Ik zag ineens wat bobbeltjes vlak naast de spatlappen aan de voorkant verschijnen. Dus die dingen er maar even afgehaald. De lak erachter blijkt voor een deel verdwenen. Zie bijgaande foto. De andere kant is nog erger. Dus mocht je ook spatlappen aan de voorkant hebben, houd ze in de gaten.
Is niet specifiek een spatlap probleem, maar meer een steen slag probleem. Dat spatlappen een negatief uitwerking hebben (behalve aan de zijkant van de bus) moet je er wel aandacht aan besteden, dus daar heb je gelijk in.
Heb niet zo lang terug ook de wielkasten over gespoten ivm roestblaasjes.
vorig jaar roest weggewerkt aan de wielranden , en de spatlappen in mijn garage gesodemieterd , eerst en vooral vindt ik het mooier zonder , en veel verschil in verband met poetsen is er toch niet vindt ik , maar ja wordt zowiezo toch elke week gewassen , max. om de 2 weken
Ze helpen wel om de auto iets schoner te houden. Het vervelende is dat je niet ziet wat zich achter het rubber afspeelt, dus ik weet nog niet of ik ze wel weer ga monteren.
Dik schreef:Ze helpen wel om de auto iets schoner te houden. Het vervelende is dat je niet ziet wat zich achter het rubber afspeelt, dus ik weet nog niet of ik ze wel weer ga monteren.
Dik
volgens wat ik zie , zit er bitter weinig verschil op , met of zonder . wat ik nu wel gedaan heb , als ik de wielranden gerenoveerd heb , is een laagje anti steenslag opgezet alvorens opnieuw te lakken , dat valt bijna niet op , en het helpt
Ik heb aan beide zijden, op de platte rand van de wielkuip een strook dikke doorzichtige folie geplakt van ± 15 cm lang.
(Nadat ik alles had bijgewerkt en opnieuw heb gespoten).
De juiste vorm krijg je door er eerst tape over te plakken, hierop af te tekenen, plakband eraf, dit op de doorzichtige folie plakken, uitknippen, folie opplakken (zonder de tape haha) en klaar
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Dit probleem is een aantal jaren geleden ook besproken op de site.
Het probleem zit in de uitsparing van de spatlap (tussen plaatwerk en spatlap) waar zand en modder enz.tussen komt, en gaat schuren op je lak! met alle gevolgen van ROEST.
Het volgende wat je kan doen, en wat ik gedaan hebt is,de spatlap demonteren en de holle ruimtes in je spatlap vol spuiten met siliconenkit (zwart) overvloedig zodat wanneer je de spatlap weer monteert (klemt) er kit tussen uit komt,dit met een natte vinger bijwerken (verwijderen)
Er komt nu geen vuil meer tussen!
Succes Ron
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Ron Mokum 383 schreef:Dit probleem is een aantal jaren geleden ook besproken op de site.
Het probleem zit in de uitsparing van de spatlap (tussen plaatwerk en spatlap) waar zand en modder enz.tussen komt, en gaat schuren op je lak! met alle gevolgen van ROEST.
Het volgende wat je kan doen, en wat ik gedaan hebt is,de spatlap demonteren en de holle ruimtes in je spatlap vol spuiten met siliconenkit (zwart) overvloedig zodat wanneer je de spatlap weer monteert (klemt) er kit tussen uit komt,dit met een natte vinger bijwerken (verwijderen)
Er komt nu geen vuil meer tussen!
Succes Ron
zo heb ik dat ook gedaan, en ze er vorig jaar afgehaald om te controleren
of er niet toch ergens roest onder zou zitten
maar dat bleek overbodig °°°°geen roest!!!!°°°
Ik heb de spatlappen ook niet meer gemonteerd.
Ook vanwege de roest zeg maar.
Wie ze wil hebben?? ze zijn compleet met de zgn klemmen.
Kost alleen de verzendkosten.
Grt Willem
Zijn opgehaald en rijden inmiddels in de regio Rotterdam met de nieuwe eigenaar mee rond
Laatst gewijzigd door De Graveur op 01 okt 2011, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb wel interesse in de spatlappen. Na een antiroestbehandeling (eerste laag, Rx-5 aangebracht) afgelopen vrijdag heb ik het restant van de spatlap linksvoor eraf gehaald. Ik zal de tips ter harte nemen en de boel eerst vullen met kit om roest te voorkomen.
ik stuur een PB.
VW T4 California Coach 1994
Benzine/LPG 2.5 ACU 81 Kw / 110 PK
Km-stand 250.000