Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pdc achteruit

vragen over de T5
Plaats reactie
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

pdc achteruit

Bericht door zwekkie »

Hoi allen,

Sinds vandaag het volgende probleem met de pdc :ie , als ik de wagen in zijn achteruit zet hoorde je voorheen een pieptoon dat de pdc geactiveerd is. Echter sinds vandaag hoor je 1 lange piep met van een hogere toonsoort maar de pdc werkt niet meer. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Het is een origineel ingebouwde pdc. De sensoren heb ik al schoongemaakt en nu weet ik het ook niet meer.

alvast bedankt,

Zwekkie (voorheen T4 zwekkie 760)
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: pdc achteruit

Bericht door klungel »

Het kan zijn dat dan 1 van de sensoren stuk is, kunnen ze zo uitlezen bij de dealer
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: pdc achteruit

Bericht door raymondo »

de mijne doet het zelfdee...
28 februari gaat die naar de dealer

ligt er aan hoe oud die is..
maar is een bekend defect bij nieuwere bussen en de onderdlen komen pasweek 22 binnen....

excact weet ik het niet. maar mijn bus heeft niet dat serie onderdeel

misschien de jouwe wel
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: pdc achteruit

Bericht door klungel »

mijn bus is van 2006, en 3 weken geleden is er ook een nieuwe sensor geplaatst.
als ik de auto in z'n achteruit zette kreeg ik ook een constante toon, maar deze klonk wel anders als de gewone toon als je de auto in de achteruit zet.
ze hebben toen de computer uitgelezen en geconstateerd dat er een sensor stuk was deze is toen vervangen en sindsdien werkt het weer super.
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: pdc achteruit

Bericht door zwekkie »

zwekkie schreef:Hoi allen,

Sinds vandaag het volgende probleem met de pdc :ie , als ik de wagen in zijn achteruit zet hoorde je voorheen een pieptoon dat de pdc geactiveerd is. Echter sinds vandaag hoor je 1 lange piep met van een hogere toonsoort maar de pdc werkt niet meer. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Het is een origineel ingebouwde pdc. De sensoren heb ik al schoongemaakt en nu weet ik het ook niet meer.

alvast bedankt,

Zwekkie (voorheen T4 zwekkie 760)
Dank aan allen, zal hem ukit laten lezen en kijken wat er uit komt.
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: pdc achteruit

Bericht door zwekkie »

zwekkie schreef:
zwekkie schreef:Hoi allen,

Sinds vandaag het volgende probleem met de pdc :ie , als ik de wagen in zijn achteruit zet hoorde je voorheen een pieptoon dat de pdc geactiveerd is. Echter sinds vandaag hoor je 1 lange piep met van een hogere toonsoort maar de pdc werkt niet meer. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Het is een origineel ingebouwde pdc. De sensoren heb ik al schoongemaakt en nu weet ik het ook niet meer.

alvast bedankt,

Zwekkie (voorheen T4 zwekkie 760)
Dank aan allen, zal hem ukit laten lezen en kijken wat er uit komt.
Een update

Zo gister de auto even laten uitlezen en idd een sensor kapot volgens de garage, dit ding moest inclusief spuiten en monteren v/d sensor ongeveer 160 euro kosten :T4politie . 84 euro voor de sensor, dan het spuiten en het monteren nog. Volgens de garage moest de bumper eraf.
Ik dus de auto opgehaald en gezegd dat ik dit veel te duur vond voor 1 sensor :bonk . Thuis aangekomen zelf even onder de auto gekropen(wist nu immers welke sensor kapot was) en wat bleek vanaf de montage heeft 1 draad tegen de balk v/d trekhaak liggen schuren en deze gaf nu het probleem. De sensor losgehaald wat dus gewoon kan zonder de bumper te demonteren en de draden weer aan elkaar gesoldeerd, :jumpklap en voila de pdc werkt weer als een tierelier.
Das dus ff snel 160 euro uitgespaard.
in ieder geval bedankt voor de reacties.

Groet,
Zwekkie
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: pdc achteruit

Bericht door Gerrit354 »

Ik vraag mij of of de dealer ook zo eerlijk was geweest om dit te melden als zij er aan begonnen waren...
Plaats reactie