Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

@ ozkaynar

vragen over de T5
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

@ ozkaynar

Bericht door sep »

Hey Oz ,had je em nog laten tunen ? en zoja wat zijn je indrukken tot zover ?

Mvg Sep
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: @ ozkaynar

Bericht door ozkaynar »

Hoi Sep,

Vermogen in het ondergebied is sterk verbeterd maar in het bovengebied zie ik geen vooruitgang. Hij trekt nu stevig op maar boven 2500 toeren is het weg. Dus opnieuw afspraak gemaakt op 22 feb om opnieuw te programmeren zodat het daar ook beter wordt. De tuner liet mij de koppelkromme zien en er zit een dip in bij 2200 rpm wat er niet hoort zegt hij, dat zou waarschijnlijk komen door de ESP die ingreep omdat de achterwielen niet meedraaiden. Als je verstand van koppelkrommes hebt wil ik het wel mailen.

Ik wacht tot 22 feb af en dan plaats ik een update.

mvg,
Laatst gewijzigd door ozkaynar op 16 feb 2011, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: @ ozkaynar

Bericht door Donald4Motion »

welke tuner is het als ik vragen mag?
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: @ ozkaynar

Bericht door ozkaynar »

Ik laat altijd tunen bij http://Www.arttuning.nl omdat ik daar 4 auto's heb laten tunen en lekker dichtbij.
Mvg,
Laatst gewijzigd door ozkaynar op 16 feb 2011, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: @ ozkaynar

Bericht door sep »

Dus wel lekker veel koppel onderin ....das bij mij ook zo vooral rond de 2000 rpm komt er een flinke drukker in de rug bij ..maar bij mij is het ook rond de 3000 rpm afgelopen ...maar een dipje rond de 2200 rpm zou niet mogen ,in dat toeren gebied zouden de meeste diesels optimaal moeten presteren ...
Wel netjes trouwens dat ze een aanpassing doen ...ze hadden je ook zo kunnen laten lopen .

Geniet maar van het extra vermogen ..het went zoooo snel...hahaha

Mvg Sep :toppie
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: @ ozkaynar

Bericht door ozkaynar »

Dat van die druk bij 2000 rpm had ik ook bij mijn vorige 174 pk getuned. Dat gevoel komt nu aardig in de buurt met deze nieuwe motor nu het getuned is. Maar bij deze voelt het toch weer wat anders. Ik zou denken bij de nieuwe motoren met bi turbo dat je die druk langer moet blijven voelen, omdat je 2 turbo' s hebt. 1 voor lage toeren en 1 voor hoge toeren. Nu lijkt het net of de kleine turbo het werk doet en de 2 turbo bijna niks.
Maar ik wacht even af tot 22 feb. Dan weet ik of het een vooruitgang is.
Mvg,
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: @ ozkaynar

Bericht door raymondo »

ik weet dat ik vele klachten heb omtrent me 180 pk dsg.. maar ik garandeer je dat ik geen dip meer bij 2200 rpm sinds me onderhoud.. ik weet niet hoe oud je bus is... maar misschien is een VW updat voor jou ook wel iets.... en dan verder met tunen...

mijn bus rijd echt super....... heb nu echt het gevoel dat ik de 2e turbo voel als ik hem op het gas trap..
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: @ ozkaynar

Bericht door ozkaynar »

Bus is van okt 2010. Toch even vragen bij vw of ze een update hebben. Was dat een motor update of automaat update? Is er nergens een site waar ze het laten zien of er update is.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: @ ozkaynar

Bericht door Jay »

Er is een software update voor het motorregelapparaat en DSG beschikbaar bij de dealer (online flashen) als de auto vertraagd accelereert vanuit stilstand.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: @ ozkaynar

Bericht door Multivan Generation »

Jay schreef:Er is een software update voor het motorregelapparaat en DSG beschikbaar bij de dealer (online flashen) als de auto vertraagd accelereert vanuit stilstand.
Ja die heeft Raymondo waarschijnlijk gekregen,
alleen hebben ze het hem niet verteld :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: @ ozkaynar

Bericht door raymondo »

@ jay..... en dat weet ik niet zeker.... ik vind ook dat nu nog van uit stil stand langzaam komt....... maar dan wel blijft door gaan..

eerder was het als je wat hard gas gaf dan voel je niks... maar opeens leek het of die hem in de versnelling gooide... ( beetje variomatic idee van Honda Vision en Camino)

nu reageert die gelijk.. rolt ook gelijk alleen begint langzaam....... laten we stellen dat een burnout nooit zal lukken nu....

maar wat voor update het is......... aan de balie zeiden dat er totaal niks is gewijzigd.. en de monteur vertelde dat je standaard alle updates krijgt via Pon op het momente de auto aan de computer hangt....

wat het ook is.... werkt goed tot nog toe....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: @ ozkaynar

Bericht door Multivan Generation »

raymondo schreef:maar wat voor update het is......... aan de balie zeiden dat er totaal niks is gewijzigd.. en de monteur vertelde dat je standaard alle updates krijgt via Pon op het momente de auto aan de computer hangt....

wat het ook is.... werkt goed tot nog toe....
Als je bus getuned is via OBD, en je komt bij de dealer en ze hangen hem aan de update computer,
dan ben je meteen je tuning kwijt :knipoog
Iets om terdege rekening mee te houden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: @ ozkaynar

Bericht door Jay »

@ raymondo
het klopt niet dat je standaard alle updates krijgt op het moment dat de auto online aan de testkast hangt....
De dealer zal, als de auto online aan de testkast hangt, zelf moeten kijken (controleren) of er updates beschikbaar zijn.

De meest actuele softwareversie van het motor regelapparaat moet 87xx of hoger zijn.
De DSG heeft afhankelijk van de bak-code en het regelapparaat nummer verschillende softwareversies maar wordt na het flashen of 1407 of 1408 of 1409.

Dus beide regelapparaten uitlezen en kijken welke softwarestand beide regelapparaten nu hebben om vast te stellen of je de meest actuele versie hebt.

Wat Multivan Generation hierboven zegt klopt wel en is wel iets waar je terdege rekening mee moet houden.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: @ ozkaynar

Bericht door raymondo »

de mijne was nog niet getuned.. dus ik ben er wel beter van geworden... ga deze week terug op 20 inch... en dan toch nog even alles na laten kijken wat er toch nog rammelt.... ben nu toch ook eindelijk te twijfelen aan de verlagingset zelf.... misschien de veren van abt.. ( volgens mij van oude type t5) toch niet geschikt op nieuwe type..

in ander topic alles mee gelezen over stabilasatoren en veerschotels.... waar volgens VW niks aan mankeert bij mij.. toch nog zelf goed zoeken zaterdag....

mocht ik het gerammel weg hebben.. dan serieus over na tunen.....
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: @ ozkaynar

Bericht door ozkaynar »

hierbij een video voordat mijn multivan werd getuned de werkelijke vermogen.
http://www.youtube.com/watch?v=SjXaNKY1v8g
Plaats reactie