Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bonkend geluid voorzijde

vragen over de T4
Plaats reactie
binck
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:14

bonkend geluid voorzijde

Bericht door binck »

ik heb vervangen; bovendste fuseekogels, onderste draagarmrubbers, stabi rubbers en hondebotrubbers.

Het gebonk is er nog steeds :muur :muur

Vooral bij linksindraaien, naar rechts is het minder heftig.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Zeg maar wat, aandrijfas???

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Bericht door j.d.hukema »

ik heb het zelfde meegemaakt met een ander type auto en daar bleek uiteindelijk dat het de stabalisatiestang was.
Het kan inderdaat ook heel go0ed zijn dat er speling op de aandrijfas zit.
binck
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:14

Bericht door binck »

Ik heb in neutraal over een klinker weg gereden, maar het bonken werd niet minder. Kheb net op het forum nog wat berichten gelezen en hier kwamen de onderste fuseees naar voren.
Weet je misschien iets over de rubbers van de bovenste draagarm?
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Binck,

Ik mis nog één onderdeel dat je nog niet vervangen hebt.......... de onderste kogel van de voorwiel ophanging. Dit kan je horen als de bus helemaal los hangt van de grond en de spanning van de spandraadeinden achter de tank af is.

Ik heb hetzelfde gehad, het onderste rubber van het hondebot was uitgeslagen, maar nadat ik die vervangen had bleef het geluid. Daarna heb ik de onderste fuseekogel vervangen en was het gebonk meteen over.

Het venijn zit hier in, de bovenste kogel wordt hoofdzakelijk op druk belast aan de onderste kogel wordt ook getrokken, tijdens het inveren proberen de schokbreker en stabi de onderste draagarm namelijk tegen te houden!!

Ik gok op de onderste kogels van de voorkant.....niet duur en eenvoudig te doen. Als je gaat zoeken in dit forum op mijn naam, kom je een uitgebreid verslag tegen. Je hebt wel een T60 bit nodig voor de twee bouten in het lagerhuis.

Succes.
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
binck
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:14

Bericht door binck »

He mannen,
bedankt voor jullie reactie, ik ga morgen de onderste halen/vervangen en hoop dat het dan over is.
Laat nog iets weten.
JP
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

hoi
ff kijken of je bout van de schokbrekers goed vast zit
ik had ook veel dingen vervangen maar bij mij was de oorzaak bij de schokbreker daar zit rubber, bij hobbel weg of over de drempel hoor ik vaak.
suc6
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Bij mij was het precies zo....onderste fuseekogels vervangen en weg bonk!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
len"s transporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:36
Locatie: dinxperlo

Bericht door len"s transporter »

:happy


is bijna altijd de fuse kogel..
bij mij is hij gisteren vernieuwd en nweg was het.
heb je er bredere banden op is het een kwaal bij de trans..
hele kogel vernieuwen geen parde midelen van olie of sileconen in spuiten maakt rommel en je komt toch voor de reperastie te staan..
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Bericht door hein uut mooi drenthe »

zelfde probleem ook bij mijn bus maar ik kan die onderste fuseekogel niet loskrijgen................ Wat is hier de truuk voor?
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
len"s transporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:36
Locatie: dinxperlo

Bericht door len"s transporter »

:toppie beetje warm maken
is een optie
de bout er op laten zitten in spuiten met kruip olie moet je een dag van te voren doen paar keer.
twee slagen los draaien en hem een paar tikken geven.
als je zit dat hij zakt weer een slag los net zolang dat hij er uit valt.
niet te ver los draaien gaar het schroefdraad uit zaken en blijf hij vast zitten in de bus.

en ander een klauw poelie dan gaat het altijd wel..
het gaat lukken dat deed hij bij mij ook..

veel geluk..
Plaats reactie