Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trilling in de pook

vragen over de T5
Plaats reactie
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Trilling in de pook

Bericht door Seref795 »

Geachte beste weetjeweller's

Ik heb sinds gisteren vreemds ondekt aan mijn T5, een 2.5 TDI 96KW.
Dat is als ik de versnelling in zn 6 zet en gas los laat, dan trilt de pook heel iets en als ik weer gas geef dan gaat de trilling weer weg. vond wel vreemd? hij rijd verder wel goed ,wat kan dit zijn en hebben meerderen hiervan last.
Gr. Seref
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Trilling in de pook

Bericht door vaniac »

Mijn T5 doet dit ook af en toe, met name bij afremmen op de motor vanuit hogere snelheden (100 km/u) in de zesde versnelling. Je ziet de pook dan trillen. Soms trilt de pook niet, maar met de hand op de pook voel je een regelmatig geklop. Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak zou kunnen zijn, omdat dit verschijnsel niet bewust te reproduceren valt.
Misschien zijn het tweemassa vliegwiel of de aandrijfassen de oorzaak?????
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: Trilling in de pook

Bericht door pieterlinda »

Hallo , ook die van mij heeft dat probleem alleen is dat ontstaan na het vernieuwen van enkele synchromesringen ook bleef daarna de achteruitrijverlichting constant branden.Versnellingsbakrevisiebedrijf eropaangesproken en deze gaat binnenkort de problemen verhelpen.Ga aan hun ook even vragen wat de oorzaak kan zijn van het trillen.Mocht het duidelijk zijn vermeld ik het natuurlijk op dit forum.
Gr Pieter.
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Re: Trilling in de pook

Bericht door Seref795 »

Beste mensen, dankjewel voor jullie reactie's. Heb vergeten te vermelden dat mijn tweemassavliegwiel, compleet met drukgroep,druklager en koppelingsplaat vervangen zijn door een exemplaar afkomstig van T5 uit 2008 met 39dkm's. dit set heb ik gekocht bij een demontagebedrijf met 6maanden garantie, en is vervangen bij een erkende garage. De bus heb ik eigenlijk ook niet zo lang, dus weet niet of ik dit voor het reparatie ook had. en na het reparatie heb ik dit pas over 1000km geconstandeerd. Heb de garage over dit probleem nog niet aangesproken, wou eerst aan jullie vragen wat dit kon zijn. verder helemaal geen andere rare dingen, optrekken rijden en schakelen doet ie prima, dus alleen in zn 6 als je gas los laat voel je dat geklop/trilling met je hand.Meerdere reactie's zijn welkom
Gr. Seref
Plaats reactie