Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Heb sinds gisteren problemen met mijn raam aan de bestuurders kant, deze wil niet meer naar beneden, je hoort wel een tik als je het knopje indrukt, maar verder weigert hij dienst!
Heb al wel vanuit oudere berichten gezien dat de bekabeling of een breuk daarin een reden kan zijn maar daar al mee geklungeld zonder resultaat!
Wie weet wat waarom hoe enz!?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door matje86 »

aansluitingen schakelaar ff om ruilen met de bijrijder en kijken of hij het dan nog niet doet :T44EVER :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Johan191 »

Charles, het kan ook heel goed toch een kabelbreuk zijn in de doorvoer van je deur naar binnen. Anders moet je even het doorvoerrubber iets terug duwen en dan even kijken hoe het met de draden gesteld is. Die keer dat het mij overkwam stond ik in Enschede en begon het te gieten (en ik had mijn raam open) Even morrelen aan de de draden bleek net voldoende te zijn om het raam weer dicht te krijgen. Bij nadere inspectie bleek er een kabeltje gebroken te zijn. succes
Er is niet toevallig gewoon een zekering kapot ????
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door richie »

Ik heb ook zo'n storing gehad met het rechter raam. Wel een tikkend geluid uit de deur, maar het raam bleef dicht.

Probeer eens 10 keer het raam te sluiten door de schakelaar omhoog te bewegen (ook al is het raam dicht). Kans dat het raam dan met sckokjes open gaat. Het raam sluiten gaat in omgekeerde volgorde, de schakelaar diverse malen naar beneden drukken.

Het probleem is dan geen breuk in een kabel of het bedieningsmechanisme in de deur, maar de aansturing van de motor. Op de motor zit een blokje met electronica, daar schuif je de stekker in. Daarin zit de storing.

Met een beetje geluk en op het blokje tikken werk de motor weer. Bij minder geluk moet deze vervangen worden.

Succes,

Richie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Dank voor de reacties maar krijg het niet gefixed, morgen naar de garage want waarschijnlijk krijgt de vacuumpomp ook kuren tikkend geluid onder de motorkap dus effe laten uitlezen en nakijken en daar waar nodig repareren en over 1500 kilometer is hij ook toe aan een 60 duizend kilometer beurt dus weg spaarcentjes!! En die waren gereserveerd voor een nieuwe oldtimer :nuts
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Johan191 »

Die vacuumpomp mag rustig tikken hoor. Een keer de rem intrappen en het is foetsie.
De bus die ik morgen ga ophalen heeft ook de welbekende vacuumpomptik wel. En ik had hem met mijn vorige bus ook. daar kan die heel oud mee worden.
Oké zonder die tik is prettiger, dat ben ik met je eens. Maar wanneer je tijdens de nieuwjaarsmeeting net als ik bij de aankomst van de bussen had gestaan, had je er heel wat horen tikken. Ik zou er niet wakker van liggen. Ga je naar Mulder ?
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Ja ik ga altijd naar Mulder, heb nog geen goed en goedkoper adres gevonden ben al 10 jaar klant bij hem maar echt goedkoop is hij niet mer komt zeker door die tweeling??? Maar Johan ik kan me niet voorstellen dat zon tik gezond kan zijn? Weet meer van mensen als van autos maar dit lijkt me niet jofel, wat is eingelijk de functie van een vacuumpomp? :zwaai
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Johan191 »

Kijk hier eens effe Charles. http://weetjewel.com/tips_en_trucs/vacu ... umpomp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens je hebt mij ooit een adres van een hele goede bedrijfswagenmonteur in Ulft gedaan, Voor dure dingen zou ik eens contact met hem opnemen.
Dat was voor mij een reden om voor de distributieriemwissel met onze vorige T4 niet naar Mulder te gaan. Prijsverschil is mij veel te groot.

gr,
Johan
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Johan191 schreef:Kijk hier eens effe Charles. http://weetjewel.com/tips_en_trucs/vacu ... umpomp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens je hebt mij ooit een adres van een hele goede bedrijfswagenmonteur in Ulft gedaan, Voor dure dingen zou ik eens contact met hem opnemen.
Dat was voor mij een reden om voor de distributieriemwissel met onze vorige T4 niet naar Mulder te gaan. Prijsverschil is mij veel te groot.

gr,
Johan
Deze man woont nu in Wehl en heeft een glansrijke carrieere in de......ICT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes

Wou je prive een foto sturen van mijn werk bus maar heb je mailadres om een of andere vage reden niet meer en via :wjw krijg ik het niet spits hier uploaden is geen optie daar er ook clienten bij opstaan!
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Johan191 »

Je hebt een PB Charles.
Ga je mij nu zeggen dat hij niets meer aan auto's doet ????
Ik vond het een hele geschikte vent. Goed in autotechniek, en nu in de ICT.
Ik zou wel de andere kant op willen. Ben nu al jaren in de ICT maar een baantje in de autotechniek zou mij ook wel passen. Helaas kom ik op dat gebied kennis te kort zodat ik met ingrijpende zaken weer bij de geldverslindende garagebedrijven terecht kom.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Hij kwam voor dat hij autosloper werd ook uit de computer wereld, heeft vele technische talenten, maakt daar ook gebruik van. Laatst zat hij in Heerenveen in een hotel hefft ie voor mij nog een oldtimer bekeken, inruil voor een leuke korting op een lul-ijzer! (mobieltje)
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Johan191 »

autosloper ??????? :ie Hij heeft zijn moment sleutel op mijn vorige bus naar de kl...... geholpen. Zo vast zat de beruchte bout.
Maar wel keurig voor een leuk prijsje de boel vervangen en dan ook alles wat bij een riemwissel vervangen hoort te worden. Kennis van zaken heeft hij wel.
Maar doet hij dat nu nog ???? Niet dat ik hem direct nodig heb, pas over 60.000 km maar ik vond hem wel betrouwbaar.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Zal hem eens vragen want sta ook voor grote uitgaven....hij zou zijn werkplek in Sinderen aanhouden maar hij woont inmiddels ook samen dus .....wie weet welke sleutels hij nog gebruikt :klappen
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Johan191 »

Oké , nou weer effe on topic. Ik hoop voor je dat Mulder morgen de oorzaak kan achterhalen van je raamprobleem Ander wil ik er ook nog wel effe naar kijken hoor. Ik weet alleen niet hoe laat jij naar Doetinchem gaat. Ik ben morgen eerst naar Brabant om mijn T4 op te halen. Maar daarna ben ik gewoon thuis. Helaas heb ik nog geen idee hoe laat ik er weer ben, ik vertrek hietr tegen 10:00 uur. En ik ben benieuwd wat het vervangen van de vacuumpomp bij Mulder gaat kosten. Hou me op de hoogte wil je ?
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Electrisch raam bestuurderskant weigert zijn diensten!!

Bericht door Charles 1065 »

Een vacuumpomp kost op Hbase 220 euro..slik slik maar ben om 16u bij Mulder, eventueel mail je nummer effe prive bel ik je kom ik effe je trots bewonderen! :driveT4 :T44EVER
Plaats reactie