Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rempedaal zakt weg tot op de bodem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door willem451 »

Weet dat er eerder over is geschreven maar mijn probleem ontstond na het monteren van nieuwe remblokken voor. Motor uit pedaal hard ong halverwege. Motor aan peddaal zakt snel tot op de bodem heb echter nauwlijks remwerking en dat is minder kan geen noodstop maken, ook niet als je snel pompt.

Remblokken bekeken en gekontroleerd of die aan de schijf lagen.
Hoofdremcilinder vervangen geen verandering.
Remsysteem voor en achter ontlucht.
Na ca half uur vacuum slang los gewikt toen stond er nog onderdruk op.
Remslangen gekontroleerd.
Geen zichtbare lekkage.

Moet binnenkort voor de keuring maar dat wordt zo geen succes

Heeft iemand nog ideeën? toch rembekrachtiger?

Gr Willem

heb een synchro 2,5 TDI van 2003
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door bartt4 »

geen stuk remleiding wat slecht is en dat daar een bult op komt? Blokken wel los in de klauwen? ik zou zeggen hoofdremcilinder die met terugdrukken de cupjes lek heeft. maar die heb je al gewisseld las ik.
Wel goed ontlucht? probeer eens te ontluchten met een ontluchtings machiene. en laat m effe op druk staan.
Of met twee man controleren de ene pedaal druk en de ander de rubber leidingen checken.
RUBBEREXPRESS
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door J. Jolliffe »

Heeft je auto ABS ? Ik denk dat er bij het terugdrukken van de remcupjes iets mis is gegaan in de ABS-unit. Je zou eens kunnen ontluchten door het systeem op druk te zetten (dus niet door middel van rempedaal pompen), al weet ik niet precies of de ABS-unit eerst in een servicestand gezet moet worden. Wellicht een klusje om bij de garage te laten doen.
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door willem451 »

Ja de auto heeft ABS leidingen zijn goed denk inderdaad dat erbij het terug drukken van de zuiger wat is fout gegaan.
Krijg echter geen foutkode van de abs kan het terugslagventiel kapot zijn en waar zit die op de abs, zijn die te vervangen of moet je de hele pomp vervangen?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door Roger B. (11)61 »

geen idee of onderdelen van het ABSblok los verkrijgbaar zijn, of dat eht ABSblok als nonservicable gezien wordt...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door J. Jolliffe »

In het uiteinde van de remleiding zit vaak wat vocht en rommel in de remvloeistof. Dit druk je dan de ABS-unit in. Het kan een kwestie zijn van het systeem nog eens goed flushen en ontluchten. Flesje met remvloeistof vullen en dan onder 1,5 bar druk (bijv. reservewiel ventiel gebruiken) op het remvloeistofreservoir schroeven. Vervolgens de nippel van de klauw openen en goed flushen. Peil van fles in de gaten houden en op tijd aanvullen.
Het enige wat je zou moeten weten is of de ABS unit in een servicestand gezet moet worden of dat deze bijvoorbeeld op het contact al aan staat.
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door willem451 »

De fout lag aan de ABS pomp interne lekkage naar montage van een andere remt die weer als vanouds. :jumpklap
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door Endebendebus »

:bonk Goed dat het gelukt is :yes
Maaaaaaarrrrrr wat moet je nu juist niet of wel doen om dit gedoe (=duur) te voorkomen????? :werkaanT4
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: rempedaal zakt weg tot op de bodem

Bericht door Roger B. (11)61 »

voorkomen kun je het niet met zekerheid, maar het enige dat je volgens mij kunt doen om je remsysteem zo goed mogelijk te beschermen is tijdig remvloeistof vervangen. (en zorgen dat er geen vocht of vuil in komt).

advies is eens in de twee jaar, ik probeer eens per jaar het systeem door te spoelen en van nieuwe vloeistof te voorzien. Als je het zelf kunt is het de kosten niet.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie