Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tuning t5 tdi 62 kw

vragen over de T5
Plaats reactie
T5 geert
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010, 19:51

tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door T5 geert »

hallo, krijg volgende week een T5 , (07-2007) aangepast voor ons zoontje, nu lijkt mij het vermogen 88 pk, wat aan de krappe kant, er is ook een oprijplaat construktie in gemonteerd, weegt er ook in, beter de bus tunen ?, en waar kan ik dat het beste doen? groetjes geert
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door edjeraketje »

JD Engineering in Lochem. Zoals deze zijn er maar weinig en er zijn veel die het proberen.
Suc6 met je keuze.
Er zullen nog vele aanbevelingen komen, een ieder met een eigen voorkeur!!!!
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Re: tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door krantenboer »

geert je kunt het proberen bij de firma Pendel & Zwendel in Groningen gr Johan.
groeten uut hoogkerk
Damy

Re: tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door Damy »

krantenboer schreef:geert je kunt het proberen bij de firma Pendel & Zwendel in Groningen gr Johan.

Ff gebaseerd op de naam, dus geen ervaring met of gehoord over/van ze.....
:bifun :bifun :bifun :bifun
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door ruudbrouw »

T5 geert schreef:hallo, krijg volgende week een T5 , (07-2007) aangepast voor ons zoontje, nu lijkt mij het vermogen 88 pk, wat aan de krappe kant, er is ook een oprijplaat construktie in gemonteerd, weegt er ook in, beter de bus tunen ?, en waar kan ik dat het beste doen? groetjes geert
Wij hebben afgelopen zaterdag onze T5 63KW laten tunen bij Chipmeister in Hoevelaken.

Een wereld van verschil vooral als je gaat inhalen bijvoorbeeld van 90 naar 120 km, dan voel je echt dat er iets gebeurt.


Mvgr.


Ruud
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door emil »

hoi
op de site van jd (jdengineering.nl) staat op dat zowel de 86 pk als de 105 pk naar 136 pk en 310 nm
getuned kan worden
als je twijfeld zou je j.d. kunnen vragen om jou bus naar die 105 pk kan tunen
dan zit je toch nog aan de veilige kant.
maar er rijden veel bussen rond die getuned zijn en zonder problemen en als je verstandig met de pk's
omgaat zou alles ook wel heel blijven
sucses
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: tuning t5 tdi 62 kw

Bericht door Harry4motion »

Ik heb een keer een 86 pk laten chippen bij chipmiester, en ik was hier heel tevreden over. Het is echt een wereld van verschil, maar ik denk wel dat JD het nog beter kan. Hier heb ik alleen persoonlijk geen ervaring mee, maar puur door het lezen op internet. En de bus wordt nog iets zuiniger ook door het chippen. Succes ermee!
Plaats reactie