Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oude liefde roest niet......

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
P@trickL
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:46

Oude liefde roest niet......

Bericht door P@trickL »

Maar een MERCEDES SPRINTER wel!!

Na exact drie jaar afwezigheid omdat er met dat andere Duitse merk werd gereden, krijg ik morgen weer een T5 in mijn bezit.

Een aantal van jullie zullen mij nog wel (her)kennen als "P@ the T5 courier nr. 217"

Het is helaas geen nieuwe 180 PK 4Motion DSG geworden maar een keurige 130 PK 6-bak LWB DC in een T-edition uitvoering uit dec 2009 met slechts 15.0000 km op de klok. Wel weer in het "OffRoad Grey" trouwens.

Kon helaas niet meer op mijn oude inloggegevens komen dus ff wat nieuws aangemaakt.

Vriendelijke groet,

Patrick ook bekend als P@ the T5 courier nr. 217
T5 160 PK ABT LWB DC T-Edition
T5 160 PK ABT LWB DC T-Edition
T5 160 PK ABT LWB DC T-Edition.jpg (67.93 KiB) 1156 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door Peter 887 »

Welkom terug Patrick.
Veel plezier met je T5
Verder weetjewel hoe het werkt hier.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door Gerrit354 »

Welkom terug! Bewust voor een oude 2.5 gegaan?
P@trickL
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:46

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door P@trickL »

Gerrit354 schreef:Welkom terug! Bewust voor een oude 2.5 gegaan?
Jazeker!! En ook heel bewust voor de 130 PK welke is gechipt tot 160 PK (ABT) en ook komt er bij mij geen automaat meer in aangezien er regelmatig met aanhanger gereden gaat worden!
Ondertussen alweer 11.000 km gereden, vorige week ff de Mont Blanc Tunnel gepakt met 2.200 kg achter de auto, ging GOED!
Had met de vorige T5 174 pk aut. 380.000 km gereden en kwam gewoon te vaak in de problemen met deze motor/bak combinatie.
De 2,5 motor is een zéér sterke en beproefde configuratie, en ik heb in de nieuwe 2.0 4-cylinder (nog) geen vertrouwen!

Ik hou jullie wel weer een beetje op de hoogte van het betere kilometervreetwerk :ikrij

P@
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Patrick :wjw terug! Veel (rij)plezier met je nieuwe T5.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
William
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 mar 2010, 22:33
Locatie: ijselstein

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door William »

Welkom terug op het gezelligste T4/T5 forum van Nederland en omstreken :wjw
Ja dit is mijn T4

Nee ik help je niet met verhuizen

Typ en drukfouten voorbehouden
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door marcel 415 »

welkom terug.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
P@trickL
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:46

Re: Oude liefde roest niet......

Bericht door P@trickL »

De Oude Liefde roest idd niet, MAAR ......

Ik kan ook niet zeggen dat ik echt tevreden ben. :gif

De ABT gechipte 130 pk blijft regelematig stotteren/inhouden en/of onregelmatig lopen.
Naar mijn gevoel gebeurt het voornamelijk tijdens het regeneratieproces van het roetfilter (elke 1.500 tot 2.000 km keert het probleem terug).
Tevens had ik een probleem met het niet of slecht aanslaan van de motor (langdurig doorstarten om dan onregelmatig te rond te draaien).

Ondertussen zijn de navolgende zaken reeds door de dealer onder garantie vervangen:
2massa vliegwiel
komplete koppeling
aandrijfas rechts incl. bakstomp
alle 5 pompverstuivers
turbo
LMM
en is de EGR-klep grondig gereinigd.

Het startprobleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan, maar het onregelmatig lopen, inhouden, sotteren en vermogensverlies is nog steeds niet verholpen.
Komende vrijdg gaat de auto naar Moritz Tuning te Amsterdam voor het sessie op de Dyno testbank aangezien de dealer het ook niet meer weet.

Is voornoemd euvel misschien bekend onder de grote schare :driveT5 :ikrij

Wil graag een oplossing want elk moment een auto voor een week in de garage is voor mij geen oplossing!!!

Groet Patrick (also known as P@ The T5 Courier).
Plaats reactie