Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Projectje

vragen over de T5
Plaats reactie
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Projectje

Bericht door kristovs »

Net een jaar geleden mijn Transporter gekocht in Luxemburg. T5 2.5D 130 pk 1x verhoogd. Was op zoek naar een verhoogde versie ivm campergebruik. Daarnaast vond ik het verhoogd dak in vooraanzicht er best stoer uitzien. Wat je wel hebt is dat de bus in profiel door het verhoogde dak er wat gek uitziet. Qua look heb ik er dus een beetje spijt van, qua gebruik gemak niet... Bus was een personenbus, maar was enkel voorzien van de voorste rij stoelen. Zo zag hij eruit voor de werken:
Bijlagen
SDC10990.JPG
SDC10985.JPG
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Projectje

Bericht door kristovs »

De plannen waren om hem wat aan te passen naar mijn smaak
- multivan bumpers
- spiegels in kleur
- getinte ramen
- achterbank
- geluidisolatie
- verlagen en velgen

Meeste van deze werkjes zitten er ondertussen op. Ik moet zeggen dat ik er plezier aan beleefd heb, vooral het resultaat na wat sleutelen is zalig.

Dit is het resultaat:
Bijlagen
SDC12288.JPG
SDC12287.JPG
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Projectje

Bericht door kristovs »

Nu rest er mij nog 1 zaak te regelen en dat zijn de verlaging en de velgen. Wat een moeilijke keuze!

Verlaging (subtiel) zal gebeuren door Eibach Pro. Maar de velgen dat is een ander verhaal.
Lange tijd had ik Borbet LW (zwart) op het oog. Mij voorgesteld door de plaatselijke bandenboer. Wanneer ik ze vorige week eindelijk bestelde, bleek hij zich van steek vergist te hebben. LW's zijn namelijk 5x112 ipv 120. Feestje ging niet door dus.

Ondertussen op het net nog wat liggen zoeken naar een alternatief en er springt er maar 1 uit voor mij en dat is de Breyton spirit Black (check foto onderaan). Probleem is dat deze duur zijn (3000 euro incl banden). En dan vind ik eigenlijk de gepolierde rand nog niet zo knap.

Ik ben dus nog op zoek naar een zwarte velg 19 a 20 duim. Als er iemand nog een idee heeft, laat gerust weten. Hoe sneller ik ze erop kan zetten hoe beter.
Bijlagen
breyton_spirit_blk_ci3_l.jpg
(28.34 KiB) 775 keer gedownload
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Projectje

Bericht door Rafke 108 »

Ziet er goed uit...
Van waar ben je ergens? In het Brabantse ken ik wel een goede bandenboer (de leverancier van Pascal141)...

Waar ik mijn velgen vandaan heb (Vilvoorde) was ook wel wat keus qua zwarte velgen, maar dat zijn allemaal duplica's..
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Projectje

Bericht door Donald4Motion »

Heb je al eens naar de Range Rover stormer velgen gekeken

lookie lookie hier eens,
viewtopic.php?f=3&t=19967&p=117974#p114428" onclick="window.open(this.href);return false;



Lekker he' die black rims :knipoog
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Projectje

Bericht door kristovs »

Rafke 108 schreef:Ziet er goed uit...
Van waar ben je ergens? In het Brabantse ken ik wel een goede bandenboer (de leverancier van Pascal141)...

Waar ik mijn velgen vandaan heb (Vilvoorde) was ook wel wat keus qua zwarte velgen, maar dat zijn allemaal duplica's..
Ik ben van Beveren-Waad dicht tegen sint-niklaas.

Bedoel je met duplica's replica's? Kan totaal geen kwaad dat het replica's zijn. Als het er maar goed uitziet en dat het dezelfde stevigheid maar heeft.

De stormervelgen zijn idd wel vet, maar toch niet volledig wat ik zoek...

Heb al gedacht om gewone replica spirit velgen te kopen en ze dan te laten zandstralen en poederlakken in het zwart. Komt volgens mij gewoon goedkoper uit aangezien het aanbod in niet zwarte velgen veel groter is.
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Projectje

Bericht door kristovs »

set velgen gevonden die me wel aanstaat.

Proline PXI 8,5 x 19 ET 38/50
Bijlagen
PXI-CM_B_wht.jpg
PXI-CM_B_wht.jpg (20.01 KiB) 959 keer bekeken
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Projectje

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Mooie velgen en zullen ook gaaf staan onder je witte bus, is erg mooi geworden allemaal tot nu toe. Ga vooral zo door :knipoog

Gr Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Projectje

Bericht door Donald4Motion »

Betreft de maat zou ik voor 20inch gaan.
Ik heb er nu 18inch onder maar 20inch rijdt comfortabeler. Zal wel in de combi schroefset/velgmaat zitten
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Projectje

Bericht door kristovs »

@ Fenn@: Bedankt!

@ Donald4Motion: Als ik 20 duim enkel maar combineer met een Eibach Pro verlaging van 3cm, dan denk ik dat ik teveel het 'jeep' effect zal hebben. Om echt mooi te staan zal ik dus meer moeten verlagen met een schroefset. Ik heb dit al overwogen, maar vind ze toch te duur. De Proline PXI's zijn trouwens enkel te verkrijgen in 19''.
wiem
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 okt 2009, 12:58

Re: Projectje

Bericht door wiem »

Ik heb ook 20" icm met eibach pro, het valt wel goed mee hoor ! Van een jeep-effect is er niet echt sprake...
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Projectje

Bericht door kristovs »

@Wiem: heb je er een foto van?
Plaats reactie