Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hulp gevraagd bij aankoop T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Hoi Weetjewellers

Wij zijn niet alleen T5 gek maar ook T4 gek. Wij lezen regelmatig ook het T4 forum. Nu hebben deze T4 gezien op de site, die we misschien willen kopen.

Onze T5 gaan we niet verkopen. :T54LIFE

http://link.marktplaats.nl/372336693

Nu hebben we hier nog enkele vragen over.

Is de prijs van 9 950 euro een reële prijs voor een T4 met 227.193 km van bouwjaar 2000 met automaat?

I.v.m. rolstoelvervoer kan de dubbelecabine die in de T4 zit verwijderd worden en hoe zit het dan met eventuele schade aan de binnenkant van de T4?

Kan ik een prijsvermindering krijgen als de verkoper de dubbelecabine verwijderd als ook de nieuwe trekhaak die erop zit. Die trekhaak moet eraf omwille van een rolstoellift.

Er zitten geen draaistoelen in de T4 is het mogelijk om er draaistoelen van te maken?

Hoe zit het met het invoeren van deze T4 van Nederland naar België.

Groetjes Yasmine en Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Yasmine D & Wesley V schreef:
Is de prijs van 9 950 euro een reële prijs voor een T4 met 227.193 km van bouwjaar 2000 met automaat?
lijkt me als ie goed in orde is en netjes een normale prijs, zekere geen koopje, maar ook niet extreem duur.
Maar weet je zeker dat je een T4 AUTOMAAT wil hebben? is niet echt beroemd om zijn betrouwbaarheid he, de automaat in een T4, eigenlijk moet je elke 150 á 200 duizend km rekenen op een bakrevisie van een kleine 3000 euro.............
Yasmine D & Wesley V schreef: I.v.m. rolstoelvervoer kan de dubbelecabine die in de T4 zit verwijderd worden en hoe zit het dan met eventuele schade aan de binnenkant van de T4?
ik denk dat er in de zijpanelen een gat gezaagd is omdat de DC aan de carrosserie vast bevestigd moet zijn (dus door het paneel heen aan de kale carrosserie) en vermoed datdat niet zonder lelijke schade uit te bouwen is (of je moet zijpanelen vernieuwen)
Yasmine D & Wesley V schreef: Kan ik een prijsvermindering krijgen als de verkoper de dubbelecabine verwijderd als ook de nieuwe trekhaak die erop zit. Die trekhaak moet eraf omwille van een rolstoellift.
Tja ik denk dat de verkoper dan ook zoiets heeft van en wat moet ik met die onderdelen?...dus of de verkoper korting geeft omdat jij bepaalde onderdelen niet nodig hebt...... vrees van niet
Yasmine D & Wesley V schreef: Er zitten geen draaistoelen in de T4 is het mogelijk om er draaistoelen van te maken?
JA, is een kwestie van draaiconsoles of draaiplateau's monteren (heb nog 2 plateau's liggen)
Yasmine D & Wesley V schreef: Hoe zit het met het invoeren van deze T4 van Nederland naar België.
tja, da's meer een vraag voor de belgen onder ons denk ik.....
naar de schouwing gaan, hopen dat ze niets afkeuren en dan kenteken aanvragen denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Pascal-141 »

Yasmine en Wesley , Het betreft hier een mooie T4 , dat zeker wel , maar die prijs ... véééél te duur voor eentje van 2000.
Zeker in jullie geval , wanneer er nog een hele ombouw bijkomt (dc eruit , dus ook wandpanelen enz gaan vervangen ...)
Reken daarbij ook het feit dat de antieke automaat uit de T4 niet echt betrouwbaar te noemen is , en zeker met zo'n kilometerstand word de kans op (dure) reparaties aan de automaat wel groot.
Dan heb je ook de invoer nog , indien er een Europese COC bij is , dan heb je geen probleem , en gaat het vrij snel. Is die er niet bij , dan moet de vorige eigenaar die eerst aanvragen , vooraleer je de invoer kunt beginnen. Zonder COC invoeren kan ook , maar dat kan in sommige gevallen wel tot 3-4 maand duren vooraleer je alles in orde hebt. Het kan ook makkelijk gaan , hangt er echt vanaf in hoeverre de auto origineel is en niet achteraf omgebouwd , en in hoeverre D'Ieteren- Homologatie wil meewerken.
(Een Nederlandse DC , zoals bvb Omos , kan soms wel "geweigerd" worden door D'Ieteren , dan moet je de invoer en homologatieprocedure via de keuring gaan doen , da's dan meestal eentje van "lange duur" )
Heb er zelf al meerdere ingevoerd , heb er dus al wat ervaring mee .
Invoeren in Belgie vanuit Duitsland is doorgaans makkelijker dan vanuit Nederland .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

prijsbepaling deed ik zonder te bekijken wat de nieuwe eigenaar er nog aan wil verbouwen, puur nederlandse markt bekijken en dan is dit een redelijk marktconforme prijs denk ik

automaatbak zou nieuw zijn (hoe tekenend voor een T4...200.000km, nieuwe automaat) dus voorlopig zou dat even geen probleem mogen zijn (uitgaande van een ECHT nieuwe bak en dat dat ook waar is)

en keuring/invoer en ombouw...tja, dat zei Pascal ook al......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Harry 341 »

Zo te zien zit er ook een "aardige" knik in de linkerdorpel....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door René »

Wel een mooie wagen zo op het oog. Vindt alleen de motorkap raar ansluiten op de koplampen. Nu kan dat een verkeerde afstelling zijn natuurlijk, maar even kritisch het e.e.a. bekijken kan nooit geen kwaad.

René
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Oskar 725 »

Mooie bus maar een dubbele airco zit er niet in, de "knik"in de L.balk is zo te zien meer een kwestie van wel/geen zwarte tectyl op de kokerbalk.
Ziet er verder strak uit, jammer dat er geen foto's van de rechter zijkant bij staan. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door SCOTT »

Is deze dan misschien iets voor jullie?

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... nd=22&fs=1

Ik weet het, het is weer een automaat en dan nog eens een 2,4 D :bonk .
Maar je hoeft de bus niet meer om te bouwen.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Harry 341 »

Wat een geld voor zo;n hok.... :ie
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Pascal-141 »

SCOTT schreef:Is deze dan misschien iets voor jullie?

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... nd=22&fs=1

Ik weet het, het is weer een automaat en dan nog eens een 2,4 D :bonk .
Maar je hoeft de bus niet meer om te bouwen.

de combinatie 2,4D en automaat , daar wil je toch niet aan beginnen ?? En inderdaad een heel stevige prijs voor een oudje .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Pascal-141 schreef:
SCOTT schreef:Is deze dan misschien iets voor jullie?

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... nd=22&fs=1

Ik weet het, het is weer een automaat en dan nog eens een 2,4 D :bonk .
Maar je hoeft de bus niet meer om te bouwen.

de combinatie 2,4D en automaat , daar wil je toch niet aan beginnen ?? En inderdaad een heel stevige prijs voor een oudje .
bedankt voor de link Scott, maar deze T4 is te oud, wij zoeken eerder iets specialer, zoals die groene T4 die wij hier laten zien.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Oskar 725 schreef:Mooie bus maar een dubbele airco zit er niet in, de "knik"in de L.balk is zo te zien meer een kwestie van wel/geen zwarte tectyl op de kokerbalk.
Ziet er verder strak uit, jammer dat er geen foto's van de rechter zijkant bij staan. :toppie
die dubbele airco staat wel in de beschrijving, inderdaad laat ons hopen dat er op de rechter zijkant geen schade te zien is.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door bartt4 »

groen en speciaal>???????? hmmmmmmmmmmmmmm ................................................................................. die heb ik.
RUBBEREXPRESS
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Sven_Stoffelen »

Misshien even ter vergelijking kwa prijs, wij kochten onze t4 2,5 benzine dan wel bj 99 maar wel met automaat en 81000km op de klok in 2004 voor 12000 euro. Dus ja die prijs is veel te hoog.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: hulp gevraagd bij aankoop T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik denk dat je dat niet zo kunt vergelijken een TDI is gebruikt altijd behoorlijk duurder dan een even oude benzine, en deze (of je daar geld voor over hebt is een ander punt) is niet standaard....spoilertjes, lederen interieur, complete uitrusting enz.

volgens mij is een luxe uitgevoerde TDI uit 2000 voor om en nabij de 8500-9000 een vrij gangbare prijs. dus deze is wat aan de prijzige kant, maar zeker niet heel extreem duur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie