Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorruit

vragen over de T4
kolebrie

Voorruit

Bericht door kolebrie »

Hoi Hoi, een paar vragen over een voorruit...


De zoekfunctie heeft me de eerste antwoord al opgeleverd.
Dat namelijk alle T4 bouwjaren dezelfde voorruit hebben.

Tijdens vakantie heeft een kl..... steen een barst in mijn voorruit opgeleverd die steeds verder in mijn gezichtsveld doorscheurd.

Omdat glasschade niet in mijn verzekering is opgenomen, ben ik genoodzaakt om dit zelf te bekostigen.

** Ik heb een ingebouwde antenne in mijn voorruit, kun je die meenemen of moet er ook een nieuwe antenne in (is me niet duidelijk).

** Ook even helpen met de volgende vraag; in de zoekfunctie heeft men het ook over een geïsoleerde voorruit<< wat houd dat precies in? (tegen de warmte/kou of is het een speciale raamsoort voor..?).

** Is een nieuwe voorruit een aanrader of volstaat een 2de hands ook?

**Aannemelijk dat er een nieuwe vooruit band ervoor gebruikt word?

** Heeft er iemand ervaring in het laten vervangen van de voorruit, in de buurt van de randstad?


De volgende ruit moet standaard in het glas al een zonneband in verwerkt zijn, liefs in een grijze kleur of groen is ook een optie.

Alvast bedankt,

:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Voorruit

Bericht door Pascal-141 »

De antenne in de ruit zit vast in het glas , dus kun je best een ruit bestellen/zoeken waar ook terug een ingebouwde antenne inzit .
De geisoleerde ruit waar je over spreekt , is een ruit met een "blauwe" schijn wanneer je er in kijkt . Deze ruit kost wel stukken duurder dan de gewone ruit . Ik denk dat zo'n isothermische ruit tussen 450 en 600eur kost .
Een gewone ruit kost nog geen 200 eur .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Voorruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

[quote="kolebrie"
** Ik heb een ingebouwde antenne in mijn voorruit, kun je die meenemen of moet er ook een nieuwe antenne in (is me niet duidelijk).[/quote]
Als je een ruit met antenne koopt kun je het stekkertje (rechts onder) overklikken op de nieuwe ruit. De antenne zit IN de ruit (tussne de twee klaslagen) en kan dus niet overgebouwd worden
kolebrie schreef:** Ook even helpen met de volgende vraag; in de zoekfunctie heeft men het ook over een geïsoleerde voorruit<< wat houd dat precies in? (tegen de warmte/kou of is het een speciale raamsoort voor..?).
Ik denkt dat men dan een voorruit met warmtewerende folie erin bedoelt, dit zijn ruiten waar bij fabrikage een coating aangebracht is die warmte reflecteerd en zo de auto iets minder snel opwarmt in de zomer. Dezae ruiten hebben doorgaans een blauwige waas als je er aan de buitenkant langsaf kijkt
kolebrie schreef:** Is een nieuwe voorruit een aanrader of volstaat een 2de hands ook?
Afhankelijk vna het prijsverschil...... bij een gebruikte heb je nevernooit garantie, bij een nieuwe (als je laat plaatsen) wel. Een gebruikte kan door steenslag of beschadiging bij demontage een zwakke plek hebben die bij montage kan resulteren in breuk..... weg ruit..... Als een nieuwe niet extreem duurder is dan een gebruikte zou ik voor nieuw gaan.
kolebrie schreef:**Aannemelijk dat er een nieuwe vooruit band ervoor gebruikt word?
ik weet niet wat je hiermee bedoeld. de ruit word niet in band gelegd maar in kit en dat is uiteraard nieuw. de afwerkrand buitenom wordt indien onbeschadigd meestal opnieuw gebruikt
kolebrie schreef:** Heeft er iemand ervaring in het laten vervangen van de voorruit, in de buurt van de randstad?
geen ervaring in de randstad, maar vaker slechtere recenties gelezen over Carglass, zelf goede ervaringen met glasgarage in Arnhem, ook dit concern zit door heel NL. maar per vestiging kan de service en kwaliteit van werken verschillen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
kolebrie

Re: Voorruit

Bericht door kolebrie »

Pascal-141 schreef: De geisoleerde ruit waar je over spreekt , is een ruit met een "blauwe" schijn wanneer je er in kijkt Deze ruit kost wel stukken duurder dan de gewone ruit . Ik denk dat zo'n isothermische ruit tussen 450 en 600eur kost .
Een gewone ruit kost nog geen 200 eur .
Bedankt voor je antwoord Pascal, ik laat dus de geisoleerde ruit aan mij voorbij gaan, voor dat bedrag kan ik dus ook nog andere leuke dingen doen.
Je hebt het over een "gewone" ruit die niet zo duur is als de iso, maar is er ook een gewone ruit met een tint erin, en is die dan weer ietsje duurder dan de gewone ruit?.

Al mijn ruiten zijn geblindeerd alleen de voorruit niet, nu door pech is het mogelijk om die tint erin te krijgen samen met een standaard zonneband erin verwerkt.

Wat voor prijskaartje hangt eraan met dus een ingebouwde antenne,voorruit tint en standaard zonneband?.

Richard
Laatst gewijzigd door kolebrie op 15 aug 2010, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Voorruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

morgen even de plaatselijke glasboeren langsbellen....... gewoon vragen T4 getinte ruit (kleur aangeven) met zonneband (kleur aangeven) wat kost me dat, en wat kost dat incl montage..... en een half uur later weet je een boel meer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
kolebrie

Re: Voorruit

Bericht door kolebrie »

Roger B. (11)61 schreef:[quote="kolebrie"
** Ik heb een ingebouwde antenne in mijn voorruit, kun je die meenemen of moet er ook een nieuwe antenne in (is me niet duidelijk).
Als je een ruit met antenne koopt kun je het stekkertje (rechts onder) overklikken op de nieuwe ruit. De antenne zit IN de ruit (tussne de twee klaslagen) en kan dus niet overgebouwd worden.

Kolebrie schreef>>>>>>>>>Mooi, van dat stekkertje wist ik dus niet.
kolebrie schreef:** Ook even helpen met de volgende vraag; in de zoekfunctie heeft men het ook over een geïsoleerde voorruit<< wat houd dat precies in? (tegen de warmte/kou of is het een speciale raamsoort voor..?).
Ik denkt dat men dan een voorruit met warmtewerende folie erin bedoelt, dit zijn ruiten waar bij fabrikage een coating aangebracht is die warmte reflecteerd en zo de auto iets minder snel opwarmt in de zomer. Dezae ruiten hebben doorgaans een blauwige waas als je er aan de buitenkant langsaf kijkt.

Kolebrie schreef>>>>>>>>>>>Maar een tint in voorruit volstaat toch ook tegen de warmte?, alleen is de iso extremer.
kolebrie schreef:** Is een nieuwe voorruit een aanrader of volstaat een 2de hands ook?
Afhankelijk vna het prijsverschil...... bij een gebruikte heb je nevernooit garantie, bij een nieuwe (als je laat plaatsen) wel. Een gebruikte kan door steenslag of beschadiging bij demontage een zwakke plek hebben die bij montage kan resulteren in breuk..... weg ruit..... Als een nieuwe niet extreem duurder is dan een gebruikte zou ik voor nieuw gaan.

Kolebrie schreef>>>>>>>>>>>>Duidelijk, ik ga voor een nieuwe voorrruit.
kolebrie schreef:**Aannemelijk dat er een nieuwe vooruit band ervoor gebruikt word?
ik weet niet wat je hiermee bedoeld. de ruit word niet in band gelegd maar in kit en dat is uiteraard nieuw. de afwerkrand buitenom wordt indien onbeschadigd meestal opnieuw gebruikt.

Kolebrie schreef>>>>>>>>>>Ja, ik bedoelde de zwarte afwerkrand buitenom.
kolebrie schreef:** Heeft er iemand ervaring in het laten vervangen van de voorruit, in de buurt van de randstad?
geen ervaring in de randstad, maar vaker slechtere recenties gelezen over Carglass, zelf goede ervaringen met glasgarage in Arnhem, ook dit concern zit door heel NL. maar per vestiging kan de service en kwaliteit van werken verschillen[/quote]

Kolebrie schreef>>>>>>>>>>De prijzen zullen wel verschillen, maar voor goede recensies, rij ik wel een blokje om.

Kolebrie schreef>>>>>>>>>> Roger bedankt voor je antwoorden.

:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Voorruit

Bericht door Pascal-141 »

kolebrie schreef:
Pascal-141 schreef: De geisoleerde ruit waar je over spreekt , is een ruit met een "blauwe" schijn wanneer je er in kijkt Deze ruit kost wel stukken duurder dan de gewone ruit . Ik denk dat zo'n isothermische ruit tussen 450 en 600eur kost .
Een gewone ruit kost nog geen 200 eur .
Bedankt voor je antwoord Pascal, ik laat dus de geisoleerde ruit aan mij voorbij gaan, voor dat bedrag kan ik dus ook nog andere leuke dingen doen.
Je hebt het over een "gewone" ruit die niet zo duur is als de iso, maar is er ook een gewone ruit met een tint erin, en is die dan weer ietsje duurder dan de gewone ruit?.

Al mijn ruiten zijn geblindeerd alleen de voorruit niet, nu door pech is het mogelijk om die tint erin te krijgen samen met een standaard zonneband erin verwerkt.

Wat voor prijskaartje hangt eraan met dus een ingebouwde antenne,voorruit tint en standaard zonneband?.

Richard
ja hoor , er zijn meerdere types ruiten verkrijgbaar .
Best eens navragen bij de glasboeren wat leverbaar is.
Ik heb onlangs een nieuwe ruit laten monteren voor 210eur. Dat was een 'gewone' getinte ruit zonder zonneband en zonder antenne . Maar voor 210eur werd deze wel bij mij thuis op de oprit gemonteerd in de T4 op afspraak . Nette prijs , toch ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Voorruit

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 Heb een goeie glasman in Stadskanaal(Komen meer goeie mensen vandaan)Hij monteert door het hele land zowel nieuw als gebruikt.Werkt netjes en tegen hele scherpe prijs. :klappen Denk dat je even moet googelen.Geruikte autoruiten.nl ofzo.Sukses met zoeken. :werkaanT4 :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorruit

Bericht door Multivan Generation »

Gelet op het bouwjaar van je bus,
zou ik overwegen om het raam rubber wat om de ruit heen loopt,
ook te vervangen.
De veerkracht zal er ver uit zijn, en een nieuw rubber dicht gewoon wat prettiger af,
waardoor je minder wind geruis zult hebben..

Maar dat is mijn mening maar hoor..
De ingewerkte zonnebies is in groen en grijs te verkrijgen bij dezelfde groen getinte ruit,
dus dat zou een persoonlijke afweging kunnen zijn. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kolebrie

Re: Voorruit

Bericht door kolebrie »

Heren allen bedankt voor de antwoorden.

Het is Zondag, maar ben al fanatiek op zoek en aan het mailen naar voorruiten voor mijn geliefde T4.
Heb al respons voor gewone voorruiten met een schappelijke prijs, maar ik zet door en wil per se een getinte voorruit met een zonneband erin hebben.
ingebouwde antenne hoeft niet meer, en hou het gewoon op de simpele binnen antenne (luister toch vaker naar mijn ipod). en scheelt dan weer in kosten.

MG ik ben terug zo te lezen :mail


:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Voorruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

toch even vragen wat die antenne aan meerprijs is, als dat 25 euro ofzo is, is het bijna goedkopere dan zon lelijk plakding langs de rand van je ruit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Voorruit

Bericht door Harry 341 »

En laat je niks wijsmaken....een getinte is goedkoper dan een blanke voorruit!!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
kolebrie

Re: Voorruit

Bericht door kolebrie »

Roger B. (11)61 schreef:toch even vragen wat die antenne aan meerprijs is, als dat 25 euro ofzo is, is het bijna goedkopere dan zon lelijk plakding langs de rand van je ruit
We hebben zo een plak ding langs de voorruit, maar ook een ingebouwde in de voorruit (de vorige eigenaar dacht dat de ingebouwde kapot was, achteraf bleek van niet, lag aan zijn goedkope radio. plak ding dus maar zo gelaten.
Toch even navragen als het niet te duur is.

Harry 341 schreef:En laat je niks wijsmaken....een getinte is goedkoper dan een blanke voorruit!!
Aha, dat is nou ook een hele goede tip, komt zeker omdat er tegenwoordig meer getint glas rondrijd dan blank glas.

Bedankt,

:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: Voorruit

Bericht door henk106 »

Heb hier hele goede ervaringen mee
mischien heb je er iets aan.

No-Risk Autoruitservice
Escudostraat 30
2991 XV Barendrecht

N.B. aanwezig op afspraak

Telefoon : 0800-6668888

Fax : 010-2022277

E-mail : info@no-risk.nl
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Voorruit

Bericht door bartt4 »

ruit kost denk ik rond de 70 euro 2tube kit eventueel rubber en dan plaatsen moet met 200 euro wel op houden
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie