Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door raymondo »

eerder is er al gesproken over het radio ontvangst.. vandaag wederom me bus afgestaan . voor wat onderzoek.. nu blijkt.... dat er bij een t5 GP waarbij een standaard radio word besteld 2 antennes worden gemonteerd . 1 in de linker spiegel en 1 in de rechter spiegel..

maar als je alleen maar radio voorbereiding neemt dan komt er alleen maar links een antenne in de spiegel..

Bij mij is al een antenneversterker geplaatst en een ferrietkern maar toch was het ontvangst nog niet in orde. Nu word volgdende week dan toch een 2e antenne geplaatst...

Ook heb ik regelmatig een storing in me Kenwood 7260 bt.. Dat deze zo maar op zwart blijft na het starten en ik hem moet reseten..
Volgens kenwood is er een probleem in de CANBUS van de T5GP. Om een nog onduidelijke reden heeft de auto met starten soms zoveel stroom nodig waardoor er een beveiling op springt en dan de stroom naar de radio onderbreekt. Dit word ook op gelost met een onderdeel wat door Kenwood geleverd gaat worden.

wel... volgende week vrijdag kan ik dus vertellen of dit eindelijk de juiste oplossingen zijn voor mijn problemen..
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door yarudo »

Ben benieuwd... Suc6
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door Roel »

Ik had het zelfde probleem met mijn vorige T5 en mijn pioneer radio, dit was er één met afneembaar front.
als ik eerst de radio erin deed en dan de auto starten raakte deze ook overstuur. (zenders weg etc.)
Dit een paar keer gehad te hebben, deed ik eerst starten en dan de radio erin. toen was het weg (en een paar weken later mijn hele bus :nuts )
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door CASINI »

Bij mij zijn er twee ja twee ferry hubbu's in gegaan en het is nog K*T doodziek van nu al 56000 km zonder gewoon radio grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
install man
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2010, 19:40

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door install man »

Heb al drie radio's geprobeerd, JVC, Kenwood, namaak RNS510, orginele RNS510 maakt niet uit slechte ontvangst met en zonder ferrietkern. Het beste resultaat (storings vrij) is een radio van €55,- van de mediamarkt maar volgens mij heeft 'ie helemaal geen antenne nodig..... ik vindt het belachelijk dat zo'n concern als VW iets simpels als een storende radio ontvangst niet kan oplossen....
soms verlang ik terug naar m'n T4....vroeger was alles beter ook de radio ontvangst...
Afbeelding
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door mettesboy »

Nou moet ik eerlijk zijn,
heb sinds donderdag m'n nieuwe t5gp 180pk handgeschakeld.
Dit betreft een caravelle comfortline dubbele cabine.
Hierin zat standaard een RCD310 die ik latenvervangen heb door een pioneer avh3200bt.
En de radioontvangst is....

SUPER heb geen enkel probleem, ik denk minstens even goed of zelfs beter dan m'n vorige t5 (maar dat kan ook aan de radio liggen ;-)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
thirstyduvel
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2008, 14:48

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door thirstyduvel »

Hey weetjewelers ikzelf rij met een VW T5, en hen een blaupunkt radio en heb in de 4jaartjes dat we hem nieuw aangekocht hebben nog nooit slechte ontvangst gehad.
Daarom zijn we een beetje terughoudend voor het plaatsen van een nieuw toestel een Kenwood kiv-700. Hebben schrik voor radio ontvangst met wat je hier leest.
Heeft er iemand dit toestel en wat vind hij ervan??????
We willen :driveT5 en naar radio kunnen luisteren natuurlijk.
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door yarudo »

Het gaat volgens mij om de radio ontvangst bij een T5 GP :lach
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door raymondo »

het gaat zeker om de T5 gp. me vorige t5 had ik het probleem niet...
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door CASINI »

Mijn T5 gp gaat Dinsdag v oor de 3 keer terug gaan weer iets proberen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door David R »

CASINI schreef:Mijn T5 gp gaat Dinsdag v oor de 3 keer terug gaan weer iets proberen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Wil je even laten weten wat ze gedaan hebben en of het ook geholpen heeft.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door raymondo »

nou... de oorlog aan hegemann en aanverwante bedrijven is nu aangekondigd...
dit is de oplossing volgens Hegeman. Schijnt bij Pon bedacht te zijn...
Afbeelding

Maar het werkt nu helemaal niet meer..... niks geen radio ontvangst.... en het ziet er niet uit..

Denken die mensen bij VW dat ze de autos aan mongolen verkopen????????????????????????

Auto van 45000 euro ex alles... en dan zo'n radio antenne....
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door raymondo »

na alle aanhoudende problemen.. stap ik inoverleg met de dealer over naar ons eigen inbouw station..

deze hebben oplossingen waarik goed me kan leven en ook wel invertrouw..

mijn 7260 bt blijft uitvallen en storingen geven waardoor ik hem regelmatig ( minimaal 1 keer per week) moet resetten en over nieuw alles moet instellen... Nu kan er in overleg met kenwood een canbus interface worden geplaatst.. dit is 2 maal toe gedaan maar deze brand door.....

nu willen ze mijn radio vervangen .... door een ddx 8260 bt... ik kan op internet niet zoveel referenties vinden.. alleen dat deze een losse navigatie computer heeft voglens mij.. maar op de site van kenwood kan ik niet zien of deze radio bij stroom uitval of resetten ook overnieuw ingesteld dient te worden..

wie weet meer over dit type radio?? en of ik er goed aan kan om de 7260 om te ruilen met de 8260??
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door Danny »

Mij maak je niet wijs dat dat tweeliterke zoveel stroom wegsleurt dat je radio er een dipspannig van ondervind endat ie in veiligheid gaat??
't is een gekend probleem bij bijvoorbeeld zware tweecylinder motorfietsen waar de starter zoveel stroom vraagt dat de ABS een dipspanning van de start als storing ziet en ie dan zichzelf uitzet.
Een eindje (kilometer ofzo) rijden stoppen,starten en zaak opgelost maar 't blijft ellende.
BMW heeft (bv) de dipspanning voor zijn ABS modules rond de 9 volt gebracht om van 't probleem verlost te zijn (motorfietsen).

Nu moet er voor de T5 toch wel een oplossing te vinden zijn dat je Radio met een vertraging geschakeld wordt ???
Contact aan en een relais die je radio de eerste pakweg 5 seconden nog niet schakelt dan wordt ie pas aangezet als je motor draait? 't is eigenlijk een beetje als een ontlastingsrelais zoals ook vak gebruikt op motoren.
de radio onafhankelijk aansluiten rechtstreeks op de batterij met een relais ertussen die een werkingsstroompje krijgt van je contact (dan is vergeten uit te zetten geen probleem) en die dus enkel werkt bij ingeschakelt contact dat is misschien een oplossing om alle klote canbussen te omzeilen...?

Verder voor je antenne probleem, ik heb nooit begrepen wat plots als die fabrikanten mankeren en waarom er gewoonweg geen ding meer op het dak mag zitten??

groeten :yes
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: radioontvangst t5 gp & Kenwood 7260 BT( deel 2)

Bericht door raymondo »

ik krijg nu zo n ding op het dak.... ik vind het ideaal dat die er nooit was vanwege parkeergarages..... de auto past er meestal al net in.. maar ja blijven terug voor zo geheten oplossingen ben ik klaar mee.... dat ding op de voorruit ziet er ook niet uit en werkt niet... dan maar op het dak. net als iedere andere auto....

en die dip spanning is echt het probleem volgens kenwood... maar ik heb meerdere storingen.. zoals met bellen dat je wel bel scherm ziet en radio hoort.. contact aan uit en is over... of dat je voorruit rijd en achteruit rij camera blijft aan.. dit is me 2e 7260.... en ook 2 weken terug is deze wederom voorzien van nieuwe software....

en de dipspanning is zo erg dat als me radio zich zelf reset dat mijn hirschmann tv tuner zichzelf ook reset.... tot 2 weken terug had ik een kenwood tuner die had dit niet maar de hirschmann resette zichzelf ook deze week.. en moest alle zenders overnieuw zoeken..

het is dus wel redelijk duidelijk dat het probleem van uitvallen niet in de kenwood zit... de storingen wel natuurlijk... maar de 21 gaan ze alles overnieuw er uit halen en opnieuw aansluiten en ik zal zeker deze tip van danny ook even aangeven..
Plaats reactie