Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Hallo WJW-ers,
Zojuist heb ik voor het eerst een paar logjes gemaakt met VAG-COM. Via dit forum en de site Gerrit Speek het e.e.a. gevonden... Onders staat het resultaat... Ik denk dat ik zelf onvoldoende kennis heb om te beoordelen wat dit voor resultaat heeft gegeven. Het gaat om ACV, de EGR heb ik onlangs afgesloten en de roetkat leeg gepeuterd ...
Ben benieuwd naar jullie reactie
Zojuist heb ik voor het eerst een paar logjes gemaakt met VAG-COM. Via dit forum en de site Gerrit Speek het e.e.a. gevonden... Onders staat het resultaat... Ik denk dat ik zelf onvoldoende kennis heb om te beoordelen wat dit voor resultaat heeft gegeven. Het gaat om ACV, de EGR heb ik onlangs afgesloten en de roetkat leeg gepeuterd ...
Ben benieuwd naar jullie reactie
Laatst gewijzigd door califloor op 23 jun 2010, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Moet ff kijken hoe het ook alweer zat,
1e grafiek
Duurt erg lang alvorens de turbo op druk komt, kleine overschrijding van de maximale turbodruk die door de N75 keurig wordt afgebouwd. ( zie hier dus de werking van een N75)
2e grafiek
Weet zo ff niet welke lijn gevraagd/geleverd is. Jammer dat het er niet bij staat.
Volgens mij is de "groene lijn" gevraagd, zoals je ziet haalt ie bij lange na de gevraagde luchthoeveelheid niet. In dit geval zo het dus betekenen dat je lmm aan zijn einde komt. Haalt met moeite de 750.
Heb je ook de exel gegevens? Kan ik even kijken welke als eerste benoemd wordt, die is gevraagd namelijk.
René
1e grafiek
Duurt erg lang alvorens de turbo op druk komt, kleine overschrijding van de maximale turbodruk die door de N75 keurig wordt afgebouwd. ( zie hier dus de werking van een N75)
2e grafiek
Weet zo ff niet welke lijn gevraagd/geleverd is. Jammer dat het er niet bij staat.
Volgens mij is de "groene lijn" gevraagd, zoals je ziet haalt ie bij lange na de gevraagde luchthoeveelheid niet. In dit geval zo het dus betekenen dat je lmm aan zijn einde komt. Haalt met moeite de 750.
Heb je ook de exel gegevens? Kan ik even kijken welke als eerste benoemd wordt, die is gevraagd namelijk.
René
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Wat een super snelle reactie zeg, gaaf....
helaas worden geen excelsheets als bijlage geaccepteerd
dus het zijn plaatjes geworden.
(wat is een N75?)
helaas worden geen excelsheets als bijlage geaccepteerd
dus het zijn plaatjes geworden.
(wat is een N75?)
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
er wordt begrensd op lmm
dat zie je hier
uit volgende grafiek kan je niet opmaken of er begrenzing is op lmm of niet.
dat zie je hier
uit volgende grafiek kan je niet opmaken of er begrenzing is op lmm of niet.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Wat ik schreef klopt dan, je lmm is aan vervanging toe. Vindt het wel vreemd dat de gevraagde hoeveelheid lucht erg hoog is.
René
René
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
wat je schreef klop ja, lmm is aan vervanging toe
alleen kan je niet besluiten op basis van de gevraagde/geleverde lmm of er begrensd wordt op lmm
alleen kan je niet besluiten op basis van de gevraagde/geleverde lmm of er begrensd wordt op lmm
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Als ik het goed begrijp geeft de groene lijn de gevraagde hoeveelheid druk aan. Deze is bij mij meer dan 1000, en is veel hoger dan het grafiekje dat ik van de site van Gerrit Speek heb gehaald 800. (zie onder)
Hoe komt het dat mijn gevraagde druk zoveel hoger is ? Komt dat omdat mijn Luchttoevoer groter is omdat ik de 'trechter' uit mijn filterhuis er uit heb gehaald? (EGR dicht en Kat er uit, geen chip)
Of is het plaatje van de site van Gerrit Speek niet goed? Lijkt mij niet voor de hand liggend...
Hoe komt het dat mijn gevraagde druk zoveel hoger is ? Komt dat omdat mijn Luchttoevoer groter is omdat ik de 'trechter' uit mijn filterhuis er uit heb gehaald? (EGR dicht en Kat er uit, geen chip)
Of is het plaatje van de site van Gerrit Speek niet goed? Lijkt mij niet voor de hand liggend...
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Vraag aan Califloor :
Je hebt 3 verschillende runs gemaakt ? (toerentallen en time stamps verschillen)
1 met kanaal 03, 1 met kanaal 08 en 1 met kanaal 11 ?
Je kunt in 1 run toch ook die 3 kanalen kiezen ?
(hij is dus niet te beïnvloeden door andere maatregelen zoals luchtfilterhuis oid)
De door toerental en LMM begrensde ingespoten hoeveelheid brandstof blijft inderdaad behoorlijk achter bij die van de door het gaspedaal gevraagde hoeveelheid. Bij het voorbeeld op de Speek site zie de waardes veel dichter bij elkaar liggen. Vervolgens zegt hij dat als er veel verschil bij deze waardes onderling zichtbaar zijn, er wellicht ook foutcodes optreden. (heb je die uitgelezen?)
Ben benieuwd wat een log laat zien met een nieuwe lmm, ook volgens Speek levert de Pierburg hogere waardes af dan de originele (tot 900-1200mg/R).
Je hebt 3 verschillende runs gemaakt ? (toerentallen en time stamps verschillen)
1 met kanaal 03, 1 met kanaal 08 en 1 met kanaal 11 ?
Je kunt in 1 run toch ook die 3 kanalen kiezen ?
Volgens Speek is deze waarde geprogrammeerd in de ECU, dus zou deze waarde bij jou toch aangepast kunnen zijn ?califloor schreef:Hoe komt het dat mijn gevraagde druk zoveel hoger is ?
(hij is dus niet te beïnvloeden door andere maatregelen zoals luchtfilterhuis oid)
De door toerental en LMM begrensde ingespoten hoeveelheid brandstof blijft inderdaad behoorlijk achter bij die van de door het gaspedaal gevraagde hoeveelheid. Bij het voorbeeld op de Speek site zie de waardes veel dichter bij elkaar liggen. Vervolgens zegt hij dat als er veel verschil bij deze waardes onderling zichtbaar zijn, er wellicht ook foutcodes optreden. (heb je die uitgelezen?)
Ben benieuwd wat een log laat zien met een nieuwe lmm, ook volgens Speek levert de Pierburg hogere waardes af dan de originele (tot 900-1200mg/R).
- Bijlagen
-
- inspuithoeveelheden pedaal omw lmm.jpg (16.04 KiB) 1057 keer bekeken
-
- T4 lage act MAF.jpg (15.19 KiB) 1057 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Pierburg levert soms nog hogere waarden af.
Bij mij tot 1275..
Ik heb er vaak geen last van
Bij mij tot 1275..
Ik heb er vaak geen last van
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Vaak geen betekent soms wel ? Zo ja waar uit zich dat in dan?Multivan Generation schreef:Pierburg levert soms nog hogere waarden af.
Bij mij tot 1275..
Ik heb er vaak geen last van
Groeten van Wim
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
als ik langdurig hoge snelheden rijdt, dan kan de bus wat inhouden..
Hoge snelheden is 160+ km/u.
Maar ja, dat rij ik bijna nooit..
Hoge snelheden is 160+ km/u.
Maar ja, dat rij ik bijna nooit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Klopt, ik heb nog een log met alle drie er in, die is iets minder mooi omdat ik de 'techniek' nog niet helemaal in de vingers had.... zie onderAan PluukeJe hebt 3 verschillende runs gemaakt ? (toerentallen en time stamps verschillen)
1 met kanaal 03, 1 met kanaal 08 en 1 met kanaal 11 ?
Je kunt in 1 run toch ook die 3 kanalen kiezen ?
De foutcodes heb ik uit gelezen maar er is voor zover ik kan zien geen enkele fout gemeld.wellicht ook foutcodes optreden. (heb je die uitgelezen?)
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
in mijn log is de gevraagde luchtdruk boven 1000, kan het zijn dat de 'gevraagde luchtdruk' afhankelijk is van buitenlucht. Ik bedoel dus weer afhankelijk.... bij mooi weer is dat meestal hoger dan bij slecht weer... zou dat een verklaring kunnen zijn?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?
Gevraagde MAF is niet hetzelfde als gevraagde druk.. !
Dus misschien maak je een denkfout
Dus misschien maak je een denkfout
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...