Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuw hier, en veel vragen
Nieuw hier, en veel vragen
Heb hier al veel informatie gevonden, en hoop nog meer te krijgen op deze mooie site.
Ben Martijn rij al in een volkswagen (passat) en denk al een tijdje om een busje te kopen
Heb 2 kleine kinderen en ga de bus alleen prive gebruiken, dus de bus moet wel een beetje comfortabel zijn.
Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen maar wat zijn nu de exacte verschillen tussen een transporter en een multivan, en multivan/caravelle alleen het aantal personen?
Heb er wel eentje op het oog, wat mij misschien wel wat lijkt, hier de link.
http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... 3ce&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar deze is op grijs kenteken, dus dan moet ik nog BPM betalen? en evt. over laten zetten op geel kenteken.
En wat vinden de experts van dit busje, en waar moet ik overal op letten als ik overweeg deze te kopen.
alvast bedankt voor de reacties
Ben Martijn rij al in een volkswagen (passat) en denk al een tijdje om een busje te kopen
Heb 2 kleine kinderen en ga de bus alleen prive gebruiken, dus de bus moet wel een beetje comfortabel zijn.
Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen maar wat zijn nu de exacte verschillen tussen een transporter en een multivan, en multivan/caravelle alleen het aantal personen?
Heb er wel eentje op het oog, wat mij misschien wel wat lijkt, hier de link.
http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... 3ce&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar deze is op grijs kenteken, dus dan moet ik nog BPM betalen? en evt. over laten zetten op geel kenteken.
En wat vinden de experts van dit busje, en waar moet ik overal op letten als ik overweeg deze te kopen.
alvast bedankt voor de reacties
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
- Contacteer:
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Welkom op het forum Martijn.
Als je deze bus particulier gaat rijden wordt het een marge auto waarvan de btw over het aankoopbedrag
betaald moet worden en een rest BPM bedrag.
BPM moet verrekend worden na juni 2005.
Daarvan krijg je 72% afschrijving hierop indien de auto 6-7 jaar oud is, uitgaande aankoop in 2011!
Handige link http://www.vdsautomotive.nl/nl/zakelijk ... ieuwe-auto
Succes
Als je deze bus particulier gaat rijden wordt het een marge auto waarvan de btw over het aankoopbedrag
betaald moet worden en een rest BPM bedrag.
BPM moet verrekend worden na juni 2005.
Daarvan krijg je 72% afschrijving hierop indien de auto 6-7 jaar oud is, uitgaande aankoop in 2011!
Handige link http://www.vdsautomotive.nl/nl/zakelijk ... ieuwe-auto
Succes
Re: Nieuw hier, en veel vragen
denk aan motorrijtuigenbelasting !!! diesel geel kenteken is rond 1700 euro per jaar
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Kijk eens bij de rdw voertuiggegevens,even kenteken ingeven, gewicht leeg 2090kg
Het is een Caravelle, en dat is geen Multivan, BPM bedrag 12792,- kan je gaan rekenen.
Er wordt niet bijvermeld of dit ex btw is, bij bestelauto s is het meestal zonder btw, dus die komt er dan ook nog bij.
Het wordt dan bestelauto particulier 1784 wegenbelasting per jaar.
Zonder dubbele cabine wordt het een personen auto, en dan wordt de wegenbelasting ongeveer 2250.
Verschil caravelle en multivan weet ik zo niet, maar dat weten andere wel op dit forum.
Voor dat geld koop je toch veel andere mpv, suv, stationcars van 2006,die minder wegen, maar dat zijn dan geen VW T5
Het is een Caravelle, en dat is geen Multivan, BPM bedrag 12792,- kan je gaan rekenen.
Er wordt niet bijvermeld of dit ex btw is, bij bestelauto s is het meestal zonder btw, dus die komt er dan ook nog bij.
Het wordt dan bestelauto particulier 1784 wegenbelasting per jaar.
Zonder dubbele cabine wordt het een personen auto, en dan wordt de wegenbelasting ongeveer 2250.
Verschil caravelle en multivan weet ik zo niet, maar dat weten andere wel op dit forum.
Voor dat geld koop je toch veel andere mpv, suv, stationcars van 2006,die minder wegen, maar dat zijn dan geen VW T5
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Ligt het nou aan mij of voldoet dit helemaal niet aan de eisen voor grijs kenteken?
Die bevestigingspunten in de laadruimte mogen toch niet?
Of zit ik er nou helemaal naast?
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Als je deze auto koopt na januari 2011 (auto is van 01-2006), dan ben je geen bpm verschuldigd als je hem in deze vorm blijft rijden.
Dus dubbel cabine laten zitten en dus niet de cabine eruit halen en meerdere zitplaatsen erin maken.
Btw moet je wel afdragen.
Grijskenteken auto's ouder dan 5 jaar hoeft geen bpm over betaald te worden.
Dus dubbel cabine laten zitten en dus niet de cabine eruit halen en meerdere zitplaatsen erin maken.
Btw moet je wel afdragen.
Grijskenteken auto's ouder dan 5 jaar hoeft geen bpm over betaald te worden.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Dit verhaal is niet helemaal juist. Als het grijs kenteken blijft als DC dan is na 60 maanden na afgifte kenteken geen BPM verschuldigd. En die 60 maanden zijn zo goed als om.quercusgarden schreef:Welkom op het forum Martijn.
Als je deze bus particulier gaat rijden wordt het een marge auto waarvan de btw over het aankoopbedrag
betaald moet worden en een rest BPM bedrag.
BPM moet verrekend worden na juni 2005.
Daarvan krijg je 72% afschrijving hierop indien de auto 6-7 jaar oud is, uitgaande aankoop in 2011!
Handige link http://www.vdsautomotive.nl/nl/zakelijk ... ieuwe-auto
Succes
Groeten van Wim
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Is een gebruikt geimporteerde auto. Hoeft niet slecht te zijn maar wel iets om even rekening mee te houden.
Groeten van Wim
Re: Nieuw hier, en veel vragen
is wel een mooie complete bus
maar geen multivan volgens mij
multivan heeft een ander dashboard
een aantal verschillen (volgens mijn) tussen transporter en multivan zijn:
extra deurrubbers ,andere koplampen ,gasveer motorkap a,ndere bumpers,ander dashboard
her en der extra geluids isolatie ,comfortabelere veren, verwarming systeem is anders
lampen in instap bakken en er zal nog wel meer zijn
een aantal van deze opties zitten ook wel op transporters maar het dashboard heeft alleen de multivan
dus kort gezegd is een multivan een errug luxe transporter met een ander dashboard
maar........
voor 20.000ex is 23.800 incl met een beetje pech nog wat bpm
eigen gewicht 2 ton ....dan betaal je al snel 1200 euro belasting per jaar
vind ik toch veel geld voor dat geld kun je ook een mooie grote peronen auto kopen
alhoewel (mooi woord) ik rij errug graag met mijn t5 zou hem niet graag ruilen voor
een personen auto
maar iedereen is anders
sucses met jou beslissing
maar geen multivan volgens mij
multivan heeft een ander dashboard
een aantal verschillen (volgens mijn) tussen transporter en multivan zijn:
extra deurrubbers ,andere koplampen ,gasveer motorkap a,ndere bumpers,ander dashboard
her en der extra geluids isolatie ,comfortabelere veren, verwarming systeem is anders
lampen in instap bakken en er zal nog wel meer zijn
een aantal van deze opties zitten ook wel op transporters maar het dashboard heeft alleen de multivan
dus kort gezegd is een multivan een errug luxe transporter met een ander dashboard
maar........
voor 20.000ex is 23.800 incl met een beetje pech nog wat bpm
eigen gewicht 2 ton ....dan betaal je al snel 1200 euro belasting per jaar
vind ik toch veel geld voor dat geld kun je ook een mooie grote peronen auto kopen
alhoewel (mooi woord) ik rij errug graag met mijn t5 zou hem niet graag ruilen voor
een personen auto
maar iedereen is anders
sucses met jou beslissing
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Hey,
Dit is een caravelle, geen multivan.
Een multivan is veel duurder in aankoop dan een caravelle.
Op een caravelle zitten standaard een aantal dingen die op een transporter dan weer als optie worden verkocht.
Verder lijkt dit mij een mooie bus, kilometers geen probleem al moet je wel navragen wat er allemaal is vervangen op 120.000 km. (groot onderhoud 120dznd km kost aardig wat centen).
Bandenstaat ? stel bandjes kost aardig wat duiten enz....
btw inbegrepen ? enz....
koelvloeiofvoorverwarmer aanwezig ? (dan zit er een stickertje ter hoogte van de B stijl (deur open, ter hoogte van de brandstofvuldop , genaamd "WEBASTO". (normaal std in de caravelle)
succes en welkom bij
John uit belgie.
Dit is een caravelle, geen multivan.
Een multivan is veel duurder in aankoop dan een caravelle.
Op een caravelle zitten standaard een aantal dingen die op een transporter dan weer als optie worden verkocht.
Verder lijkt dit mij een mooie bus, kilometers geen probleem al moet je wel navragen wat er allemaal is vervangen op 120.000 km. (groot onderhoud 120dznd km kost aardig wat centen).
Bandenstaat ? stel bandjes kost aardig wat duiten enz....
btw inbegrepen ? enz....
koelvloeiofvoorverwarmer aanwezig ? (dan zit er een stickertje ter hoogte van de B stijl (deur open, ter hoogte van de brandstofvuldop , genaamd "WEBASTO". (normaal std in de caravelle)
succes en welkom bij
John uit belgie.
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Bedankt voor alle reacties.
Denk niet dat deze het gaat worden.
Moet nog een hoop uitzoeken
Ga rustig verder kijken.
Denk niet dat deze het gaat worden.
Moet nog een hoop uitzoeken
Ga rustig verder kijken.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Is een Caravelle ---> zie de stoel bevestiging.
Een multivan heeft rails op de vloer.
Verder is het een lange wielbasis en een multivan LWB is wel veel zeldzamer dan een Caravelle LWB.
Mag die laadruimte zo? Ja, je mag er alleen geen stoelen inzetten, die je als zitplaatsen gebruikt!
Je kunt er ook je lading mee vastzetten he
Een multivan heeft rails op de vloer.
Verder is het een lange wielbasis en een multivan LWB is wel veel zeldzamer dan een Caravelle LWB.
Mag die laadruimte zo? Ja, je mag er alleen geen stoelen inzetten, die je als zitplaatsen gebruikt!
Je kunt er ook je lading mee vastzetten he
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Nieuw hier, en veel vragen
http://link.marktplaats.nl/407140262" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie hier van dan?
Deze gaat het voor mij helaas niet worden, nog effe door sparen
Wat vinden jullie hier van dan?
Deze gaat het voor mij helaas niet worden, nog effe door sparen
Re: Nieuw hier, en veel vragen
ja das een echte multivan én een natte droom
dat is echt een hele mooie
dat is echt een hele mooie
Re: Nieuw hier, en veel vragen
Ja dat vond ik ook, echt een super ding.
Stel voorlopig de aankoop nog effe uit, kan ik rustg verder zoeken, heb er geen haast mee.
Stel voorlopig de aankoop nog effe uit, kan ik rustg verder zoeken, heb er geen haast mee.