Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
- Multivan Generation
- Berichten: 33803
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Rinke,
rustig genieten en vertrouwen opbouwen met je nieuwe combinatie..
En dan lekker cruisen op vakantie..
En de kleur die hij ooit zou moeten worden?
Tsja, rustig afwegen en ondertussen geld sparen..
Geniet er van...
groeten en graag gedaan hoor
rustig genieten en vertrouwen opbouwen met je nieuwe combinatie..
En dan lekker cruisen op vakantie..
En de kleur die hij ooit zou moeten worden?
Tsja, rustig afwegen en ondertussen geld sparen..
Geniet er van...
groeten en graag gedaan hoor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Rinke, chassis staat er nog net zo bij als ik hem bij jouw opgehaald had, motorsteun verhaal heb ik weinig meer van vernomen, volgens mij ligt de prio bij die man ook erg laag, zal eens kijken bij hem eerdaags hoe het er voor staat.
René
René
- Multivan Generation
- Berichten: 33803
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Het vervolg
Eind april begin mei hebben we de bus met nieuwe motor een duurtest gegeven, dat wil zeggen, gewoon lekker tien dagen naar Kroatië op een schiereilandje net voor Porec.
Met kinderen een volle bus en een aanhangertje zijn we er heen gereden, De bus deed het in 1 woord, fantastisch. in duitsland mag je maar 80km/u met een aanhanger maar wat we deden was iets harder dan de vrachtwagens wat neer kwam op 95km/u op de navigatie, wat weer op de km teller net over de 100 km/u was. En natuurlijk ik hield het braaf maar Claudia zag dat toch anders en ging net boven de 100 km/u op de navigatie rijden of ze begreep mij niet helemaal
Heerlijk op de CC een aanrader voor degene die het nog niet hebben, motortemp. strak op de 90° en maar 1 keer hoeven terug te schakelen om de heuvel op te redden. Op de camping motorolie gecheckt en niets hoeven bijvullen na toch een ritje van 1340 km in 1 stuk gereden. voor ons is de geluidsisolatie voor wat ik er aan heb gedaan ook al goed geslaagd lekker muziekje op en toch nog kunnen praten onder het rijden.
Ook na de terug reis hebben we geen olie hoeven bijvullen en met een verbruik van 1 op 14 denk ik dat we het niet verkeerd hebben gedaan.
Zo en dan nu het vervolg van de ombouw, de bus mooi maken, alleen wat voor een kleur. De schade hersteller en spuiter heb ik al, maar een kleur kiezen is zo moeilijk maar daar komen we ook wel uit de planning is om eind augustus begin oktober verder te gaan. tot die tijd lekker en genieten en nog een keer op vakantie richting bergerac.
Groet Rinke
Eind april begin mei hebben we de bus met nieuwe motor een duurtest gegeven, dat wil zeggen, gewoon lekker tien dagen naar Kroatië op een schiereilandje net voor Porec.
Met kinderen een volle bus en een aanhangertje zijn we er heen gereden, De bus deed het in 1 woord, fantastisch. in duitsland mag je maar 80km/u met een aanhanger maar wat we deden was iets harder dan de vrachtwagens wat neer kwam op 95km/u op de navigatie, wat weer op de km teller net over de 100 km/u was. En natuurlijk ik hield het braaf maar Claudia zag dat toch anders en ging net boven de 100 km/u op de navigatie rijden of ze begreep mij niet helemaal
Heerlijk op de CC een aanrader voor degene die het nog niet hebben, motortemp. strak op de 90° en maar 1 keer hoeven terug te schakelen om de heuvel op te redden. Op de camping motorolie gecheckt en niets hoeven bijvullen na toch een ritje van 1340 km in 1 stuk gereden. voor ons is de geluidsisolatie voor wat ik er aan heb gedaan ook al goed geslaagd lekker muziekje op en toch nog kunnen praten onder het rijden.
Ook na de terug reis hebben we geen olie hoeven bijvullen en met een verbruik van 1 op 14 denk ik dat we het niet verkeerd hebben gedaan.
Zo en dan nu het vervolg van de ombouw, de bus mooi maken, alleen wat voor een kleur. De schade hersteller en spuiter heb ik al, maar een kleur kiezen is zo moeilijk maar daar komen we ook wel uit de planning is om eind augustus begin oktober verder te gaan. tot die tijd lekker en genieten en nog een keer op vakantie richting bergerac.
Groet Rinke
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Hé Rinke. leuk dat alles goed is verlopen, veel (rij)plezier met de TDI !!!
Gr. Ernst.
Gr. Ernst.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
En natuurlijk de koelkast nog Effies door de specialist laten nazien.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
En dan nu het vervolg, de afwerking.
Na hier even een afwezigheid, (wel altijd gelezen) druk druk druk met werk en gezin :yingyang dan toch weer tijd vrij gemaakt voor het forum en ook belangrijk de camper die vanaf 1 oktober weer een werkplaats ingaat, gestript gaat worden en dan van wit...... fresco groen gaat worden nee geen t5 maar wel de kleur :klappen Uiteraard ga ik het hier weer helemaal verwoorden en bijhouden.
Maar ik heb wel een dilemma de jongens die gaan schuren en spuiten komen aan een bedrag van over de 1000 euro voor de hechtprimer, grond, kleur en glanslak Jan mijn schoonpapa kan via zijn connecties deze http://www.glasurit.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false; kleur en aflak in 1 krijgen voor 200 euro voor 5 liter daar komt dan nog wel de hechtprimer voor het polyester dak en de grondverf bij maar dan nog ben ik een stuk goedkoper uit, of is het toch beter om voor alles los te gaan. Wie o wie.
Groet Rinke
Na hier even een afwezigheid, (wel altijd gelezen) druk druk druk met werk en gezin :yingyang dan toch weer tijd vrij gemaakt voor het forum en ook belangrijk de camper die vanaf 1 oktober weer een werkplaats ingaat, gestript gaat worden en dan van wit...... fresco groen gaat worden nee geen t5 maar wel de kleur :klappen Uiteraard ga ik het hier weer helemaal verwoorden en bijhouden.
Maar ik heb wel een dilemma de jongens die gaan schuren en spuiten komen aan een bedrag van over de 1000 euro voor de hechtprimer, grond, kleur en glanslak Jan mijn schoonpapa kan via zijn connecties deze http://www.glasurit.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false; kleur en aflak in 1 krijgen voor 200 euro voor 5 liter daar komt dan nog wel de hechtprimer voor het polyester dak en de grondverf bij maar dan nog ben ik een stuk goedkoper uit, of is het toch beter om voor alles los te gaan. Wie o wie.
Groet Rinke
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
volgend jaar weekje tsjeggie?
viewtopic.php?f=9&t=31773" onclick="window.open(this.href);return false;
klaas eens voor prijs opgave
mijn bus moet ook een groen kleurtje
viewtopic.php?f=9&t=31773" onclick="window.open(this.href);return false;
klaas eens voor prijs opgave
mijn bus moet ook een groen kleurtje
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Je spreekt over kleur en vernis of all in one.
Met vernis is sterker, minder onderhoud, (blinkt meer), duurder.
Zolang je geen rood kiest zullen beide systemen wel voldoen.
Ik heb al bij al toch heel wat liters verspoten.
ps: de temperatuurmeter van en tdi met blauwe teller blijft perfect op 90 graden bij schommelende motortemperatuur (80 tot 100 ofzo)
Met vernis is sterker, minder onderhoud, (blinkt meer), duurder.
Zolang je geen rood kiest zullen beide systemen wel voldoen.
Ik heb al bij al toch heel wat liters verspoten.
ps: de temperatuurmeter van en tdi met blauwe teller blijft perfect op 90 graden bij schommelende motortemperatuur (80 tot 100 ofzo)
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Multivan Generation
- Berichten: 33803
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
@ Rinke,
voor een kwaliteits lak betaal je volgens mij rond de 80 a 90 euro excl per liter.
Voor een bus, heb je, zo schat ik 6 liter nodig.
Daarbij komt dan nog de grondlak die rond de 60 a 70 euro per liter excl kost (schatting) en blanke lak..
Dus de prijzen die vernoemd worden zijn wellicht zo gek nog niet..
voor een kwaliteits lak betaal je volgens mij rond de 80 a 90 euro excl per liter.
Voor een bus, heb je, zo schat ik 6 liter nodig.
Daarbij komt dan nog de grondlak die rond de 60 a 70 euro per liter excl kost (schatting) en blanke lak..
Dus de prijzen die vernoemd worden zijn wellicht zo gek nog niet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Glasurit is ook een kwaliteitsmerk.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Misschien simpel gedacht...
maar als je meer lagen hebt, heb je een betere bescherming tegen onheil van buitenaf??
Elke laag is een buffertje ...
Of zie ik dat verkeerd?
Ik kijk overigens weer vol verwachting uit naar zo'n fijn werkverslag. :klappen
Succes!
Odorf
maar als je meer lagen hebt, heb je een betere bescherming tegen onheil van buitenaf??
Elke laag is een buffertje ...
Of zie ik dat verkeerd?
Ik kijk overigens weer vol verwachting uit naar zo'n fijn werkverslag. :klappen
Succes!
Odorf
- Multivan Generation
- Berichten: 33803
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
ik dacht er ook zo over Frodo,
en daarom zou ik voor 2 lagen blanke lak kiezen.
Mooi diepte effect krijg je dan...
Je "verdrinkt" er in zo mooi..
En meer body...
en daarom zou ik voor 2 lagen blanke lak kiezen.
Mooi diepte effect krijg je dan...
Je "verdrinkt" er in zo mooi..
En meer body...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Met mijn vorige motor(2.4D) had ik veel koel problemen met de nieuwe(2.5TDi ) heb ik dat niet meer.stijnh schreef:ps: de temperatuurmeter van en tdi met blauwe teller blijft perfect op 90 graden bij schommelende motortemperatuur (80 tot 100 ofzo)
enodorf schreef:Misschien simpel gedacht...
maar als je meer lagen hebt, heb je een betere bescherming tegen onheil van buitenaf??
Elke laag is een buffertje ...
Of zie ik dat verkeerd?
Ik kijk overigens weer vol verwachting uit naar zo'n fijn werkverslag. :klappen
Succes!
Odorf
Nou Frodo over jou laatste opmerking ga maar beginnen met lezen.......Multivan Generation schreef:ik dacht er ook zo over Frodo,
en daarom zou ik voor 2 lagen blanke lak kiezen.
Mooi diepte effect krijg je dan...
Je "verdrinkt" er in zo mooi..
En meer body...
En Frodo en Peter voor wat de lak betreft het word gewoon in kleur en daarna 2x blanke lak.
Verstand regeert zullen we maar zeggen, je krijgt advies, kijkt naar de kosten en aantal uren werk enzo, de jongens die moeten gaan spuiten werken het liefst met hun eigen merk en spullen dus uiteindelijk was de keuze snel gemaakt.
dan nog even over het strippen de achterramen (dubbel glas) laten we zitten deze zitten gekit en bij VWcampercentrum was het advies om ze er niet uit te halen de kans op schade en lekkage is te groot dit geld ook voor het open dak in het hefdak maar hierbij durfden Jan en Jeroen het niet aan. het raam in de schuifdeur hebben we kunnen verwijderen die bij het aanrecht helaas niet de ombouwlijsten zijn 20 jaar oud en het is een beetje bros geworden dus toen het dreigde te breken zijn we gestopt helaas maar het is niet anders. Voor de rest de schuifdeur is er uit, de voorruit en portierramen zijn ook gedemonteerd, bijna alle rubbers zijn verwijderd zo ook het front en de achterzijde.
En zo ben je bijna weer terug bij af, alleen op een andere locatie en de motor hoeft er niet uit, en er is verwarming.......