Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurvergrendeling passagierskant hapert

vragen over de T5
Plaats reactie
den Ouden
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2007, 14:10
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Deurvergrendeling passagierskant hapert

Bericht door den Ouden »

Na zoeken door het forum vond ik vele zaken over de deurvergrendeling, maar ik kom er nog niet uit....

Het slot van mijn rechtervoorduer begint steeds meer te happeren, hij gaat niet open met de rest op blijft juist dicht.
Maakt niet uit of ik de centrale knop in de linkerdeur gebruik of de afstandsbediening.

Mijn vraag is eigenlijk zijn er mensen bekend met dit probleem? Ik moet in eerste instantie denken aan slijtage?

Ik zag al wat fotos van opengemaakte deuren, maar daar zie je weinig van het slot, behalve de stangentjes
die achter het plaatwerk vandaan komen.

Wie? Thanks!
Zonder Transport(er) staat alles stil....
den Ouden
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2007, 14:10
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Deurvergrendeling passagierskant hapert

Bericht door den Ouden »

Nou maar even een aanvulling van mezelf.....

Bij het testen van de vergrendeling leek het erop dat de vergrendeling wel reageerde maar blijkbaar stroef liep.
Na het loshalen van het paneel bleef onder diverse omstandigheden de vergrendeling wel goed werken.
Dus schoonmaken en wat siliconenspray op de "deurknop" , na monteren bleek de boel nog steeds goed te werken.

Eventjes de vingers gekruisd houden....

Nog wat anders, bij de eerste testen had ik het raam van de rechterdeur opengezet en vond op een of ander manier al de raambediening lastig. Jullie zullen wel lachen, maar ik rij al jaren met die wagen maar blijkbaar heeft niemand rechts het raam eerder gebruikt of goed bekeken. Blijkt dat de raambediening achterstevoren zat....van de levering van de VW dealer al,haha!
Maar gelijk in orde gemaakt, maar wel slordig. :muur

Probleem lijkt dus opgelost, maar een andere vraag.

Er zitten van de waanzinnge kliksluitingen aan dat deurpaneel. Die kan je dus inschuiven en uitschuiven waardoor net als bij een potnagel hij uitzet en vast komt te zitten in het metaal. Is daar nog een "gebruiksaanwijzing" voor, tips....??????
Zonder Transport(er) staat alles stil....
Plaats reactie