Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Modulair systeem voor de camper T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 403
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door H&M 235 »

Hallo Weetjewellers, :zwaai

Gevonden op de duitse site van VW nutzfahrzeuge: http://www.umbauten.de/de/products/719- ... uer-den-T5

Niet geschikt voor de Nederlandse wetgeving maar toch wel een handig en snelle ombouw/terug naar camper :campingT4
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Aanvullende informatie en eigenschappen
We hebben ons tot doel gesteld om uw VW T5 te gebruiken om een variant uit te breiden. Tijdens de week kunt u uw auto voor zaken of plezier rijden met een maximaal laadvermogen ... Ze verzamelen zich voor het weekend op de T5 in een paar minuten tot volledige camper!

"Volledig waarde" wordt verstaan: • koken - binnenshuis of buitenshuis
• Eten - op de geïntegreerde klaptafel - binnen of buiten
• Koelen - in grote koelkastmet 49 liter volume
• Spoel af en was - met 38 l vers water
• slaap - comfortabel op originele California-vouwen bankje
• geïntegreerde camping toilet
• geïntegreerde vorstvrije watertank
• maximale opslagruimte, te allen tijde beschikbaar

Zodra u uw T5 is omgebouwd tot een camper, kan hij ook terug naar de normale transporter. Meubilair en apparatuur zijn alleen in de auto, als ze echt nodig zijn. Dit bespaart brandstof en maakt efficiënter uw T5 en dus uw investering door individuele nut.

Het leidend beginsel in de ontwikkeling van de modulaire meubels systeem was om de snelle en eenvoudige toegang en verwijdering te waarborgen. Zo is er slechts één hulpmiddel nodig . Na de vrijlating van vijf bouten kan worden verwijderd zowel modules knipperen.

Opties
Het systeem kan voegen een aantal nuttige onderdelen. Zij kunnen achteraf worden ingebouwd op elk gewenst moment.
Als je niet wilt slapen op uw dak T5 en / of wilt u de stoel te gebruiken als een slaapgedeelte, bieden wij het bededitie aan.
Deze kan omhoog geklapt worden en het slot in die positie. Of volledig te verwijderen.
In de praktijk achterdak rack met een elastische omringende netwerk is geschikt voor allerlei eenvoudige dingen zoals kleding, kussens, enzovoort. Het zicht naar achteren zal niet worden beïnvloed door de installatie van dit accessoire.

Accessoires
De enorme koelkast CF-50 met bijna 50 l volume kan gemakkelijk worden gevonden en gebruik maken van de daaruit voortvloeiende vrijgekomen ruimte als opslagruimte. U neemt uw koelkast alleen reizen met wanneer je echt nodig hebt. Na het plaatsen is het slechts in verband met 12 en 230 volt. De gaskachel is afneembaar en kan ook buiten worden gebruikt.

Informatie over het voertuig basis
Het innovatieve concept is gebaseerd op de VW California Beach (T5) uit 2003 gebouwd. Heel bewust hebben we de Californische strand als het basisvoertuig, zoals het al biedt een groot aantal van de beste voorwaarden in de fabriek.
Dus we gebruiken als de standaard in dit model reeds bestaande spoorwegsysteem in de vloer van het voertuig waarin u onze meubelen systemen te verankeren. De (veelal reeds bestaande) 2er-Sitz-/Schlafbank beste nachtrust en comfort, terwijl het aanbieden van de hoogste veiligheidsnormen.
Natuurlijk kunt u ook gebruik maken van alle andere T5 uitgerust met een modulair systeem, zo nodig, maar noodzakelijke aanpassingswerken.

De tekst is automatisch vertaalt uit het duits. :nuts

Groetjes

Hans
H&M 253
:driveT4
:wjw
Grz

Hans
H&M 235/394
Afbeelding
http://www.madebymcl.nl/
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door Multivan Generation »

Ich finde die http://www.spacecamper.com" onclick="window.open(this.href);return false; Lösung schöner.
[Automatisch in het Duits vertaald] :bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door Marcel E »

Ik krijg vervolgens weer meer nuttige info op http://www.spacecamper.de/" onclick="window.open(this.href);return false; :nuts
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door Yorrie »

H&M 235 schreef:De tekst is automatisch vertaalt uit het duits. :nuts
Goh, valt helemaal niet op... :nuts

Hahaha! Maar ziet er wel leuk uit inderdaad... Jammer dat zoiets bij ons met grijs kenteken dan weer lastiger is, maar voor iemand met een MV op geel kenteken die vaak veel mensen wil/moet vervoeren maar in de zomer graag een camper heeft... Waarom niet? Twee auto's in één toch? Misschien krijg je het dan ook nog wel voor elkaar om 'm op camperkenteken te rijden, of zou dat niet willen?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door René »

Yorrie schreef: Hahaha! Maar ziet er wel leuk uit inderdaad... Jammer dat zoiets bij ons met grijs kenteken dan weer lastiger is, maar voor iemand met een MV op geel kenteken die vaak veel mensen wil/moet vervoeren maar in de zomer graag een camper heeft... Waarom niet? Twee auto's in één toch? Misschien krijg je het dan ook nog wel voor elkaar om 'm op camperkenteken te rijden, of zou dat niet willen?
Dat dacht ik in eerste instantie ook, met me T4 camper en T5 multivan dacht ik een ideale oplossing te zien.
Alleen mijn T5 heeft 2 schuifdeuren, en met dit systeem moet alle zijbekleding eraf links.

En waarschijnlijk past die bank niet in mijn rails voor mijn stoelen. Die zitten op andere breedte maten.

Berrie
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door Marcel E »

Tijdens mijn speurtocht naar de ultieme ruimtebesparende camper inrichting kwam ik op volgende site terecht: http://www.buzzingo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mensen die hun bus voor het werk nodig hebben is met name de Vansformer oplossing erg handig. (En ook voor mensen zoals ik die twijfelen of de kosten voor ombouw naar volwaardig camperkenteken met kwarttarief worden terug verdiend)

Durft iemand een uitspraak de doen over hoe de douane / RDW / belasting hier op reageert?
Technisch gezien voldoe je volgens mij aan de eisen voor grijs omdat er op geen enkele wijze iets vast in je bus bevestigd is maar naar mijn idee is het wel een beetje grijs gebied wat betreft omgang met de wetgeving. Je gebruikt je bus wel als camper. :nuts
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Modulair systeem voor de camper T5

Bericht door pootpeter »

Ga eens informeren bij umbauten.de of ze ook iets kunnen maken in de laadruimte van mijn verlengde multivan. Een bed van 135 x 190 past er wel in, en onder het bed kunnen ze ook wel kastjes maken. Voorin de DC heb ik 4 draaistoelen en een tafeltje. Bustent achter op de klep en kamperen maar met je grijs kenteken. Toch :yes
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Plaats reactie