Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage schuifraam Caravelle Highline

vragen over de T5
Plaats reactie
yigit
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 nov 2007, 22:09

Lekkage schuifraam Caravelle Highline

Bericht door yigit »

Ik rijd in een T5 Caravelle Highline uit 2006. Vandaag heb ik ontdekt dat bij het schuifraam in de dubbele cabine water naar binnen lekt. Het valt niet op maar ik denk dat het achter de bekleding naar beneden loopt.
De vloermat is namelijk vochtig in die hoek.
Nu heb ik het schuifraam even goed bekeken en heb het idee dat ie (van binnenuit gezien) rechts onder lekt omdat ie daar niet voldoende tegen het rubber sluit. Als ik van buiten (bij gesloten toestand) tegen het schuifraam in die hoek druk dan druk ik het raam in die hoek wel 2 a 3 mm naar binnen. Er zit dus speling in.
Zou het kunnen zijn dat ie daar ook hoort te vergrendelen en dat ie dat in mijn geval niet doet?
Een soortgelijk probleem is eerder besproken in dit forum maar niet veel resultaten opgeleverd. Hopelijk nu meer.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Yigit.
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: Lekkage schuifraam Caravelle Highline

Bericht door CARVER »

Hallo, Yigit......idd. zijn er weinig oplossingen terug te vinden voor het probleem lekkage schuifraam, er is helaas geen oplossing daarvoor. Ik bezit een MV met twee van zulke schuiframen en beide vertoonden lekkages, van beide heb ik de aanslag rubbers vervangen helaas zonder resultaat. Er is verder ook geen mogelijkheid om iets te verstellen, ook dat heb ik moeten vaststellen. Het enige wat me wel duidelijk is geworden dat de kromming van de schuifruit niet helemaal overeenkomt met het raam waarin het gemonteerd zit, dus ontstaat er een afwijking in de aanslag dus kans op lekkage. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een oplossing die ik liever niet gedaan had, maar om van de lekkages af te komen zoals...nat tapijt, grijs uitgeslagen zonwering en deurpanelen waarin de sporen ervan zichtbaar werden. Mijn oplossing was netjes de ramen dicht gekit met een glaskit bovendien werden ze zelden gebruikt. Omdat mijn MV een climate systeem heeft was al snel voor deze oplossing gekozen.
Plaats reactie