Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Storing in verlichting xenon

vragen over de T5
Plaats reactie
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Storing in verlichting xenon

Bericht door rinus »

beste wjw'ers
Heb van de week een xenon setje in mijn multivan gebouwt maar nu het volgende probleem.
Heb een xenon set van pilot voor canbus.
Heb op de bus verlichting detector zitten lamp kapot gaat er een lampje branden op het dashbord.
Heb de set compleet in gebouwt plus de canbus kabels maar als ik de bus start en de lampen aan doe gaat de xenon branden :yes
en geen controle lampje op dashbord.
Maar zodra ik of knipperlicht aan doe of remlicht of achteruitrijlicht of bochtenverlichting dan springt meteen het controle lampje aan. :nuts
Wie weet hier raad mee of weet hoe ik het moet oplossen :wjw
Het gaat om de facelift multivan uit 2010 (waar nog geen orgineel xenon voor te krijgen is :bonk )

Mvg rinus en allemaal een gelukkig 2011 :driveT5
And on the 7th day created god the VW
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Storing in verlichting xenon

Bericht door rinus »

Is er dan nog helemaal niemand met een t5 gp die er xenon in heeft gebouwt.. :nuts

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Storing in verlichting xenon

Bericht door Jeroen T5 204 »

Heb je er wel van die speciale stekkers tussen zitten, die ervoor zorgen dat je geen storing krijgt op de canbus.

http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=bekabeling" onclick="window.open(this.href);return false;

De universele Can-bus relais kabel wordt alleen gebruikt bij auto’s met een lamp checkcontrol (dit laat in je dashboard zien of er een lamp defect is) en is alleen noodzakelijk bij een Pilot Classic xenonkit. Deze kabel krijgt zijn voeding rechtstreeks van de accu en dmv weerstanden wordt de boordcomputer als het ware omzeild.
Leverbaar in 12 en 24 Volt


Vergeet ook niet dat je verplicht bent koplampsproeiers en automatische hoogteregeling te hebben vanaf bouwjaar 2007
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Storing in verlichting xenon

Bericht door Inbouwer »

Beste Rinus,

heb je inderdaad er een set tussen zitten met 2 goudkleurige weerstanden en een relais?

Wat je moet checken is als je Xenon brand beide weerstanden warm worden.

Ik heb ook meerder set ingebouwd, maar nog niet in een GP, maar de kabelsets van Pilot kunnen soms ook kapot zijn.
Even de Xenon verlichting laten branden en dan voelen of beide weerstanden goed heet zijn. De weerstanden zijn als ware de 55 Watt gloeilampen, terwijl de hoofdstroom van de Xenon door het relais vloeit dat direct op de accu is aangesloten.

ZIt toch wel H7 in een GP? Weet ik eigenlijk niet.
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Storing in verlichting xenon

Bericht door rinus »

Heb er inderdaad van die spciale kastjes er tussen zitten voor de canbus maar de xenon gaat niet rechtsstreek via de accu.
En als ik de canbus adapter er tussen uit haal doet die het wel goed maar heb dan weer knipperende xenon als ik het grootlicht aan doe :bonk
Dus of gewoon met een storing op het dashboard rijden of rijden zonder grootlicht. :bifun
Heb er geen goudkleurige weerstand tussen zitten maar een zwart kastje weet alleen niet wat daar inzit maar die is voor het canbus systeem zegen ze.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Plaats reactie