Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

weer een kapote automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

weer een kapote automaat

Bericht door alfagek »

Ook die van mij is vanochtend opweg naar Nijmegen stuk gegaan.
Rijd 120 op de a73 en ineens schiet het toerental tot ruim 4000tpm.
Geen traxie meer, kautomaat bak stuk, as gebroken

Ik de sleepdienst gebeld van vw en die heeft mij naar de vw dealer in nijmegen gebracht.
Ik was daar niet blij mee wand die hadden de eerste 2 weken geen tijd voor mijn busje, terwijl ik hem echt nodig heb voor mijn werk.

De dealer in nieuwegein gebeld en die wilde hem wel halen mits ik er 180,- voor neer legde i.v.m. de km vergoeding voor retourtje nijmegen nieuwegein.

Word ik in de middag weer gebeld, met het verhaal dat ze mij onmderhoud historie niet kunnen vinden en ik waarschijnlijk geen recht had op verlengde garantie.
Toen brak mijn klomp en brak de pleuris uit over de telefoon.

Ze konden de 2e onderhouds beurt niet vinden dus vandaar hun opmerking.

Juridishe zitten ze fout, aangezien ze mij hebben geacepteert voor de verlengde garantie en heb betaald binnen termijn van factuur.
Ze hebben zelfs vorige week een probleem ook verholpen onder deze verlengde garantie.
Nu willen ze dus opeens terug krabbellen.

Morgen mij busje geheel leeghalen van alle gereedschap en dan maar is op kantoor het een en ander laten uitleggen door ze.

Mijn Compagnon laat er anders een advocaat op zetten, want ze hebben mij geacepteert met de verlenging en heb nooit iets vernomen van uitsluitsels.
dit zal een heel lang staartje hebben, ben zelfs al aan het zoeken hoe ik dit bij Radar op tv kan krijgen, aangezien ik me niet laat naaien tenzij ik het zelf wil.

Houd jullie op de hoogte.

Gr.
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: weer een kapote automaat

Bericht door robertTREBOR »

tja weer een automatenbak aan gort bouwjaar 2009.............................
wanneer gaat vw eens inzien dat het zo niet langer meer gepikt gaat worden ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: weer een kapote automaat

Bericht door Pascal-141 »

@ alfagek : da's geen goed nieuws , te horen dat je bak kapot is .
Maar aangezien jij eerder al het "fenomeen" vermeldde hier op het forum van de "slippende bak" s'morgens bij koude motor (en koud weer) ga ik wel met interesse uitkijken naar het resultaat wanneer ze de bak openen en de preciese oorzaak kunnen achterhalen . (want er zijn er blijkbaar nog die het fenomeen "slippende koude bak" hebben , waaronder ikzelf)
Ik vind het wel raar , want jij had het blijbaar nog maar pas hé , dat probleem ? Ikzelf heb het al lang , sinds na de zomer , dus toch al 10.000km zo , en ik trek vaak zware aanhangers , en het word niet erger maar blijft hetzelfde .
Nu het terug wat warmer weer is , heb ik er geen last meer van , en bij vriesweer laat ik de auto 5 minuten warmdraaien , dan is het probleem er ook (bijna) niet meer .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: weer een kapote automaat

Bericht door Han G »

Naar om te horen dat die stuk is :-(
maar is er nu een aandrijfas gebroken?
of is echt bak stuk?

Begreep van een duits forum dat met name de rechter aandrijfas problemen wil geven :muur
vandaar mijn vraag.

Succes met het gevecht de de leverancier :bonk
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: weer een kapote automaat

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Het gaat er bij mij helemaal niet om wat er stuk gaat aan een vw.
Juist hoe ze er vooral niet mee omgaan dat is wat de mensen enrom steekt.

Maar het is voor vw blijkbaar heel gemakkelijk om , anders dan bij grote leasemaatschappijen , pariculieren met een kluitje in het riet te sturen.
Alles alles wordt aangewend om maar onder een aansprakkelijkheid uit te komen.
Kijk je kunt wel in je recht staan maar als je het niet gaat halen bij vw dan levert hun dat heel veel voordeel op.
En vooral deze mentaliteit , dat staat mij enrom tegen in deze hele vw organisatie.

Ze zijn op hun manier heel druk met klanten tevredenheis dingetjes.
Maar de garages denken alleen maar aan hun eigen centjes tsja en dan gaat het niet opschieten.

Eh verder moet ik over mijn eigen t5 zeggen dat ondanks de kwaaltjes , hij nog steeds degelijk en strak aanvoelt.
De 160000km is inmiddels berijkt en ik zou niet weten , waarom ik dat met een beetje aandacht niet zou kunnen verdubbelen.

Succes
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: weer een kapote automaat

Bericht door alfagek »

pieters schreef:Hallo Wjwellers,

Het gaat er bij mij helemaal niet om wat er stuk gaat aan een vw.
Juist hoe ze er vooral niet mee omgaan dat is wat de mensen enrom steekt.

Maar het is voor vw blijkbaar heel gemakkelijk om , anders dan bij grote leasemaatschappijen , pariculieren met een kluitje in het riet te sturen.
Alles alles wordt aangewend om maar onder een aansprakkelijkheid uit te komen.
Kijk je kunt wel in je recht staan maar als je het niet gaat halen bij vw dan levert hun dat heel veel voordeel op.
En vooral deze mentaliteit , dat staat mij enrom tegen in deze hele vw organisatie.
Kijk dat bedoel ik nu, met het bovengenoemde dat vind ik dus ook.

Ik heb velengde garantie van Pon gekregen en alle betalingen voldaan binnen termijn.
Nu is het volgende aan de hand,
In de computer kunnen ze de 2e onderhoud bij 60000km niet vinden, wel heb ik de stempel in mijn boekje staan met datum en garage erbij.
Het zijn gewoon van die witte boorden lulo's die niet verder willen kijken dan hun neus lang is.
( sorry voor de kantoor mensen) maar het is wel zo.

Nu heeft mijn garage waar ik mijn 2 alfa's in onderhoud heb mij GRATIS een leen fiat doblo gegeven voor de duur
dat ik mijn bus kwijt ben,
DAAR KAN VW WAT VAN LEREN, stellentje arogante ballen zijn het bij VW.

Heb vandaag een mailtje gedaan en wacht op antwoord of een tv programa hier wat in ziet.
En dan ga ik dit allen zeker aan de grote klok hangen.
Jullie worden op de hoogte gehouden.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie