Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help! Hoe breng ik het vermogen terug?

vragen over de T5
Plaats reactie
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Help! Hoe breng ik het vermogen terug?

Bericht door kochise58 »

Beste weetjewellers,

In het begin had ik erg veel plezier met mijn T5 130 Pk, maar zo langzamerhand wordt dit plezier steeds meer vergald door… het vermogen. Okay, het is geen 174 Pk, maar ook met mijn 130 raspaardjes kom ik aardig vooruit. Eigenlijk té goed vooruit!

Banden die sneller slijten, brandstofverbruik dat de pan uit reist, dat vervelende gevoel van in je stoel gedrukt worden bij het accelereren. Het begint me steeds meer te hinderen. Om nog maar te zwijgen van al die verbouwereerde gezichten van mijn medeweggebruikers, als ze mijn wegsprintende T5 uit het gezichtsveld zien verdwijnen. Het kan niet anders, dan dat zij zich door al dit geweld geïntimideerd moeten voelen.

Kortom: ik wil het vermogen van mijn T5 verminderen. Hebben jullie enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Bestaat er misschien een chip die het vermogen reduceert?
Begrijp me goed: ik wil mijn T5 niet kwijt, maar als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik misschien toch voor een andere bus gekozen.

Groet,
Ko.
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

1 april...... :lach :bonk :jump :gekte :bifun :happy

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

Ja, ik heb ook nog wel een blok hout voor onder het rechter pedaal :bifun :bifun :bifun
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Je kunt het beste de tangentiaal-konische hoofdlagersproeier dichtmaken met een linksdraaiende torpedoschroef met hexaformkop.

Je banden gaan dan zeker 250.000 km mee en hij loopt makkelijk 1 op 72 !!!

Een Hyundai H100 is ook een leuk en vooral goedkoper alternatief. Doordat je dan bij zijwind niet harder kunt dan 40, is die ook heel veel zuiniger !!
Gebruikersavatar
Joostt5
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Joostt5 »

Guus NLB schreef:Je kunt het beste de tangentiaal-konische hoofdlagersproeier dichtmaken met een linksdraaiende torpedoschroef met hexaformkop.
Dus?? Wat doe je dan precies?
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Te moeilijk ? O.k. dan toch maar met chips:

Koop bij een goede speciaalzaak een aantal grote familiebuilen chips van een A-merk.
Neem zeker geen huismerk of onbekend merk ! :alarm
Neem ook geen vreemde smaakjes, het moet bij voorkeur een duitse smaak zijn (duitse auto tenslotte).
Prop het luchtfilterhuis flink vol met de builen zonder ze open te maken, je mag gerust flink aanduwen maar laat de builen dicht.
Klip het luchtfilterhuis nu goed dicht: het vermogen is nu flink gezakt en het heeft je geen vermogen gekost !!

Groeten van Guus
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Nieuwe uitvoering van CHIPS tunning dus.
Kost geen vermogen maar wel vermogen :bifun :bifun

EricP

Leuker is zo als hij nu is Transitjes pesten: weg rijden langzij laten komen, gas geven langzij laten komen en dan weg stuiven. Ik ging te langzaam voor het stoplicht en hij wou me er uittrekken: nou mooi niet met mijn 130 pk uitvoering :klappen
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Bericht door jw t5 121 »

luchtfilterhuis demonteren
en vervolgens de filterkap(huis) een keer op de grond gooien

de lucht massa meter is nu defect en vermogen is nu minder
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

grote kurk in de uitlaat duwen en je wordt niet meer in je stoel geduwt met optrekken, is ook heel goed voor het milleu geen uitstoot van roetdeeltjes meer.
Plaats reactie