Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN ( update )

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN ( update )

Bericht door alfagek »

Via dit forum wil ik graag alle t5 rijders die problemen hebben gehad met hun automaatbak oproepen
mij een PB berichtje te doen, zodat ik een lijst heb waarmee ik naar Radar wil gaan op zo recht te halen bij PON.

Zelf is vandaag mijn automaatbak stuk gegaan.
Heb 14 dagen geleden gelukkig verlengde garantie afgesloten en betaald, nu willen ze eronderuit komen door te zeggen dat ik geen recht had op verlengde garantie, omdat ze de 2e onderhouds beurt niet terug kunnen vinden in hun systeem.( zeggen ze )

Ook alle problemen waar de dealers van weg lopen terwijl het garantie blijkt te zijn.

Graag alle persoonlijk ondervonden problemen naar mij per PB.
Zodat ik een map kan maken met de problemen die zijn ondervonden door de VW dealers.

Hoop dat alle T5 rijders die hiermee zitten gehoor willen geven aan mijn oproep.
Ik wil het hier niet bij laten zitten dat als we om garantie vragen ze het niet willen uitvoeren of afschuiven.

Gr,
Bob.
Laatst gewijzigd door alfagek op 17 feb 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door Henk250 »

Hoewel ik je niet benijd,zou ik even afwachten met de dealer tot hij zijn papieren gevonden heeft.
Je boekje is ook afgestempeld neem ik aan en dat heb je niet in de auto gelaten verwacht ik?
De rekening zul je ook wel hebben??

Voor de rest mooi iniatief,en ik hoop dat je er wat mee bereikt.

Succes.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door robertTREBOR »

bij vele vrienden en goeie kennissen en zelfs de werkplaats receptionist van een zeer bekende vw garage welke ik om privecy reden niet kan noemen is het bekend dat de vw t5 automaten bakken
gemiddeld om de 140.000 km aan een complete revisie toe zijn a 3500 / 4200 euro.
daardoor heb ik besloten om handgeschakeld te gaan tijden ondanks mijn voorkeur voor aut.
veel succes in je stijd om je recht te halen !
het is niet normaal dat je zoveel kosten krijgt bij een relatief duur merk als vw
zelfs bij hyundai gaat een aut. bak wel 3 ton mee zonder problemen !
succes !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door alfagek »

robertTREBOR schreef:bij vele vrienden en goeie kennissen en zelfs de werkplaats receptionist van een zeer bekende vw garage welke ik om privecy reden niet kan noemen is het bekend dat de vw t5 automaten bakken
gemiddeld om de 140.000 km aan een complete revisie toe zijn a 3500 / 4200 euro.
daardoor heb ik besloten om handgeschakeld te gaan tijden ondanks mijn voorkeur voor aut.
veel succes in je stijd om je recht te halen !
het is niet normaal dat je zoveel kosten krijgt bij een relatief duur merk als vw
zelfs bij hyundai gaat een aut. bak wel 3 ton mee zonder problemen !
succes !
Ik weet nog dat ik dit soort zaken heb gevraagd toen ik mijn bus ging bestellen.
Nee werd er geantwoord, de automaat is goed en beter dan de oude.
Daar is dus niks van waar, wand de automaatbakken gingen al stuk in de T4 maar die zou van passat afkomstig zijn
en T5 een nieuwe, maar dus ook slechte bak.

Mijn mailtje is gister al gemaakt naar een tv omroep die dit soort onderwerpen graag willen hebben als het om
consumenten ergenissen gaat en onrecht.

Houd jullie op de hoogte.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door gertned »

in 2010 is de DSG weer vernieuwd.

Eind 2007 kwam Volkswagen met een vernieuwde DSG-versnellingsbak met codenaam DQ200. Deze nieuwere versie is 7-traps en kleiner en lichter dan de oude door de droge koppelingen die zijn toegepast. De platen worden niet meer gekoeld met olie zoals bij zijn voorganger waardoor hij zuiniger is dan de 6-traps versie. Daarnaast schakelt de nieuwe DSG nog weer iets sneller. Groot nadeel van de 7-traps versie is echter dat hij nog minder koppel aan kan dan de 6-traps. Het maximale koppel bedraagt 250 Nm en daarom zal voor alle motoren die krachtiger zijn die 6-traps versie nog gewoon gebruikt worden. Ook is deze versie alleen verkrijgbaar bij voorwielaangedreven auto's, in tegenstelling tot de oudere 6-traps die ook in combinatie met vierwielaandrijving leverbaar is.

In 2010 werd alweer een sterk verbeterde DSG-versnellingsbak gepresenteerd met wederom zeven verzetten. De DQ500 kan een koppel tot maximaal 600 Nm verwerken en is kleiner dan de DQ250. Hij zal voor het eerst gebruikt worden in de Volkswagen bedrijfswagens zoals de Transporter maar zal bijvoorbeeld ook in de Audi TT RS zijn opwachting gaan maken.
Afbeelding
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door alfagek »

gertned schreef:in 2010 is de DSG weer vernieuwd.

Eind 2007 kwam Volkswagen met een vernieuwde DSG-versnellingsbak met codenaam DQ200. Deze nieuwere versie is 7-traps en kleiner en lichter dan de oude door de droge koppelingen die zijn toegepast. De platen worden niet meer gekoeld met olie zoals bij zijn voorganger waardoor hij zuiniger is dan de 6-traps versie. Daarnaast schakelt de nieuwe DSG nog weer iets sneller. Groot nadeel van de 7-traps versie is echter dat hij nog minder koppel aan kan dan de 6-traps. Het maximale koppel bedraagt 250 Nm en daarom zal voor alle motoren die krachtiger zijn die 6-traps versie nog gewoon gebruikt worden. Ook is deze versie alleen verkrijgbaar bij voorwielaangedreven auto's, in tegenstelling tot de oudere 6-traps die ook in combinatie met vierwielaandrijving leverbaar is.

In 2010 werd alweer een sterk verbeterde DSG-versnellingsbak gepresenteerd met wederom zeven verzetten. De DQ500 kan een koppel tot maximaal 600 Nm verwerken en is kleiner dan de DQ250. Hij zal voor het eerst gebruikt worden in de Volkswagen bedrijfswagens zoals de Transporter maar zal bijvoorbeeld ook in de Audi TT RS zijn opwachting gaan maken.
Voor de DSG bakken gaan ze dus sneller verbeteringen zoeken,
maar voor de T5 hebben ze dat dus niet goed gedaan, vele hebben problemen met de T5 automaatbakken,
En die is er al een aantal jaren, dus ze erkennen het probleem dan niet goed genoeg.

Het is natuurlijk al gek genoeg dat ze een bus op de markt brengen waarvan ze weten dat de bak niet genoeg koppel aan kan.
Dat vind ik dus bedrog want dat vertellen ze je niet als je voor een nieuwe bus komt, "dan is er niks aan de hand"

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door Jay »

alfagek schreef: Voor de DSG bakken gaan ze dus sneller verbeteringen zoeken
De DSG bak is een nieuwe bak (nieuw concept) en geen "verbeterde" automaat voor de oude T5.
alfagek schreef: Het is natuurlijk al gek genoeg dat ze een bus op de markt brengen waarvan ze weten dat de bak niet genoeg koppel aan kan.
De oude T5 kan met de automaat (met koppelomvormer) het koppel van een 96kW of 128 kW aan, het tunen van deze motoren (met automaat) geeft over het algemeen juist problemen.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door alfagek »

Jay schreef:
alfagek schreef: Voor de DSG bakken gaan ze dus sneller verbeteringen zoeken
De DSG bak is een nieuwe bak (nieuw concept) en geen "verbeterde" automaat voor de oude T5.
alfagek schreef: Het is natuurlijk al gek genoeg dat ze een bus op de markt brengen waarvan ze weten dat de bak niet genoeg koppel aan kan.
De oude T5 kan met de automaat (met koppelomvormer) het koppel van een 96kW of 128 kW aan, het tunen van deze motoren (met automaat) geeft over het algemeen juist problemen.
Volgens mij gaan de bakken ook stuk zonder tunen, die vanmij altans wel.( gewoon zijn onderhoud optijd gehad)
En zo weet ik er meerder buiten dit forum die stuk zijn gegaan zonder tunning.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door Pascal-141 »

gertned schreef:in 2010 is de DSG weer vernieuwd.

Eind 2007 kwam Volkswagen met een vernieuwde DSG-versnellingsbak met codenaam DQ200. Deze nieuwere versie is 7-traps en kleiner en lichter dan de oude door de droge koppelingen die zijn toegepast. De platen worden niet meer gekoeld met olie zoals bij zijn voorganger waardoor hij zuiniger is dan de 6-traps versie. Daarnaast schakelt de nieuwe DSG nog weer iets sneller. Groot nadeel van de 7-traps versie is echter dat hij nog minder koppel aan kan dan de 6-traps. Het maximale koppel bedraagt 250 Nm en daarom zal voor alle motoren die krachtiger zijn die 6-traps versie nog gewoon gebruikt worden. Ook is deze versie alleen verkrijgbaar bij voorwielaangedreven auto's, in tegenstelling tot de oudere 6-traps die ook in combinatie met vierwielaandrijving leverbaar is.

In 2010 werd alweer een sterk verbeterde DSG-versnellingsbak gepresenteerd met wederom zeven verzetten. De DQ500 kan een koppel tot maximaal 600 Nm verwerken en is kleiner dan de DQ250. Hij zal voor het eerst gebruikt worden in de Volkswagen bedrijfswagens zoals de Transporter maar zal bijvoorbeeld ook in de Audi TT RS zijn opwachting gaan maken.
Jij haalt enkele dingen door elkaar ...
DSG is op de T5 nooit geleverd , wel een tiptronic .
Op de T5GP is wél een DSG bak verkrijgbaar .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OPROEP VOOR ALLE AUTOMAAT PROBLEMEN

Bericht door alfagek »

Even een update,

Na de hele week niks gehoord te hebben vandaag naar de dealer in Nieuwegein gegaan.

Mijn map lag net op het buro om mij te bellen.

Na diverse zaken uitgezocht te hebben gaan ze nu een nieuwe bak claimen bij Pon.
Het type bak die bij mijn versie onder de T5 hangt heeft geen onderhouds interval, dus is er wel degelijk 100% garantie op. het was wat anders als de garage die mijn 2e beurt had gedaan olie in de bak heeft gedaan, dan was alle schade voor die garage.

Eerst werd er gezegd dat ik geen recht had op de verlengde garantie omdat mijn bus de 2e onderhoud bij een niet erkende vw garage was geweest ( terwijl deze wel samen werkt met Heron in zwaag)

Ik zal wel de mobiliteits garantie die ik had aangesproken voor het wegslepen zelf moeten betalen, dit vervalt zodra je bij een niet vw garage je onderhoud laat doen. ( is mij nooit duidelijk verteld )
Anders had ik dat nooit gedaan aangezien ik elke dag op de weg ben met mijn t5.

Als alles dus goed gaat dan is het gewoon garantie i.v.m. de verlengde garantie die ik heb tot 2013.

Zelfs proberen ze dan voor mij een bus te regellen zodat ik weer gewoon mijn werkzaamheden kan uitvoeren.
Moet nu zelfs klanten afmelden omdat ik geen grote bus heb voor mijn werk i.v.m. transport van werk goederen.

Ik heb ook meteen aangegeven voor de claim van roest, daar gaan ze ook meteen naar kijken, aangezien ze mijn nieuwe voor bumper hebben beschadigd met het oprijden van de bus op de trailer.

Ik mag een lijstje doormailen wat er allemaal aan mijn bus gedaan dient te worden volgens mij wat dan onder garantie zou moeten vallen.
Bak,lak,radio ontvangst.

ik ging vandaag met een positief gevoel weg bij de dealer in nieuwegein.

Ze vertelde mij dat bij hun ook de duimschroeven worden aangedraaid van hogerhand.
( zal geen namen noemen jullie weten het wel )

Ik houd jullie verder op de hoogte,

Duimen jullie met mij mee

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie