Het klopt dat bij
oude hoofdremcylinders de cups, bij geheel intrappen van het rempedaal,
op een plek komen waar ze kunnen beschadigen. Dus daarna niet volledig meer afsluiten. Maar de kans is klein.
Om te ontluchten zonder veel problemen kun je ook een leeg en een vol flesje met remolie nemen.
De één ( die ook op het rempedaal trapt) vult telkens met de volle fles het potje van het reservoir.
En de ander neemt het lege flesje en een slangetje en plaatst deze op de nippel van de gewenste remklauw.
Zorg dat het slangetje goed aansluit op de nippel ook bij het losdraaien. Ga nu pompend op je pedaal drukken.
Je kunt dit ook in je ééntje doen maar hou dan goed het remolie reservoir in de gaten.
Als je nu zorgt dat het slangetje onder het vloeistof niveau blijft kan er nooit lucht bij komen.
Als je dit bij alle 4 de remklauwen doet tot je lege fles vol is en de volle fles leeg is heb je de remolie ververst.
Wil je extra zekerheid plaats dan een klosje hout onder je rempedaal zodat je deze niet te ver in kunt trappen.
Haal het blokje wel weer weg als je gaat rijden. (Volledig overbodig dat ik het zeg)
Volgens mij heb je aan een halve liter remolie genoeg. Met ABS gaat er iets meer in als zonder ABS
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig