Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Xenon verlichting

vragen over de T5
Stein
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2010, 16:26

Xenon verlichting

Bericht door Stein »

Hallo wjw,

Ik Heb mij veertien dagen geleden een tweedehands :driveT5 aangeschaft, pracht van een busje en rijdt zeer goed. Nu kom ik regelmatig in het donkere Duitsland en vroeg ik mij af of je Xenon of Bixenon gwoon kunt inbouwen in de bestaande armaturen. Wie kan mij een deftig antwoord geven.

Mvg, Stein
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Xenon verlichting

Bericht door Donald4Motion »

Bi-Xenon kan alleen als je de complete units vervangt, Xenon lampjes steken geeft vaak een vervelend lichtbeeld voor je tegenliggers.

Maar goedkope units zijn er ook
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... mb_click=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Echte Bi-Xenon units kosten tegen de 2000euro
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Xenon verlichting

Bericht door Pim 328 »

Je kunt een setje inbouwen in je orginele armaturen, Maar moet er wel bijzeggen dat je reflectors hier niet zo goed tegen kunnen.
lk heb er al zat gezien met verbrande reflectoren.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Xenon verlichting

Bericht door Harry 341 »

Pim,hoe kan dat dan? Xenon zou toch minder warm zijn dan de originele lampen?
vr.gr.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Xenon verlichting

Bericht door Pim 328 »

Dan zet maar eens aan 1 kant een xenon lamp erin en aan de andere kant een normale en voel dan maar eens aan de unit.
Volgens mij straalt een xeonon lam ook meer uv licht uit maar dit weet ik niet zeker.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Xenon verlichting

Bericht door harry t5 191 »

Harry 341 schreef:Pim,hoe kan dat dan? Xenon zou toch minder warm zijn dan de originele lampen?
vr.gr.Harry
Heb volgens mij iets gelezen dat dat kwam door ultraviolet licht waarde kunststof blakers niet tegen kunnen!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Xenon verlichting

Bericht door ferry395 »

Hoi

Laat je niet afschrikken door de wilde verhalen hoor.
Je kan gewoon een normaal xenon setje inbouwen zonder ook maar enige aanpassingen te hoeven verrichten.
Heb de setjes zowel in een t4 als in een t5 gehad,dat verhaal over verbrande units is onzin dit omdat mijn units juist waren verbrand met de origenele lampen dat was in mijn multivan t5.
Het was of is zelfs een kwaal van de multivan units maar het was niet erger geworden toen in mijn xenon erin gezet had.

Mvgr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Xenon verlichting

Bericht door BigRuud »

ferry395 schreef:Hoi

Laat je niet afschrikken door de wilde verhalen hoor.
Je kan gewoon een normaal xenon setje inbouwen zonder ook maar enige aanpassingen te hoeven verrichten.
Heb de setjes zowel in een t4 als in een t5 gehad,dat verhaal over verbrande units is onzin dit omdat mijn units juist waren verbrand met de origenele lampen dat was in mijn multivan t5.
Het was of is zelfs een kwaal van de multivan units maar het was niet erger geworden toen in mijn xenon erin gezet had.

Mvgr Ferry
Dat komt omdat de reflectors in de lampen echte kermiskwaliteit is. Volgens mij lachen ze zelfs in china om de kwaliteit van deze blakers. :ie

Die van mij zijn inmiddels ook al aardig zwart aan het worden. Nog even en Geert Wilders stuurt mijn lampen het land uit. :knipoog
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Xenon verlichting

Bericht door Makking »

Heb het in mijn vorige bus ook gehad, deze had echter "transporter koplampen".
Zit nu met de multivanlampen weer heel erg te twijfelen, maar een feit blijft toch dat het strooilicht zwaar irritant is voor de tegenliggers.
Of zit ik er weer eens naast?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Xenon verlichting

Bericht door Donald4Motion »

Makking schreef:Heb het in mijn vorige bus ook gehad, deze had echter "transporter koplampen".
Zit nu met de multivanlampen weer heel erg te twijfelen, maar een feit blijft toch dat het strooilicht zwaar irritant is voor de tegenliggers.
Of zit ik er weer eens naast?
Ik vind dat er wel erg veel strooilicht uit de units komt als je daar in xenon steekt. Zeker dat fel blauwe 'kijk mij eens' licht :muur

Nu heb ik zelf complete Bi-Xenon units, dus wie ben ik om.... :winter
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Xenon verlichting

Bericht door Makking »

Donald4Motion schreef:
Makking schreef:Heb het in mijn vorige bus ook gehad, deze had echter "transporter koplampen".
Zit nu met de multivanlampen weer heel erg te twijfelen, maar een feit blijft toch dat het strooilicht zwaar irritant is voor de tegenliggers.
Of zit ik er weer eens naast?
Ik vind dat er wel erg veel strooilicht uit de units komt als je daar in xenon steekt. Zeker dat fel blauwe 'kijk mij eens' licht :muur

Nu heb ik zelf complete Bi-Xenon units, dus wie ben ik om.... :winter

Dit zou ik zelf ook het liefst willen. Geen irritant licht en geen gesein van tegenliggers.
Alleen de kosten vind ik wat aan de hoge kant. Als ik ooit weer zou kiezen voor xenon, dan wil ik het zo wit mogelijk hebben.
Alleen wit, blauw of paars..........in units die er niet voor bestemd zijn zal je dan altijd last houden van strooilicht. Toch??
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Xenon verlichting

Bericht door Donald4Motion »

ja
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Xenon verlichting

Bericht door Makking »

Donald4Motion schreef:ja
Duidelijk :klappen
Dus geen aftermarketsetje, maar doorsparen!!!!!! :bonk
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Xenon verlichting

Bericht door Makking »

PietPaaltjes schreef:
xenon t5.jpg

Ja maaaaaar...................................
Even mijn ongezouten mening, met respect voor de mensen die het hebben/mooi vinden....
Ik vind het een beetje wannabee.........zelfde geldt overigens, voor mij dan met angel eyes..
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Xenon verlichting

Bericht door Makking »

Ik vind de de koplampen die je mij in een vorig bericht liet zien wel oké, maar het dagrijverlichting gedeelte vind ik "wanabee audi".
Terwijl ik de mensen die het hebben/of mooi vinden zeker respecteer.
Evenals de angel eyes...........dat vind ik wanabee BMW
Ook vraag ik me af, of de naar mijn mening "wanabee audi koplampen" geen strooilicht veroorzaken.
Plaats reactie