Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruitenspoeierlampje.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

ruitenspoeierlampje.

Bericht door raymondo »

na een eerder topic over het ontbreken van het ruitensproeier lampje op me t5 GP..... wil ik het nogmaals aan kaarten...

in mijn boekje staat niks over uitzondering op een transporter of multivan of highline omtrent het ontbreken van dit lampje.. me dealer wil me doen geloven dat alle "normale Transporters" geen sensor hebben....

wel zie ik aan de boven kant van me toerenteller dat er een afbeelding zit voor een ruitensproeier lampje...... dus waarschijnlijk kan er zo een lampje in..... en eventueel een ander reservoir met sensor?????

hier zitten meerdere technische mensen op het forum.. graag hoor ik graag iets over... dan kan me dealer dit fijn in orde maken...op kosten van PON neem ik aan.... want zoiets hoort gewoon standaard op een auto te zitten.... en zeker als je al een boordcomputer heb.... en helemaal met boordcomputer plus pakket.....
misschien dat er wel een sensor al in zit.. en me lampje kapot is.... dat kan natuurlijk ook... de dealer zegt dat er geen sensor is....

wie weet hier meer over of een oplossing?? en niet elke dag checken..... die ken ik al....
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: ruitenspoeierlampje.

Bericht door Jay »

Er is voor de transporter en multivan één instructieboekje met alle meer uitvoeringen omvattend geschreven. En dus staat er inderdaad niets geschreven over uitzonderingen op een transporter of multivan ed

In het instructieboekje staat wel geschreven
- dat enkele onderwerpen in de brochure niet voor alle wagens gelden. Eea is uiteraard afhankelijk van de uitvoering (uitrusting) van de auto.
- uit de gegevens, afbeeldingen en beschrijvingen in het instructieboekje kunnen geen aanspraken worden afgeleid

Er zitten geen lampjes in het instrumentenpaneel maar ledjes. Dat je boven de toerenteller een afbeelding ziet voor een ruitensproeier lampje klopt, deze is alleen niet gecodeerd in de gate-way omdat de sensor niet aanwezig is in je ruitensproeierreservoir. Codeer je deze functie wel mee dan blijft dit lampje continue branden (en dat wil je waarschijnlijk -denk ik- ook niet)

Concluderend heb je geen controle lampje voor je ruitensproeierniveau. Je vindt dat dit standaard op je bus hoort te zitten maar da’s helaas niet zo. Ik vind dat centrale portiervergrendeling met afstandsbediening ook standaard op een transporter hoort te zitten maar da’s ook niet zo.

Als de dealer gecontroleerd heeft dat er geen sensor in je reservoir zit dan zal dat zo zijn .... Een oplossing?
Bij het samenstellen van je bus goed kijken (en weten) wat je wel (of niet) wilt hebben en er niet van uitgaan dat “iets” vanzelfsprekend op je bus zit omdat jij vindt dat iets standaard op een bus hoort te zitten.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ruitenspoeierlampje.

Bericht door raymondo »

na al 8 jaar nieuwe transporters te rijden.... en daarvoor 2e hands.....

en er nergens in je optie lijst gevraagd word of je een ruitensproeiervloeistofreservoirsensor erbij wilt bestellen.... ga je er van uit dat deze er standaard op zit zoals bij voorgaande modellen...

of zie ik dit verkeerd..... had ik me inderdaad heel diep in het multivan en highline accesoire pakket moeten verdiepen om dan vervolgens niet duidelijk te kunnen zien dat dit een optie is en geen standaard???
Plaats reactie