Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Abs storing

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Abs storing

Bericht door fokkert »

Hoi weetjewellers,

Vorige week ging het lampje van ABS-ESP ineens branden. Dus de T5 uitgelezen. Gaf aan, de Abs sensor rechts achter. nieuwe abs sensor geplaatst. Nog altijd van het zelfde. :muur Vanalles aan het testen geweest. Er zit geen kabelbreuk, en het zit ook niet in het wiellager. Zou het kunnen dat het probleem van de ABS regelunit komt? Iemand hier ervaring mee?

Alvast Bedankt,

Fokkert :driveT5
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Abs storing

Bericht door pieters »

Hallo,

Ik weet er het fijne niet helemaal meer van maar het plaatsen van de abs sensor komt secuur.
Heeft wel een keer op het forem gestaan.

Succes.
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Abs storing

Bericht door fokkert »

pieters schreef:Hallo,

Ik weet er het fijne niet helemaal meer van maar het plaatsen van de abs sensor komt secuur.
Heeft wel een keer op het forem gestaan.

Succes.
Dat weet ik, ik ben van opleiding automonteur. :werkaanT4

grtz fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Abs storing

Bericht door pieters »

Fokkert,

Dan kom je er met een beetje informatie verzamelen hier en daar vast wel uit.

Succes
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Abs storing

Bericht door fokkert »

pieters schreef:Fokkert,

Dan kom je er met een beetje informatie verzamelen hier en daar vast wel uit.

Succes
Hoi pieters,

komt zeker goed. Ik heb een sterk vermoeden wat het zou kunnen zijn, het elektrische gedeelte van de ABS pomp. Miischien dat hier iemand dat probleem ook al heeft voor gehad.

grtz fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Abs storing

Bericht door fokkert »

Ik heb nog een ander forum geraadpleegd. In uitzonderlijke gevallen gaan de ABS pomp kapot. Meer kans op kabelbreuk bij de T5. Er zou een bruine stekker onder de bestuurdersstoel zitten waar het probleem kan zijn.

Nog wat verder uitspitten. :werkaanT4

grtz fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Abs storing

Bericht door WouterW »

Heb voor de gelegenheid een oud topic met open eind naar boven gehaald omdat ik(en wellicht een ander ook een keer...) met hetzelfde probleem zit.. ABS/ASR lampjes gaan branden tijdens rijden en gaan soms ook weer uit. M'n simpele diagnosetool eraan gehangen (heb ook vcds op laptop, dit ter kennisgeving) en een '0252' abs sensor right front sporadic failure. Zo op 't oog is de bedrading richting sensor intact.
Was wel benieuwd wat de topicstarter uiteindelijk gedaan heeft om de storing te verhelpen. Er werd al gemeld dat er evt een probleem in de ABS-pomp electra kan zitten. Meer mensen ervaring met dit euvel en eventuele oplossingen? Of gewoon wielllager/abs sensor RV vervangen?
:T54LIFE
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Koertrednek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017, 18:00

Re: Abs storing

Bericht door Koertrednek »

Was er wel een oplossing uiteindelijk? Ik nu helaas hetzelfde euvel....
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Abs storing

Bericht door WouterW »

Koertrednek schreef: 04 dec 2017, 19:09 Ik nu helaas hetzelfde euvel....
Bij mijn bus zat het in een defecte abs-sensor rechtsvoor en kabelbreuk linksvoor op de overgang van de remblok-slijtageindicator en de abs-sensor. Omdat de kabelbreuk -intermittent- was dus niet altijd, was het even zoeken destijds. Wanneer beide abs-sensoren uitgevallen zijn, heb je naast het asr-lampje ook geen functionerende snelheidsmeter en kilometer/dagteller meer.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Koertrednek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017, 18:00

Re: Abs storing

Bericht door Koertrednek »

Ik had dus een storingcode 00287 abs/wielsensor rechtsachter defect... is nu opgelost iig! De wiesensor was het niet die had ik al vervangen! Uiteindelijk was het een draadbreuk, deze zat achter het spatbord in het chassis! Kabelklemmetjes losgehaald, naar binnen getrokken t.h.v. het achterlicht ( komt onder in de bak uit ) toen kwam de draadbreuk tevoorschijn. Het is handig om bij het resetten er op te letten op de storing meteen terugkomt ( dan is het draadbreuk/sensor ) of na een stukje rollen dan is het eventueel de sensorring in je lager oid.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Abs storing

Bericht door heemskerk »

Koertrednek schreef: 23 dec 2017, 14:32 Ik had dus een storingcode 00287 abs/wielsensor rechtsachter defect... is nu opgelost iig! De wiesensor was het niet die had ik al vervangen! Uiteindelijk was het een draadbreuk, deze zat achter het spatbord in het chassis! Kabelklemmetjes losgehaald, naar binnen getrokken t.h.v. het achterlicht ( komt onder in de bak uit ) toen kwam de draadbreuk tevoorschijn. Het is handig om bij het resetten er op te letten op de storing meteen terugkomt ( dan is het draadbreuk/sensor ) of na een stukje rollen dan is het eventueel de sensorring in je lager oid.
Precies. Bij directe storingsmelding wordt de sensor niet (correct) herkend, melding pas bij rijden dan is er een registratiefout..

Mooi dat het opgelost is.
Plaats reactie