Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fietsendrager achterop in combinatie met caravan

vragen over de T5
Plaats reactie
Eelco151
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:47

fietsendrager achterop in combinatie met caravan

Bericht door Eelco151 »

Mijn T5 met dubbele cabine heb ik in januari verkocht en een duitse T5 Caravelle gekocht op geel kenteken. Met het aanstaande kampeerseizoen voor de deur ben ik nu aan het uitzoeken wat de meest handige manier is om fietsen mee te nemen (2 kinderfietsen en een mountainbike). Ik kan kiezen uit fietsdragers op het dak van mijn T5 of achter op de klep met zo'n fietsendrager. Mijn vraag bij de laatste oplossing is of zo'n drager op de klep te combineren is met een caravan aan de trekhaak? Wie heeft hier ervaring mee of wellicht een andere oplossing? Fietsendrager achterop de caravan is voor mij geen optie.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Je kan ook een fietsendrager op de dissel van de caravan monteren. Ik heb zelf een twinnyload op de dissel gehad, maar er zijn er meer die hierop geplaatst kunnen worden.
Afbeelding
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Ik heb een aantal keren gereden met mijn fiets(en) op de drager aan de klep met een grote aanhanger en dat gaf totaal geen problemen.
De aanhanger was zo'n ding met een hoog rek aan de voorkant maar met keren en draaien raakt dat nooit de fietsen.
Zelfs als je compleet schaart niet, de dissel is langer dan de halve breedte van je auto.
Wat je ook zou kunnen doen is een fietsenrek monteren op de dissel van de caravan, dan zit tie voor in plaats van achterop.
http://www.omnistor.com/gb/products/omnibikecaravan.php

groeten

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Hangt allemaal af van je dissellengte.
Vorig jaar hadden wij nog een dethleffs caravan, die hebben een hele korte dissel, ik durfde daar zelfs geen fietsendrager op de dissel te monteren want er was wel degelijk een kans dat ik met de fietsen er op bij indraaien in de problemen zou komen.
Denk dat het dan zelfs niet zou uitmaken of ik de fietsen op de klep of op de dissel zou monteren.
Nu hebben we een home-car. Lange dissel en de fietsen kunnen makkelijk op de fietsdrager op de dissel.
Monteer je een fietsdrager op de achterklep, dan kan het best zijn dat je andere telescoopveren nodig hebt voor je klep, hangt ook een prijskaartje aan.
Leg voor de gein maar eens een lat ter breedte van de fiets op de dissel, en kijk maar eens wat voor draaihoek je over hebt. Dan kun je gauw genoeg beoordelen of er voldoende rumte is.
Nadeel van een fietsdrager op de dissel is natuurlijk wel dat je waarschijnlijk je klep van de bus niet meer open kunt doen wanneer je de caravan er achter hebt hangen.
Tsja elk voordeel heeft zijn nadeel.
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

als je hem op je dissel monteer hou dan wel rekening met je kogeldruk
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

shantos schreef:als je hem op je dissel monteer hou dan wel rekening met je kogeldruk
Meer bier achterin. :proost :zodenkikerookover

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
jaap
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:17
Locatie: Beilen

Bericht door jaap »

gewoon op de dissel(hobby)al jaren en nooit geen probleem
rijd als een trein
Plaats reactie