Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen Jakob G

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Even voorstellen Jakob G

Bericht door Jakob G »

Hallo mensen van jeweetwel,

Ik ben Jakob G gelukkig getrouwd met een fantastische vrouw, we zijn 15 jaar geleden begonnen met een T3 campertje met een nagel nieuwe 1600 CS. Diesel 37 kW motor, met deze bus ben begonnen met sleutelen het bleek ook nog eens een goede T3 monteur te zijn, specialtijd de eigen auto, in de jaren zijn we aardig gehecht geraakt aan de T3 we hebben er ruim 8 Ton mee gereden, in een betere tijd, en bewust gekozen voor weer een Volkswagen en nu de T5 TDI 1.9 met een kilometerstand van 29.739 maar mensen wat een verschil met het rijden van de twee bussen het lijkt wel of ik opnieuw moet leren rijden, we hebben in de paar dagen dat we hem hebben al weer ruim 1000 km gereden heerlijk wat een ervaring, in de garantie tijd is dat we belangrijk, een beetje wennen aan het schudden wat de motor regelmatig deed, maar de VW-dealer zij als of het normaal, O, dat komt door de 2massavliegwiel.

We hopen de nodig steun van Jullie te krijgen met het forum gebeuren en met de bus waar we ook weer een campertje van willen maken, het onderhoud zal wat complexer zijn want ik de jaren is de techniek een haal stuk voor uit gegaan mij vrouw gaat er al helemaal van uit dat het me ook nog zal lukken ook, thuis wil ze alles zelf doen ze gaat er van uit dat ik het toch niet goed zal doen maar met de auto heeft ze volledig vertrouwen dat alles goed zal gaan, ik hoop dat ik dat waar kan maken en zal toch wel graag een beroep hier bij doen op Jullie, het heeft me wel wat zelfvertrouwen gegeven zoveel aan de T3 te hebben gedaan maar ben daardoor niet overmoedig geworden te denken alles te kunnen wat betreft de T5.

Ik heb niet de nodige ervaring met forums, weet dus niet goed hoe een nieuw onderwerp en foto's op het forum te zetten, dus ook niet hoe mee te doen als anderen op het moment met een onderwerp bezig zijn, ook hier bij doe ik een beroep op Jullie voor hulp.

Jullie hebben kunnen lezen dat we veel rijden, we werk niet meer en hebben daardoor dat we de tijd aan ons zelf.

En we hopen dat we op het forum veel aan elkaar te hebben.

Met een hartelijke groet,
Jakob G en wederhelft. :T5cruisin
Uit de Stad Groningen.

We winkelen ook af en toe in Stadskanaal
misschien komen we daar Henk-1 ook nog
een keer tegen.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 18 jun 2014, 13:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Even voorstellen Jakob G

Bericht door Wim T4 935 »

:wjw

Hetgeen uiteraard ook gelezen kan worden als WEET JE WELKOM.

Veel succes met de ombouwplannen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Even voorstellen Jakob G

Bericht door Mickel Moen »

Jacob,

Het is gelukt hoor.

Veel succes met je plannen.
Zie verder mijn PB'tje
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Even voorstellen Jakob G

Bericht door Jakob G »

Bedank voor je reactie Wim T4 935

Groet,
Jakob G
Wim T4 935 schreef::wjw

Hetgeen uiteraard ook gelezen kan worden als WEET JE WELKOM.

Veel succes met de ombouwplannen.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Even voorstellen Jakob G

Bericht door Jakob G »

Nog bedank Mickel Moen,

Groet,
Jakob G Ps, hoe bekijk ik je PB'tje ??? :adhd
Mickel Moen schreef:Jacob,

Het is gelukt hoor.

Veel succes met je plannen.
Zie verder mijn PB'tje
:zwaai
Laatst gewijzigd door Jakob G op 01 jun 2011, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Even voorstellen Jakob G

Bericht door Jakob G »

Ook bedankt Wim T4 935,

Mooi die reactie van Jullie, ik hoop dat ik een steentje kan bijdragen.
Nog veel genoegen met Jullie T4 k' heb nog niet gelezen dat de T4
ook versnellingsbak problemen heeft dat is een hele geruststelling.

Groet,
Jakob G.
Wim T4 935 schreef::wjw

Hetgeen uiteraard ook gelezen kan worden als WEET JE WELKOM.

Veel succes met de ombouwplannen.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Even voorstellen Jakob G

Bericht door Jakob G »

Hallo Jan2009,

Het is inderdaad een gigantische verschil in heel veel opzichten ten eerste de T3 heeft een 1600 CS 37 kW Dieselmotor loop weliswaar altijd, er is ook met veel beleid mee gereden,
maar trekt traag maar gestadig door tot soms top 130 maar dan zakken we weer terug naar 90 om de motor te ontzien, hij is goed zelf te repareren en te verbeteren.

Maar de T5 TDI 1.9 63 Kw 4 Cil weliswaar geen beest op de weg, zoals de nog krachtigere motoren onder ons, maar voor ons is het zeker een een heel groot verschil, en ook het onderhoud willen we ook proberen helemaal zelf te doen, we hopen ook aan een **VAG Service Reparatiehandleiding Volkswagen- Transporter T5** te komen, van de T3 heb ik alles meer dan compleet.

Wat moeten we ons voorstellen van de zelfbouw campermeeting ik heb geen idee zijn daar spullen tekoop of kunnen we aan bouwtekeningen komen of kunnen we daar teplekke onze bus verbouwen en dan met een camper naar huis terug keren (GRAPJE), zou wel en heel bijzondere ervaring zijn.

Misschien kan ons er meer over verteld worden.

In ieder geval word Jij ook bedankt voor je reactie, en voor wat je geschreven hebt.

Mvg,
Jakob G en wederhelft.
Ps, hoe herkenen we je op de campermeeting.

jan2009 schreef:Zo dat lijkt mij ook een gigantische overstap van T3 naar T5 , Welkom en geniet ervan.
En wellicht tot ziens op de volgende zelfbouw campermeeting .
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie