Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tocht en geluids lek na trekhaak montage

vragen over de T5
Plaats reactie
maartend
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2011, 17:32

Tocht en geluids lek na trekhaak montage

Bericht door maartend »

Vorigenweek heeft tot mijn grote spijt een prutser aan mijn bus gewerkt. Hij heeft getracht een trekhaak te monteren. Wat in zoverre gelukt is dat de haak zelf er op zit er er keurig uit ziet. De bedrading is op een fiasco uitgelopen waarbij ik uiteindelijk door de man werd uitgescholden. Hoe dan ook voorlopig heb ik nog geen cent betaald en dat gaat zo blijven vermoed ik.

Ik heb een T5 uit september 2009. Gekocht bij een dealer in Nederland in mei 2010. Op de kenteken papieren staat dus 2010. Helaas heeft deze garage meneer gedacht dat hij te maken had met een bus uit 2010 en de desbetreffende kabelset gekocht en BINNENDOOR naar de voorstoel geleid en daar geprobeerd de boel aan te sluiten. Wat niet gelukt is.

Maar goed de juiste kabel koop ik zelf wel en x en kan hem dan rustig zelf aan sluiten. Dat is het probleem niet. Wat voor mij wel een probleem is dat ik nu te maken heb met een tocht in m'n bus en heb een duidelijke geluids-lek achterin. Daar ik de de hele achter ruimte met X-trem had geïsoleerd en genoot van rust in m'n bus, baal ik nu als een stekker!

M'n eerste gedachte was hij zal toch niet als een lompe een gat hebben geboord om de kabel door te voeren. Dat bleek gelukkig mee te vallen. Na het linker achterpaneel er uitgehaald te hebben kon ik de nieuwe aangelegde kabel volgen. Deze gaat naar buiten door een rubberen dop samen met een andere kabel. OK.

Nu een proefrit gemaakt met m'n hoogzwangere vriendin, ze is woensdag bevallen van een zoon! Waar komt die herrie vandaan? Jawel uit de ventilatie gaten links en rechts. Bij m'n T4 waren dit soort ventiel achtige ventilatie gangen die direct onder de bus uitkwamen. Hoe ze bij een T5 lopen is niet zo eenvoudig te zien. Woensdagavond net voor de bevalling had ik even tijd onder m'n bus te kruipen en eens wat rond te kijken. Er miste hier en daar een bout, die had ik redelijk snel weer terug gevonden. Ik heb toen even het aluminium beschermplaatje van de uitlaat lost gehaald om te zien hoe die ventilatie gangen lopen maar ik kon in de beperkte tijd niets vinden.

Nu dan naar m'n vraag!

Hoe lopen die ventilatie gangen? Zou het kunnen dat nu de schokbreker (lees achter bumper) is komen te vervallen er een grotere opening is ontstaan met gevolg tocht en herrie?
Laatst gewijzigd door maartend op 21 feb 2011, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Tocht en geluids lek na trekhaak montage

Bericht door heemskerk »

Er miste hier en daar een bout, die had ik redelijk snel weer terug gevonden. Ik heb toen even het aluminium beschermplaatje van de uitlaat lost gehaald om te zien hoe die ventilatie gangen lopen maar ik kon in de beperkte tijd niets vinden.

Nu dan naar m'n vraag!

Hoe lopen die ventilatie gangen? Zou het kunnen dat nu de schokbreker is komen te vervallen er een grotere opening is ontstaan met gevolg tocht en herrie?

maartend

Er mist hier en daar een bout?? Welke bouten bedoel je precies, en waarom is er nu een schokbreker komen te vervallen?? Welke ventilatiekanalen bedoel je eigenlijk en wat hebben die met de trekhaakmontage te maken??

Wil je specifieker zijn, voor jou is het mogelijk duidelijk waar je over spreekt, wij moeten het alleen van jou text hebben begrijp je....
maartend
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2011, 17:32

Re: Tocht en geluids lek na trekhaak montage

Bericht door maartend »

Ja sorry, wat aanvullingen:

- Missende bout(jes) van beschermkap onder het reservewiel en alu plaatje bij uitlaat.

- Ventilatie gangen zitten links en rechts achter in de hoeken achter de betimmerings schotten en door de bodemplaat. Maar hoe ze precies lopen weet ik niet.

- Vervallen schokbreker,ja nu snap ik je verwarring, sorry, het gaat om het stalen deel dat onder de plastiek achter bumper zit.
Zie: viewtopic.php?f=3&t=31498

- Wat het met een trekhaak te maken heeft is dat ik vermoed dat er een verband bestaat...zie de titel van dit topic Tocht en geluids lek Na trekhaak montage.

Groetten Maarten
maartend
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2011, 17:32

Re: Tocht en geluids lek na trekhaak montage

Bericht door maartend »

ventilatie gangloopt naar de zeikant onder de bumper
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Tocht en geluids lek na trekhaak montage

Bericht door Jay »

maartend schreef:Vorigenweek heeft tot mijn grote spijt een prutser aan mijn bus gewerkt. Hij heeft getracht een trekhaak te monteren. Wat in zoverre gelukt is dat de haak zelf er op zit er er keurig uit ziet. De bedrading is op een fiasco uitgelopen waarbij ik uiteindelijk door de man werd uitgescholden. Hoe dan ook voorlopig heb ik nog geen cent betaald en dat gaat zo blijven vermoed ik.
Tja goedkoop is eindelijk toch weer duur...
hopelijk je lesje geleerd.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Tocht en geluids lek na trekhaak montage

Bericht door heemskerk »

maartend schreef:ventilatie gangloopt naar de zeikant onder de bumper
zeik-ant is net zoiets als een pissebed? :knipoog :knipoog
Plaats reactie