aan, ik heb inmiddels m,n 2e T5, en koop evt als het moet, zo weer een T5. JIJ GING TOCH MERCEDES RIJDEN
het is gewoon een goede bus. :jumpklap :jumpklap :jumpklap



groetjes,


henkiepenkie
Mijn dag komt nog wel , even geduld.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

:bifun :bifun :bifun

hahahaaaaa,,,,, het duurt nog een klein weekje,,,, voor het april is.
en we zullen dan wel zien hoeveel/vaak ik in een mercedes ga rijden!
nou,,, forget it!
de ster van m,n vrouw is nog mooier dan die van MB! :ie :ie



hehehhehenkie
Plaats reactie