Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vocht in de auto

vragen over de T4
Plaats reactie
Stan
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:22

Vocht in de auto

Bericht door Stan »

Wie kent dit probleem :

Sinds afgelopen weekend veel vocht in de auto en bij nader inzien zowel de vloerbedekking bestuurderszijde als passagier doornat, alsof er een emmer in leeggekiept is. Het zal ongetwijfeld met de hevige regenval van doen hebben maar waar sijpelt er water door ? Is er een afvoer verstopt oid ? Wie weet raad ?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

dakraam?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Tuinslang op auto zetten en alles nalopen.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Kan soms zoeken zijn naar een naald in een hooiberg.
Ik herken het verhaal van een lekkage bij de auto van mijn ouders. (geen T4)
Bij een regenbui niks geen last, tuinslag er op en ook geen last. Maar na een ritje in de regen was het een zwembad binnen.
Kortom moeilijk op te sporen.
Uiteindelijk is men er achter gekomen.
De voorruit is nooit vervangen, maar er zat wel roest in de rechterhoek onder het rubber (bleek later)
Daar bleek met rijwind het water naar binnen te komen. Niet bij stilstand.
Tsja hoe is men daar achter gekomen is de vraag.
Auto goed droog maken en vervolgens in iedere hoek keukenrol drukken. Zoveel mogelijk op iedere onmogelijke plek. Daarna de wasstraat in.
De natte keukenrol verraad de plek van de lekkage. Tegen een wasstraat kan de tuinslang niet op. Komt het bij het wassen niet voor de dag dan wel bij het drogen want dan blaast de wind het vocht alle kanten op.
Succes bij het opsporen.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

hoi hoi

ik heb dit probleem ook gehad bij mijn ford courier wat bleek achteraf dat het "gat " waarlangs regenwater weer naar beneden loopt verstopt zat dus het water dat normaal gezien langs de raam enzo naar beneden loopt .
het "afvoerputje" zeg maar maar ik weet niet of dit bij een t4 ook is/kan zijn
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

Hallo,

Een lek is heel goed op te sporen met een ultrasoon apparaatje
alle ramen dicht een man met de sensor aan de buitenkant langs de ramen en deuren en de andere zit binnen in de auto met de ontvanger zodra de ontvanger afgaat zit de lek waar degene staat met de sensor.

in de betere garage hebben ze zo,n apparaatje

misschien heb je er iets

groetjes,

Geert
Glenn Geerlings 900
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:08
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Bericht door Glenn Geerlings 900 »

Dan lekt hij ergens! :happy :muur :T44EVER
Mijn dag komt nog wel , even geduld.
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

ik had dat ook bij een flinke regenbui niets aan de hand ,een beetje regen lekkage.

nadat ik een steenslag pit in de voorraam had welke niet gemaakt kon worden hebben ze bij autototaalglas mijn raam eruit gehaalt .bleek dat mijn raam aan de bestuurderzijde niet goed verlijmt zat en zo water naar binnen kwam.
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

lekkage

Bericht door remcobor »

bij mij komt het bij het orginle schuifdagje vandaan,ga het van de week maken.heb de hemel er al uit en daar was het zeiknat.en dan loopt het via de rechter a style bekleding naar beneden.resultaat:vloermat nat,erg nat.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

lekkage

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Stan,
als je airco in je auto hebt zit er onder aan je kachel huis (in het midden van de auto) een afwateringsslangetje dit kan los zijn of uit de rubber doorvoer in de bodem zijn geraakt.
Kijk anders eens onder de motorkap bij de luchtinlaat van het kachel systeem onder aan de "bol" zit een afvoer pijpje hier kan ook vuil in zitten.
Succes :toppie
Groet, Oskar.
Stan
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:22

Vocht getraceerd

Bericht door Stan »

Allereerst een hartelijk dank voor jullie reacties. Wat bleek nl. ... vorig jaar is mijn voorruit vervangen. Deze wordt middels een primer en lijm aangebracht. De primer bleek niet goed genoeg te zijn aangebracht met als gevolg dat de ruit slecht heeft gehecht . Onder excuses van de schadehersteller-glas is deze alsnog gemaakt. De ruit lag volgens de volgende reparateur los op de auto..... In ieder gevan geen lekkage meer. Het is dus een weet voor het geval je ruit aan vervanging toe is.
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Vocht in de auto

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Mmmm, heb vandaag ook last van vocht in de auto. Komt bij mij via het hemeltje naar beneden zetten. (Flinke druppels)
Wat ik zo heb kunnen zien is het bij mij via het originele dakje binnen gekomen. (De auto heeft gisteravond in de regen gestaan.)

Het wordt tijd voor de lente wat mij betreft!
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Vocht in de auto

Bericht door Tinus »

www.Hoochiemama.nl Wat ik zo heb kunnen zien is het bij mij via het originele dakje binnen gekomen.
Ik had dit ook het kwam bij mij onder de buitenrubbers door als het goed regende of tijdens de regen rijden..
Mijn geluk was dat het altijd richting de bijrijders kant liep... :lach

Heb het hele dakraam er uit gehaald alles uit elkaar gedemonteerd, alle rubber e.d. goed schoongemaakt.
En het geheel weer netjes in verse kit terug geplaatst oop de bus.
± 2 uurtjes werk

Resultaat de vrouw zit weer droog :wjw
T4 California Event 2.5TDI 2002
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Vocht in de auto

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Vandaag geen last van lekkage. Ik vermoed dat m'n dakje gisteren niet 100% gesloten was. :groteogen
Ik blijf het wel even in de gaten houden.
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Plaats reactie