Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Drukregelaar afstellen (achteras)

vragen over de T4
Plaats reactie
EVDB
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2007, 07:31
Locatie: Blaricum

Drukregelaar afstellen (achteras)

Bericht door EVDB »

Hallo allemaal,
Ben zopas naar de Belgische autokeuring geweest en daar werd was m'n '97 bijna afgekeurd voor de achterremmen,te weinig druk,zelfs al duwde de keuringmeester met alle macht op de rem kwam ie maar net aan zijn minimumwaarde,de handrem was prima.
Er zat te weinig druk op vanachter,de man dacht dat er iets met de afstelling was van de drukregelaar op de achteras !

Hoe stel je die dan af of anders gezegd hoe verhoog ik de druk een beetje ?

De remmen en schijven zijn in Februari in Spanje bij een VW garage nog vernieuwd dus daar zit de fout wel niet,of is toen iets per ongeluk versteld aan die regelaar ? ,zou kunnen ?
Daar we in Juni weer de bergen ingaan zou ik graag die druk willen verhogen en zeker zijn.
De bus remt ok maar je moet idd.wel vol op de rem gaan staan,en dat was vroeger wel beter nu ik erover nadenk


Thanks,
Laatst gewijzigd door EVDB op 02 nov 2007, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

remdruk achteras

Bericht door Coen220 »

Ik heb het opgezocht in de vraagbaak en.
Het lijkt me erg moeilijk om dit zelf te doen ,je moet bv. speciale spanners hebben vag 3255 .
Ook moet je de druk op de achter en voorremmen kunnen meten met manometers.
Kort om dit is werk voor de VW garage.
Sucses en groeten

Coen220
Gebruikersavatar
siebrand 804
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:14
Locatie: volendam
Contacteer:

Bericht door siebrand 804 »

misschien moet je de remvloeistof vernieuwe dan gaat de druk ook om hoog want als er teveel water in zit persje dat samen en nieuwe olie is dat niet zo
gr siebrand
EVDB
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2007, 07:31
Locatie: Blaricum

Bericht door EVDB »

De olie is ververst van 10/2006 dus dat moet Ok zijn,dat je die regelaar zelf niet kunt aanpassen zou me evenwel verwonderen,ik moet gewoon weten wat je moet doen om hem iets omhoog te krijgen en wat de handelingen juist zijn.

Voor honderd Euro hem naar een dealer brengen zie ik niet zitten voor al dat gedoe,want die gebruiken ook geen mano's maar zetten gewoon de druk hoger in 5 minuutjes tijd en weg zijn men Euro's.......
........en da's geen optie naar mijn zin ! :ie
Plaats reactie